Reciever og høyttaler-hjelp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever og høyttaler-hjelp?

Jeg er i gang med å planlegge mitt første hjemmkinoanlegg, og håper noen kan hjelpe meg litt med å foreta noen valg.

Jeg er relativt fersk på dette, og må ærlig innrømme at jeg er litt "lost" i hifi/hjemmekino-jungelen...

Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å gå for en NAD T743v2 eller en Pioneer VSX-915, men klarer ikke å bestemme meg og tar mer enn gjerne imot tips. Jeg har sett at VSX-915 har vunnet en test i Lyd og Bilde, men har sett at denne finnes både i en "K" og en "S"-versjon, noen som vet hvilken som vant nevnte test og hva som er forskjellen?

Så til det egentlige spørsmålet mitt - hvilke høyttalere bør jeg bruke sammen med en av de nevnte forsterkerne?

I første omgang har jeg tenkt til å kjøpe fronthøytalere, og heller bygge på senere. Jeg kan ikke bruke veldig mye på høytalere (maks 2500), og lurer på om Dynavoice F6 kan utgjøre en bra kombinasjon med en av de to forsterkerne.

Hvis noen har tips om andre kombinasjoner/høyttalere eller recievere i samme prisklasse tar jeg imot med takk.

På forhånd takk for hjelpen :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei,jeg kan ikke si noe om hvor bra dynavoicene fungerer med nevnte forsterkere,men jeg har en yamaha rxv 357 5.1 forsterker og dynavoice f6 og det fungerer kjempebra!disse høyttalerne spiller utrolig bra til den prisen de har!vant jo en test i lyd og bilde der de sier at de spiller som om de kosta 5000kr og det stemmer.lydmessig får du ikke bedre lyd for så lite penger når det gjelder høyttalere tror jeg.og jeg tror ikke de fungerer dårligere på noen av de forsterkerne du har lyst på heller.gå ihvertfall for de høyttalerne.
    jeg har også center i samme serien og denne har samme ytelse i forhold til pris.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •