Kjøre 6.Ohm HT på 8.Ohm reciver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kjøre 6.Ohm HT på 8.Ohm reciver?

Heisann folkens. Må ty til dere med mer peil på lyd en moi.
    Høyttalerene mitt 5.1 oppsett er i 6.Ohm, og jeg tenker på å kjøpe en ny reciver nå. Og den ene reciveren jeg lurer litt på er i 8.Ohm(står ikke noe om at man kan switche til f.eks 4 .ect). Og lurer på hva det vil ha å si å bruke 6.ohm høyttalere på 8.ohm reciver til jeg skal kjøpe meg nye høyttalere litt senere.. Kan det skde noen komponeter, eller er hva skjer med lyden?....

Mvh
    kas

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle gå bra. De aller fleste recievere har sikringer som går hvis det blir for varmt for å hindre at noe evt skulle ta skade. Bare ikke skru volumet på fullt! Regn med at med høytalere der impedansen er 2Ω, er fullt volum -15 på recieveren. Hvis du kan stille inn crossover til suben, kan du jo stille den litt høyt, så slipper recieveren å jobbe med de laveste frekvensene der impendansen (etter hva jeg har forstått) er lavest. Hva lyd kvalitet angår, vet jeg ikke. Men jeg skulle ikke tro det har noe som helst å si. Det kan andre som har mer peil en meg si noe om Lykke til

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel slik at man kan kjøre alle 4-8 ohm`s høytalere på alle vanlige recivere.. Det er ikke noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også det vil gå helt fint. Hvilke høyttalere og forsterker er det snakk om? Selv 8 ohms høyttalere går langt ned i impedans ved enkelte frekvenser, har sett 3 ohm enkelte steder.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for responsen folkens, godt å høre. Høytalerene er foreløpig et sett Pioneer sattelitt høyttalere(model hvet ikke). Har tenkt til å kjøpe kjøpe en "billig"(dyrt nok :-P) reciver nå og den ut senere, når jeg får burkt det. Så forsterkeren jeg har tittet litt på er Sony STR-DG700 , men det finnes utrolig lite info om den(hjemmesiden til sony er den værste Dr@€$en hvert borti) stod 8.Ohm i en tysk tekst bare., Den koster 2400 og har HDMI-switch ;-) Det blir enten den, eller håper på at det kommer noen flere snart med HDMI i samme prisgruppe, eller så hadde det hvert fint å få tak i en pent-brukt en til ca.2k.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis høyttalerne er oppgitt i 4-8 ohm, og receiveren kan kjøre på enten 6 ohm, eller 8 ohm. lønner det seg da å sette ned settingen (ordspill) på receiveren til 6 ohm?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •