Romperister

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Romperister

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Romperister

Da jeg har et lite rom og plassering av sub er vanskelig vurderer jeg en ropmerister i sofaen.

Slik jeg skjønner det så trenger de ca 150watt (Clark Synthesis tactile).

Jeg har i dag en Yamaha rx-v 1500 som jeg kun har center front og bak høytalere til. da denne er 7.1 har jeg noen kanaler ledig.

Er det noen som vet om jeg kan brokoble de to ledige kanalene på denne og bruke de til å drive evt en romperister?

Har lest litt litt om romperister og der står det at de skal kobles på fronthøytalerene? kan jeg ungå dette ved å bruke de to andre utgangene?

Er det andre instllinger som evt må gjøres for å få dette til å spille med kun yamaha som forsterker?

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville kjøpt en separat forsterker til dette. Grunnen er at disse trekker GODT med strøm og dermed vil påvirke lyden i dine andre kanaler siden forsterkeren kun har en strømforsyning.

Har drevet min gamle TST229 med en 50W stereoforsterker (1kanal) og det fungerte helt ok.. Ristet ikke så mye ,men det ble absolutt mer liv i filmen. Den avgikk med døden etter et tøft og brutalt møte med SF2500 (1x250W). Det skal dog sies at det ristet veldig mye mer i de 15minuttene den var tilkoblet SF2500 ,men så døde den jo ganske fort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •