Infinity beta 40 vs beta 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity beta 40 vs beta 50

Hei

Er svært usikker på hvilken av disse to høytalerene jeg skal velge. Vet ikke om beta 50 kan bli for stort til mitt rom. Er det slik at disse høytalerene må ha et stort rom for å spille bra?

Trur jeg vil ha en pioneer vsx-1016 forsterker til å drive disse høytalerene. Passer den fint til høytalerene?

Noen formeninger om hvilken av disse to høytalerene jeg bør velge?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro Beta 50 blir ganske krevende for forsterkeren. Jeg ville nok valgt Beta 40 i kinoen min hvis det allerede var bestemt at jeg skulle ha sub. Elementene blir jo også da de samme som er i Beta C360, og det er vel bra for klangmatchingens del.

Beta 50 er mye moro, så hvis du vil ha party-høyttaler i tillegg til kinomoro så kjøper du den største. Mulig du kan få bruk for et effekttrinn etterhvert for å få ut hele potensialet til høyttaleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur nok at jeg kommer til å gå for beta 40.

Men hvordan spiller disse i forhold til dali, b&w, proson? Er det fin lyd i de?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye trøck og mye bass. Fint til hjemmekino, men spesielt fint spiller de ikke. Da bør du se på andre høyttalere. Jeg opplevde de også som tungdrevne, trenger mye watt.
    Har personlig mye mer sansen for de andre merkene du nevner, de er mye mer musikalske.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort rom har du?
    Hører du mye på musikk, evt. hva slags musikk?

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok valgt 40 på den forsterkeren der. Men jeg har selv Beta 50, og rommet er ikke spesielt digert. Vil ikke påstå at denne høytaleren basser noe mer en patos, dali osv. Men mulig det bare er Onkyo forsterkern min som er stilt veldig nøytral.. er fornøyd jeg i hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40 eller 50 uansett kan du godt kline til med 2x200 watt på de.

Newcomer anders91 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

40

ville nokk sei 40 jeg og

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Pioneer vsx-1016 på Infinity Beta 50 (+c360 og et par b&w m-1 som, bakhøyttalere). Det går helt fint det. Rommet mitt er vel ca. 25m2 og er høyt under taket. Spørs jo litt hvor høyt du ønsker å spille. Hos meg synes jeg det blir høyt nok når jeg nærmer meg -20db. Kjører S/PDIF fra HTPC. Med radio på kabel er volumet mye høyere og sjelden jeg guffer opp til -20db på radio.

Så et spørsmål. Hva er det som gjør at høyttalerne krever mye effekt fra forsterkeren. Er det hvis man skal spille spesielt høyt eller vil man merke det på lavere volum også?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mest lyst på noen høytalere som spiller fint med behagelig bass.

Hvordan er b&w dm309 i forhold til disse beta 40 høytalerene?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en tur og hør på:
    Focal JMLab Chorus 716 S
    Tannoy Fusion 4

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proturbo
    Jeg kjører Pioneer vsx-1016 på Infinity Beta 50 (+c360 og et par b&w m-1 som, bakhøyttalere). Det går helt fint det. Rommet mitt er vel ca. 25m2 og er høyt under taket. Spørs jo litt hvor høyt du ønsker å spille. Hos meg synes jeg det blir høyt nok når jeg nærmer meg -20db. Kjører S/PDIF fra HTPC. Med radio på kabel er volumet mye høyere og sjelden jeg guffer opp til -20db på radio.

Så et spørsmål. Hva er det som gjør at høyttalerne krever mye effekt fra forsterkeren. Er det hvis man skal spille spesielt høyt eller vil man merke det på lavere volum også?
    Hvor mye en høytaler krever av effekt fra forsterkeren kommer ann på følsomhet, hvor mye watt elementene tåler og rett og slett om høytaleren er tungdreven (det kommer også ann på kassen og selve elementet). Har du en høytaler som f.eks tåler over 200w og i tillegg har lav følsomhet har du en relativt tungdreven høytaler. Beta 50 har en følsomhet på 91db og tåler maks 250w, noe som tilsier at dem trenger en god del watt for å spille høyt kontrolert. Mer watt merker man godt på begge deler. Man mer trykk på lavere volum med mer effekt. Har også opplevd at høytaleren spiller mye klarere på både lave og høye volum med de ekstra wattene, spesielt helt i toppen av registeret. Dessuten så vil høytaleren spille mye høyere uten at du trenger å dra på så mye..

Men min forsterker har 650w strømforskyning (vet ikke om det er kontinuerlig eller minimum strømdrift) og jeg tror at Beta 50 har mye mer å gå på med litt ekstra effekt..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •