helicon 800 vs patos sympohonci 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer tyggebein sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

helicon 800 vs patos sympohonci 4

jeg lurer på en av disse ht.
    noen som har erfaring med dali helicon 800 og patos symponci 4, bra og dårlige sider, kresene på elektronik,pris er nesten samme.

jeg ser det er mye helicon 400, men lite helicon 800, noe grund til det, pris, eller liten forskjel på lyden,

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt dem begge kun i butikk. Patos er min favoritt av disse, en herlig diskant som man skal stresse veldig for å få det til å låte ubehagelig. Bassen er også noe av det beste jeg har hørt. Produsenten av den norske aluminiumshøyttaleren "Model one"(125000,-) var tilfeldigvis innom butikken med et demopar, når jeg hørte på Symphonic IV. Disse ble koblet opp på samme forsterkeri som Patosene. Prisen for denne designhøyttaleren i aluminium kunne overhodet ikke forsvares rent lydmessig. Patosen hadde blitt med meg hjem hvis det kun var lyden det stod om mellom disse to norske høyttalerene.

Helicon 800 hadde jeg dessverre en grusom opplevelse med i Drammen. Sjeldent jeg har hørt Roger Waters låte mer "piggtråd" en dette, men tror(og håper) demorommet må ta mesteparten av skylden for dette.

Synd man ikke kan få Symphonic IV-lyd i et Helicon 800 kabinett, da hadde det kanskje blitt min neste høyttaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den nye Patos Symponic 3, og den er bedre enn Dali 800 på alle parametre hos meg. Patos Symphonic 4 låter enda større, om du har plass (de er store og trenger nok minimum 30-40 km2 for å komme til sin rett. Så Kjøp Patos! (helt objektivt, selvsagt )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •