Kvass Jmlab 946 !? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slow
    det er mykje arbeid med å få 946 til. har snakka med ein arb-kollega som har alto, han hadde same problem. han brukte da mac blokker, han skifta dei ut i dp-blokker, noko som hjelpte på diskant, men ikkje heilt fornogd med mellomtone. no har han ar amper og er kjempe forøyd. han sa kutt ut alt som har med trasistorer og gjøre og nyt musikken. eg tenker eg skal få det til med trasistor og, men rør er jo fristane og prøve da.
    Alto? Har ikke hørt på de, men slik jeg har forstått på Utopia serien er de ganske like i diskantområdet som electra 1000-serien (naturlig nok - samme diskant), og jeg kan ikke fatte at noen mener de er harde og skarpe. Mac blokker? Mener du Mcintosh? Er vel heller ikke akkurat skarpe, lyse og harde forsterkere, i allefall ikke sist jeg hørte på dem....

Vanskelig å si, men jeg tror han arbeidskollegaen din har større problemer enn utstyret.... Kanskje rommet, preferanser, kilder.... (?) Med et dårlig resultat på et så dyrt utstyr, ville jeg DEFINITIVT kostet på meg noen 100-lapper i demping.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt trøttende med alle de, eksperter eller ei, som hele tiden skal påpeke at Focal er "skarpt i toppen." Jeg hadde 936, jeg har Alto - og ingen av de oppfatter jeg som skarpe. De er til de grader detaljerte, og på visse innspillinger kan de lyde ubehagelig avslørende - men jeg foretrekker nå det fremfor å ha ekvivalenten av en "behagelig", tilslørende dis liggende over hva jeg spiller.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt såkalt "ubehagelig avslørende" utstyr jeg har tatt i har vært skyld i gnellingen selv, ikke plata.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SEB
    Det er litt trøttende med alle de, eksperter eller ei, som hele tiden skal påpeke at Focal er "skarpt i toppen." Jeg hadde 936, jeg har Alto - og ingen av de oppfatter jeg som skarpe. De er til de grader detaljerte, og på visse innspillinger kan de lyde ubehagelig avslørende - men jeg foretrekker nå det fremfor å ha ekvivalenten av en "behagelig", tilslørende dis liggende over hva jeg spiller.
    Det du mener altså er at dine ører hører bedre enn andres? Og det at du har en Utopia modell gjør dine meninger mer berettiget?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga uttrykk for min mening. Finner du den trøttende, må du gjerne si det , akkurat som jeg gjorde om andres - men vennligst ikke tillegg meg meninger jeg ikke uttrykker.

Jeg vil tro det å ha noen høytalere gjør at en kan uttale seg om dem, ja - uansett hvilke høytalere det er.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Alto? Har ikke hørt på de, men slik jeg har forstått på Utopia serien er de ganske like i diskantområdet som electra 1000-serien (naturlig nok - samme diskant), og jeg kan ikke fatte at noen mener de er harde og skarpe. Mac blokker? Mener du Mcintosh? Er vel heller ikke akkurat skarpe, lyse og harde forsterkere, i allefall ikke sist jeg hørte på dem....

Vanskelig å si, men jeg tror han arbeidskollegaen din har større problemer enn utstyret.... Kanskje rommet, preferanser, kilder.... (?) Med et dårlig resultat på et så dyrt utstyr, ville jeg DEFINITIVT kostet på meg noen 100-lapper i demping.
    Det er ikke identisk diskant på Electra Be og Utopia Be
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det er ikke identisk diskant på Electra Be og Utopia Be
    Så slik ut på hjemmesiden til Focal, da den siden m/bilder som omhandler Be-diskanten de bruker gjaldt begge modeller. Mente jeg leste det i en test en gang også, men det kan jo hende de hadde sett (misforstått?) det samme som meg. Poenget mitt var vel at klangen og lydsignaturen er ganske like på Electra Be og Utopia Be, og derfor klarer jeg ikke forstå at noen får det til å låte hardt, kvasst og dårligt.

On-Topic: Det virker som Focal bør omhandles litt med omhu når det gjelder plassering, forsterkervalg og demping pga. spredningskarakteristikk på diskant og klang. Jeg elsker den luftige og detaljerte lyden til Focal, og vil heller tweeke litt for å få det slik jeg vil ha det, men det er tydlig at enkelte modeller kan bli litt lyse/skarpe om de matches feil og/eller står i et håpløst/hardt rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Så slik ut på hjemmesiden til Focal, da den siden m/bilder som omhandler Be-diskanten de bruker gjaldt begge modeller. Mente jeg leste det i en test en gang også, men det kan jo hende de hadde sett (misforstått?) det samme som meg. Poenget mitt var vel at klangen og lydsignaturen er ganske like på Electra Be og Utopia Be, og derfor klarer jeg ikke forstå at noen får det til å låte hardt, kvasst og dårligt.

On-Topic: Det virker som Focal bør omhandles litt med omhu når det gjelder plassering, forsterkervalg og demping pga. spredningskarakteristikk på diskant og klang. Jeg elsker den luftige og detaljerte lyden til Focal, og vil heller tweeke litt for å få det slik jeg vil ha det, men det er tydlig at enkelte modeller kan bli litt lyse/skarpe om de matches feil og/eller står i et håpløst/hardt rom.

eg trur ikkje at fins nokon meir detaljerte høgtalarar bortsett fra elektrostater. matching å demping er nok svaret. eg er ganske sikker på at eg vil få dei til å spela meget bra tilslutt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til! Hold oss oppdatert på hvilke erfaringer du gjør da. Selv syntes jeg MIT kabler hjalp endel. Du har vel dempet førsterefleksjonene?

Lån med deg hjem en annen forsterker som er mørkere og snillere i toppen. Hva med Jungson? Roksan? Parasound? Tipper Rotel ikke er beste match med Electra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har dempa førstrefleksjon fra sidevegger med 10 cm acusto plater, vegg bakom høgtalere er og dempa på stategisge plasser med samme type plater. taket er dempa med molton og gulvet ligger det tepper. vegg bakom meg står det 8 stk ruller med aqustiluks (trur det hetter det) vart kjøpt for lenge sidan til eit prosjekt det ikkje vart noko utav. ellers er det kun ein stol til møblemang.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Lykke til! Hold oss oppdatert på hvilke erfaringer du gjør da. Selv syntes jeg MIT kabler hjalp endel. Du har vel dempet førsterefleksjonene?

Lån med deg hjem en annen forsterker som er mørkere og snillere i toppen. Hva med Jungson? Roksan? Parasound? Tipper Rotel ikke er beste match med Electra.
    Midgard Oberon 6.1 fungerte utmerket på mine 946
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg brukar ikkje rotellen til noko no.
    det er embla mahnia eg bruker, kva kabler bruker du devilei?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slow
    eg brukar ikkje rotellen til noko no.
    det er embla mahnia eg bruker, kva kabler bruker du devilei?
    Infinite Resolution Basic Copper (Biwire front og center)

Norskprodusert kabel. Link her:
    http://www.infinite-resolution.com/
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt