Hvilken er best: Xtz 99 W12 eller Svs Pb10 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 122
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken er best: Xtz 99 W12 eller Svs Pb10 ?

haunik lurer på hvilke av disse som er best, men vet ikke hvordan en starter en undersøkelse. Derfor startet jeg en på hans vegne!

Ref. http://avforum.no/forum/h-yttalere/39812-xtz-99-w12-vs-svs-pb10.html

Jeg har ingenting med noen av disse Subene å gjøre ;-)

Spørsmålet er hvilke av disse er best?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har skjønt er XTZ bedre til musikk, mens SVS'en er vassere til film. Her må rett og slett han som lurer enten ta en sjangs, fordi dette er litt individuelt, eller se til å skaffe seg en demo. Subbene må da også testes i samme rom (noe som ikke lar seg gjøre så lett..).

Er også en betydelig prisforksjell, på XTZ kan du jo også kjøpe med en Berhinger Feedback destroyer, og fortsatt få den til lavere pris enn SVS'en koster..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel helt individuelt hva som er best, i forhold til bruken av de.

De har vel begge fordeler og ulemper som til slutt vil være avgjørende for hva kjøperen til slutt ender opp med.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB 10 er en bedre sub, uansett hva du kaster på den. Det er evnen til å få det til å fungere det står på. XTZ kan være enklere, da den ikke roter rundt nede i det taktile området, men den vil uansett aldri komme på høyde med PB 10.

Og ja, jeg har testet de direkte mot hverandre i et godt tweaket oppsett. Hjemme...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til FallenA som startet undersøkelsen for meg, og alle som skriver kommentarer og gir stemmer

Håper jeg får bestemt meg til slutt, men det ser lyst ut for at det blir en SVS:-P

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men fare for å få en hel gjeng SVS fantaster på meg etterpå, SVSen er dyrere og styggere. Det som er spart i design er dog kanskje tatt igjen i lyd, ikke vet jeg. Delefilter har den heller ikke. Jeg mener du får mer for prisen med XZTen.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet fra testen: http://avforum.no/forum/tester-audio/30907-omtale-xtz-99w12-12-aktiv-subwoofer.html

pros og cons contra pb-10

+Delefilter
    +Balansert linjeinngang
    +HiLevel inngang/utgang (kan tilkobles høyttalerutgangen på forsterkeren, der front høyttalerne tilkobles subwooferen, fint for bruk mot en ren steroforsterker uten subwooferutgang)
    +Tuningmuligheter ved bruk av faseplugger
    +Går dypere med faseplugger montert (+/- 3 dB helt ned til 15 Hz)
    +Prisen

-Spiller ikke like kraftig som SVS
    -SVS har tilpasset forsterkeren perfekt mot elementene, og dermed oppstår aldri kompresjon

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +Går dypere med faseplugger montert (+/- 3 dB helt ned til 15 Hz)

Det har ingen praktisk betydning, da output under 25 Hz er så lav at det er ubrukelig. Å promotere denne som en dypbasswoofer blir feil. 15 Hz er utopisk på denne subben, da avrullingen er for kraftig fra 25 Hz. Det blir som å vektlegge hva PB10 kan gjøre ved 8 Hz... Nada.

Ellers har XTZ mange gode kvaliteter; den har pianolakk, den har flere innganger, og den har delefilter. Den er etter min mening verdt det den koster. At den blir sammenlignet med PB 10 får så være, men ytelsesmessig stiller de i to vidt forskjellige klasser.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bekreftet Akto det jeg trodde. Det inntykket jeg har hatt hele tiden selv også, men har ikke hørt begge to i samme rom. Morro å få feedback fra en som har testet begge to i sitt "highend oppsett" å ut fra det kommer med en konklusjon. Jeg har også hele tiden følt at PB-10 har vært best, men er enig i at XTZ også er vært pengene. Men hadde det vært meg som måtte velge en av de, så hadde valget helt klart falt på SVS'en. Begge to er veldig rimelige i mine øyne, å jeg hadde ikke hatt betenkninger med å legge de få kronene ekstra i en SVS.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    At den blir sammenlignet med PB 10 får så være, men ytelsesmessig stiller de i to vidt forskjellige klasser.
    Også prismessig, og siden den ligger i en annen klasse både hva pris og ytelse angår kan jeg ikke helt riktig forstå hvorfor den hele tiden blir sammenlignet med PB10. De to subbene hører heller ikke hjemme i samme kategori hva konstruksjon angår og derfor er det ennå mindre grunn til å sammenligne de.

En mere naturlig sammenligning hva konstruksjon angår ville være Velodyne CHT12R. En test av XTZ VS CHT12R kunne være interresant.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke Grom her på forumet som fikk XTZ'en til å spille bedre i sitt rom enn han fikk med en modell av SVS da ?! var ikke det pb10?! husker ikke helt jeg. Men er ikke dermed gorm har samme oppfattning som dere andre da. Smaken er forskjellig.. noen vil ha stram og pen bass, andre vil ha feit og litt "badass" bass.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Men fare for å få en hel gjeng SVS fantaster på meg etterpå, SVSen er dyrere og styggere. Det som er spart i design er dog kanskje tatt igjen i lyd, ikke vet jeg. Delefilter har den heller ikke. Jeg mener du får mer for prisen med XZTen.
    Drar du denne slutningen ett hakk videre kan vi konkludere med at det aller billigste og peneste er å la være å kjøpe sub!

Jeg må stille meg noe undrende til at det liksom ikke er den beste LYDEN vi er ute etter...? Hva skal du med delefilter på en "pen" sub som ikke lager god lyd? :???:

Hvorfor ikke heller kjøpe en liten og pen boks på omlag 10cm³? La gå at den "ikke kan lage lyd", for da er det i alle fall ingen som kan si at den "lager dårlig lyd".... Dessuten er den jo pen og se på, i tillegg med HØY WAF... og du kan plassere den der du måtte ønske. PS: Delefilter trenger du heller ikke. Desidert billigst er den også!

Uansett:
    Jeg mener at i denne rimelige klassen er det liten vits i å trekke frem den estetiske faktoren. Hvilken av subene som lager BEST lyd er det imidlertid ingen tvil om - etter min mening da...

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likt kjekt med delefilter er det om man bare har en integrert stereoforsterker da. Er ikke så mange av dem som har det innebygget. Derfor falt valget mitt på XTZ, og ikke SVSen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nå er ikke jeg spurv da men..

EDIT: og du vrir selvfølgelig på ting, jeg sier ikke hvem som er stram og badass.. sier at smaken må bestemme og at noen like det ene andre det andre. Syns SVS spiller knall jeg.. aldri sagt noe anna, men jeg har visse krav. Finn en setning hvor jeg sier at SVS er direkte dårlig!

EDIT2: Det er også en anens erfaring jeg kommer med mellom XTZ og SVS, mener ganske sikkert at Gorm har sagt han fikk mer sving på XTZ'en.. men mulig han er inkompetent subkalibrator for SVS gjengen...

Gorm er særdeles oppegående, og det kan være at XTZ er lettere å kalibrere, men vis meg hvor Gorm sier at XTZ er bedre...

XTZ er bra, og det er det ingen som betviler. Men det er klasseforskjell på de. Skulle bare mangle da prisen på PB10 er vesentlig høyere.

De fleste pleier å ta en del bilder av utstyr de har testet. Kanskje du kan virkelig ta rotta på meg og vise meg noen bilder. Ellers vil jeg si at du bløffer!

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

BAH.. Jess da, jeg er samme person som spurv. NOT. Så mye penger som han har jeg rett og slett ikke. Men at jeg kjenner fyren, det gjør jeg, og det må da være lov uten å bli halshugga for det.
    Ja akkurat. Hvorfor ha egen e-mail når en hel vennegjeng kan dele en

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er forskjellig.. noen vil ha stram og pen bass, andre vil ha feit og litt "badass" bass.
    Ut fra hva du har skrevet tidligere tolket jeg innlegget på akkurat samme måte som akto, at du mente XTZ gir stram og pen bass og PB10 feit og litt "badass" bass. Men det kan jo hende vi tok feil der, så du kan kanskje presisere hvilken sub du kobler til de to utsagnene?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    OK... jaha...

Splittet personlighet har vi hørt om før....!

Uansett, denne diskusjonen er dødfødt. Du kommer nok aldri frivillig til å innrømme det. Skikkelig patetisk er det. Skam deg!

Back to topic!
    Hva? Er SVS-militsen i gang med en luskete svertekampanje?
    Hvorfor har ikke jeg blitt informert om at det var en aktiv operasjon?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja,tja,tja

SA Explorer er en kjempehøyttaler. Selv har jeg BW 703, de er knall iallefall.. Men i denne prisklassa så er det utrolig mye bra. Klipsch har jo akuratt fått lansert sine nye RF modeller, og med rett forsterkeri så er dette musikkformidlere med STOR gledesfaktor!!

Arcam er jo knall uansett, har selv cd192 spilleren, konge .

Så sitter nå også med en BW ASW850 subwoofer

Selv er jeg fornøyd med mine MA 6.1.

Jeg har selv MA 6.1, funker tildels godt på mine BW 703.

Altså, jeg har allerede VELDIG potente høyttalere. B&W 703, samt CV AL1000 til fest.

La gå, jeg er iallefall kjempe fornøyd med EC 4.7.

Selv syns jeg CV er rimelig tøfft

Arcam cd36 er jo kremspiller da.. selv sitter jeg på Diva cd192.

Bare ett lite utdrag fra sentralen. Skal ikke påstå at Spurv og Skorob er samme person, men det ligner veldig:-D

Uansett jeg tipper PB 10 ytelsesmessig trekker det lengste strået.
    XTZ'en er finest. Men siden spørsmålet var hvilken som er best, så må det vel bli PB 10.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB10 er vel som nevnt tidligere i en annen klasse. En bedre sammenligning ville vært XTZ vs Audio Pro B 1.36 f.eks. Eller CV for den saks skyld.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det overrasker meg at så mange som 58 (and counting) har testet PB10 og W12 opp mot hverandre...

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •