Kvass Jmlab 946 !?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvass Jmlab 946 !?

har fått meg jmlab 946. problemet er at dei er svært kvasse i diskant.
    min elektronikk er marantz dv 8400, rotel 1068 og embla mahenia blokker.
    kabling er kimber hero og tc 8. høgtalarane er vel spelt ca 50 timer no. når dei var heilt nye gjekk det knapt ann til og høre på dei, eg merka stor forbetring etter 10-20 timar, men etter det er det lite og roa hurra for

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe nytt at disse er vanskelige å få til å låte bra. Det er opp til flere (4 stk) som har byttet innen kort tid.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps Audio Hca-2

Kjøp deg en PS AUDIO HCA-2 fra Ton Art så vil du sitte bare å smile blid og fornøyd når du hører musikk !!! Dette er en helt super forsterker til lyse høytalere !!! Om du bor i omegn Trøndelag går det bra med en demo !!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS AUDIO HCA-2 det er jo ei digitalamp det og. eg har prøvt andre digitale amper med samme resultat. så eg trur ikkje det vert noko digital amper på 946

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Kjøp deg en PS AUDIO HCA-2 fra Ton Art så vil du sitte bare å smile blid og fornøyd når du hører musikk !!! Dette er en helt super forsterker til lyse høytalere !!! Om du bor i omegn Trøndelag går det bra med en demo !!
    Har du prøvd denne på 946?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det de fleste tenker om denne ampen, denne er helt det motsatte !! Denne låter helt Konge på mine Ikon 7, som også var veldig lys og pågående i toppen på noen andre forsterkere jeg prøvde først. PS AUDIO er varm i klangen og er en perfekt match til lyse høytalere.

Hybrid klasse A forsterker av meget høy kvalitet. Den jobber i ren klasse A på inngangstrinnet. Mens utgangstrinnet blir drevet av den patenterte SDAT teknologien. Resultatet er forbløffende. Her finnes ikke anntydning til den typiske digitale lyden man ofte finner i digitale forsterkere. Denne har jo også fått rykte på seg for å låte som en god rørforsterker. Samtidig innehar den en basskontroll som er helt unik i denne prisklassen. Du må vesentlig opp i pris for å finne en effektforsterker som matcher denne på krefter og musikalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei har ikkje prøvt PS AUDIO HCA-2, men den har vel ei switsja strømforsyning den og, eller har den trafo og store mengder med lytter

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg Slow, prøv deg på en varm forsterker og forforsterker. Hvilket budsjett har du?
    Hvordan er rommet med tanke på førsterefleksjoner fra sidevegger?

En ting som tar rotta på slike spisse diskanter er trinnlydsplater. Kenti her på forumet laget noen svært elegante slike, og jeg vil anta at noe slikt kunne fungert for deg også.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Har du prøvd denne på 946?
    Har ikke prøvd denne på 946 nei, men om non med slike høytalere er inntrisert i en prøve stiller jeg gjerne opp med min PS AUDIO !!!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slow
    nei har ikkje prøvt PS AUDIO HCA-2, men den har vel ei switsja strømforsyning den og, eller har den trafo og store mengder med lytter
    Nå begynner spørsmåla å bli litt vanskelige for min bil lakkere hjerne, du kan eventuelt sjekke på PS AUDIO sine hjemmesider.:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Helt enig med deg Slow, prøv deg på en varm forsterker og forforsterker. Hvilket budsjett har du?
    Hvordan er rommet med tanke på førsterefleksjoner fra sidevegger?

En ting som tar rotta på slike spisse diskanter er trinnlydsplater. Kenti her på forumet laget noen svært elegante slike, og jeg vil anta at noe slikt kunne fungert for deg også.

dei er plasert son som det er beskrev i manual. fjerna førsterefleksjons dempinga mi som det og stod i manualen rommet er ca 4x7 med lita demping

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kast manualen!

Gjør noe i likhet med det min raske tegning viser, så skal du se ting ordner seg :-D

Kvass Jmlab 946 !?-lytterom-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvte og setta opp igjen dempinga eg hadde, å det hjelpte. mine plater er acoust platene til rockwool. dei er 10 sent tjokke. følte at dei fjerna mykje heilt ner til 1500hz, kanskje dei er for tjokke

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er fortsatt veldig kvass i 4-7khz området. har prøvt div demping, gjekk så lant
    som og kle inn sidene og toppen på høgtalarane med acousto, dette for og vera heilt sikker på at refleksjoner fra tak, vegg, gulv skulle vera eliminerte. har dessverre selgt dbx driverackèn i dag, så eg veit ikkje nøyaktig kor i frekvensorådet det er. minner meg mykje om noken c22 som eg har. desse har eg bygd om til akiv drift. når eg målte kurva på dei var der ein topp fra 4-7khz, den var 6 db for høg. har og testa rotellen 1095 på dei, men den er jo som kjent ullen i toppen. den fjerna mykje, men tillførte likamykje av andre ting

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd dopapir foran diskanten Det var et hett tips for noen år siden, men jeg har ikke prøvd det selv.

Min erfaring med enkelte forsterkere er at de har en overfokus i diskantområdet, noe som er meget ubehagelig på høyttalere som Jmlab. Om det er så plagsomt som du sier, tror jeg dog ikke at det hjelper med noe forsterkerbytte. Kanskje det er feil høyttaler for deg? Da er mitt siste tips å prøve romkorreksjon, f.eks. Denons Audyssey eller Pioneer sin MCACC.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har pøvt acoustolux (trur det hette de) som eg la på fronten der høttalaren er bein (diskantdelen) laga hål i acoustoen til diskant, dette var for og sjekke reflekjsjon fra baffel det hjelpte ei god del, men fremdeles for kvast. hørtes ut til ay eg flytta den kvasse lyden opp eindel, med andre ord så virka det på ei del av frekvensen. brei baffel er ikkje så bra. for sjå om eg finn meg ein dp eller aw 250

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv heller med Parasound A21, det var en meget god match med mine 946.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Audiomur om parasound (ikke så rart når jeg har det selv til mine 926 kanskje...). Har du ikke budsjett til A21 er NewClassic model 2250 på 2x250 watt et glimrende alternativ. Den gjør ihvertfall en kanonjobb hos meg. Demping på sidevegger som Akto har illustrert er også meget viktig. Jeg her ikke brukt plater som sikkert demper mest, men noen tykke gardiner. Grillene til høyttalerene synes jg også demper bittelitt i toppen. Alle småting hjelper litt. Men så kan du være en av dem som ikke liker Jmlab sin diskant uansett hvor mye du demper den. Da er det desverre ikke så mye annet å gjøre enn å selge dem videre.....

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan skrive under på at Parasound passer veldig bra sammen med JMlab.
    Det samme gjør Passlabs, Krell og ML.
    jeg har ikke testet med 946, men med 926, 906, CC1000BE og Diva utopia BE.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Ikke noe nytt at disse er vanskelige å få til å låte bra. Det er opp til flere (4 stk) som har byttet innen kort tid.
    Alle har solgt fordi de ikke har fått det til å stemme?:-?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •