denono 3806, B&W 603 S3, B&W LCR600 s3 i hus! Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

denono 3806, B&W 603 S3, B&W LCR600 s3 i hus! Hjelp!

Hei! Akurat koblet front og center til forsterker, har optisk kabel fra dvd spiller til forsterkeren. Men ingen lyd.....

En ting som jeg kan komme på er at bak hver høytaler er det 2 pluss og 2 minus, men jeg trenger jo bare en minus og en pluss! Har jeg koblet til feil kontakt bak høytaler?

Forsterkeren er jo påslått, dvd direct står det på display hos forsterker.... Noen gode tips?

Newcomer Jona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du passet på at inngangen som du bruker er satt til optisk kabel ??

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel inn på OSD og bestemme hvilken digitalinngang du skal bruke

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner f**n hva jeg gjorde! men det ble lyd! Oioi! Mye bedre lyd en den gamle dritten jag hadde! kult!

Edit: Beklager, gleden tok litt overhånd Kommer med flere spørsmål etter hvert sikkert! skal prøve å koble til xbox og diverse nå.......

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sveinung

En ting som jeg kan komme på er at bak hver høytaler er det 2 pluss og 2 minus, men jeg trenger jo bare en minus og en pluss! Har jeg koblet til feil kontakt bak høytaler?
    Dette er biwirings terminaler, kan biampe ved å bruke de to resterende kanalene dine i denon 3806

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... jeg handlet en 10 meter lang hdmi kabel. Men det viste seg å være en HDMI-DVI kabel Jeg har jo ikke DVI inngang til verken forsterker eller prosjektor. Det var litt kjedlig og oppdage...

En helt annen ting, sammens med hver høytaler fulgte det med noen små svarte, myke og runde puter! Ska de puttes i hullene som er bak høytalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Dette er biwirings terminaler, kan biampe ved å bruke de to resterende kanalene dine i denon 3806
    Okay! får ta også prøve det når jeg blir litt kjent med produktene, men har aldri rørt en forsterker før jeg, så det vil nok kreve sin tid og tålmodighet...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg spiller musikk fra dvd spiller med optisk kabel, skal det ikke da også komme lyd ut av centeren?

Hehe! tror nok jeg må få en hifi klubb arbeider hjem til å fikse alt, så utrolig mye jeg ikke skjønner som ikke bruksanvisning kan forklare......

Men det med centeren kan dere sikkert svare på!?

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker valgene pure direct, direct eller stereo kommer det ikke lyd fra center. Du må velge ett av surroundalternativene.

Driver selv å tester ut alt Denon 3806 kan by på av muligheter , man kan jo slå ihjel en okse med denne bruksanvisningen.. Det er så mye å sette seg inn i og finne ut av at man burde bli godskrevet bøttevis av studiepoeng når man har pløyd gjennom alt dette :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J O
    Hvis du bruker valgene pure direct, direct eller stereo kommer det ikke lyd fra center. Du må velge ett av surroundalternativene.

Driver selv å tester ut alt Denon 3806 kan by på av muligheter , man kan jo slå ihjel en okse med denne bruksanvisningen.. Det er så mye å sette seg inn i og finne ut av at man burde bli godskrevet bøttevis av studiepoeng når man har pløyd gjennom alt dette :smile:
    Hehe! Har lesestoff for natten med denne bruksanvisningen ja

Satte på "Standard" på surround jeg, da ble det lyd i centeren også ja! Bør jo få spilt inn den også!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker høytalerne og forsterkeren bedre og bedre jeg!
    Forstår bare mer og mer også, ikke så forferdelig vanskelig som jeg trodde! Må bare ta seg litt god tid og lese Min far er også blitt imponert over lyden. Spilte noen sanger som han liker, men han savnet litt bass!
    Så da ville han legge ut penger for sub i morgen Blir nok B&W ASW600

Da slipper jeg og spare og vente til jul med sub!

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oi.

Sitat Opprinnelig postet av Sveinung
    Liker høytalerne og forsterkeren bedre og bedre jeg!
    Forstår bare mer og mer også, ikke så forferdelig vanskelig som jeg trodde! Må bare ta seg litt god tid og lese Min far er også blitt imponert over lyden. Spilte noen sanger som han liker, men han savnet litt bass!
    Så da ville han legge ut penger for sub i morgen Blir nok B&W ASW600

Da slipper jeg og spare og vente til jul med sub!
    Ha nå litt tålmodighet. Har du et par med nye 603 tar det litt spilletid før bassen slipper. Elementene er litt stramme når høytalerene er nye og krever litt innspilling før du får et endelig lydbilde. Har mye av det samme utstyret som du har og må bare gratulere med fint utstyr.

Hadde ASW650 før som har blitt byttet ut. Anbefaler å vurdere ASW650 over ASW600. Mellomlegget er verdt det. Evt sjekk ut XTZ 99 W12. Denne har fått mye skryt. Sjekk litt rundt på forumet. Skaffes i fra www.surround.no

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Ha nå litt tålmodighet. Har du et par med nye 603 tar det litt spilletid før bassen slipper. Elementene er litt stramme når høytalerene er nye og krever litt innspilling før du får et endelig lydbilde. Har mye av det samme utstyret som du har og må bare gratulere med fint utstyr.

Hadde ASW650 før som har blitt byttet ut. Anbefaler å vurdere ASW650 over ASW600. Mellomlegget er verdt det. Evt sjekk ut XTZ 99 W12. Denne har fått mye skryt. Sjekk litt rundt på forumet. Skaffes i fra www.surround.no

Lykke til
    Hehe! Er en tålmodig person jeg Men sub må det jo igrunn være med tanke på film uansett, synes ialefall jeg da.....
    ASW 650 tror jeg blir for stor for rommet (3.5 *5) Søker på forumet med tanke på sub nå, skal ta en nærmere titt på xtz 99 w12! Takk for gratulasjon

Edit: Etter en god del lesing så frister svs pb10 mest akurat nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •