Valg av nye høytalere. B&W 805S eller SA Explorer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av nye høytalere. B&W 805S eller SA Explorer?

Må oppgradere etterhvert og lurer litt på disse høytalererne. Trenger da også nye front og bakhøytalere. Jeg har en SVS PB12-Plus/2 sub som skal ta seg av bassen. Kommer etter all sannsynlighet å stille alt inn som "small" og dele ved 80 hz.

Mitt dilemma er: SA Explorer koster 34000 mens B&W 805 koster 20000. Da jeg kommer til å stille disse inn som small vil det da vli mer ytelse i forhold til pris med å kjøpe B&W? Jeg ser liten grunn til å kjøpe gulvhøytalere som jeg ikke får utnyttet skikkelig.

Vil det være mer gunstig å kjøpe små stativhøytalere enn å kjøpe store gulvhøytalere? SA Explorer trenger også mye plass for å spille optimalt. Noen erfaringer med hvordan B&W 805S er?

Høytalere:
    http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...alere_Sort.htm
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...,22,70&id=1382

Takker for innspill

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken høyttaler du velger kommer jo an på musikksmaken. Hvis du heller mot å kjøpe stativhøyttaler kan jo evt. SA 2K være et alternativ.
    jeg oppfatter SA som mere livlige høyttalere, men ikke fullt så oppløst som B&W. Hører du mye akustisk\live musikk er nok SA å foretrekke.
    Forrige gang jeg investerte i høyttalere valgte jeg N803 foran Explorer.
    Jeg skal nok en gang til å kjøpe meg nye ht, der Explorer er så godt som eliminert. Du må nesten høre på de, men det er et eller annet med Exploreren som gjør at jeg ikke helt ser at den forsvarer prislappen. Jeg heller foreløpig mot Emilie S2, som er i samme prisklasse.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Tenkte litt mer på hvorvidt jeg får utnyttet store gulvhøytalere med small innstilling. Virker som bortkastede penger å kjøpe en gulvhøytaler hvis man ikke utnytter hele potensialet. Da virker det lurt å kjøpe en liten høytaler.

En liten høytaler er vel også enklere å plassere. Trenger ikke så mye luft rundt seg osv.

Jeg spiller i grunn all type musikk, men har nok en forkjærlighet for tung rock og akustisk musikk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •