Sub problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Sub problem

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub problem

Som mange andre, sliter jeg med plassering av sub. Jeg har misstanke om at det er bassfeller i rommet, faseproblem eller hva det nå måtte være. Bassen er ikke som den en gang var (før jeg bodde her).
    Jeg har ikke tilgang til måleinstumenter, så jeg har igrunnen lite å hjelpe meg med å finne ut hvor problemet ligger.

En ting jeg tror kan være feil, er plassering av subben. Og jeg vurderer å flytte den. Men av plassmessige årsaker kan det være at jeg må sette den på høykant. Hvis dere ser bilde av subbe på linken under, vil dere se at den er noe unormal når det gjelder utseende. Avlang... Så hvis jeg setter den på høykant, med bassportene pekende oppover, vil også elementet komme endel høyere over gulvet enn slik den er ment å stå. Har det noen betydning?

Jeg har ikke eksprimentert med plassering ennå, da jeg ikke har lange nok kabler, ei heller rygg til å løfte den alene...

Takker for tips.

IMM

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MonsterSUB dette, du må vel ha en lift for å flytte den

Jeg vil sterkt anbefale en Radio Shack. Uten en slik så blir det
    bare gjetninger. Last så ned testtoner og excel skjema, så får du en grafisk nyttig oversikt mht. Dipper eller Peaker..

Link http://lsound.no/nor/index.php?side=...roup=0&id=1445

Jeg har plundra endel selv og er ikke 100% i mål, men rådet alle stort sett gir er "gå for et hjørne". En SUB trenger uansett størrelse litt hjelp fra rommet og det er her hjørneplassering kommer inn. Klin den 10cm fra bak og sidevegg.

Dersom du har problemer med fase, vil du ha vanskelig for å justere dette på feelingen. Skaff deg en måler, den koster ca. 500 spenn inkludert med frakt og mva.

Legg så ut en graf her og så får du plutselig mange fine råd om å flytte beistet rundt på "umulige" plasseringer ops:

Mvh

Lasse

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset. Skal muligens en tur til Oslo til uka, og der bør man vel kunne få seg en Radio Shack. Så får vi se hva jeg klarer å få ut av dette.
    Skal oppdatere når jeg har fått gjort noe.

IMM

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor i Oslo man får kjøpt en Radio Shack?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke hørselen din som begynner å bli dårlig da? Hehe...
    SVÆÆÆR sak du har der!!!

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imm
    Noen som vet hvor i Oslo man får kjøpt en Radio Shack?
    Stikk innom Eltek på Bryn i Oslo eventuellt en av hifiklubbene, en av disse bør ha en Radioshack.

Heftig sub må jeg bare tillegge. Har du ommøblert eller gjort noe nytt siden du plutselig mener det ikke låter som det skal?

pt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg har ikke ommøbelert. Men den gang jeg kjøpte subben, var det et trøkk uten like når det spilte høyt. Da mener jeg fysisk trøkk. Det virket som om noen slo inn i kroppen. Slik er det ikke lengre. Og siden den gang har subben fått en ny stue. Jeg har en følelse av at plasseringen er feil, eller at vegger og gulv skaper mot-vibrasjoner. For gulvet gir virkelig etter når det spilles høyt. Men bevares, ikke missforstå, anlegget spiller veldig bra, høyt og med dynamikk av en annen verden. Men den fysiske bassen er ikke der. Og den har vært der før.

IMM

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Meridian-sub som jegr satte på høykant. Dette skapte absolutt ingen problemer. Tvert imot.
    Men meridian'en var en lukket konstruksjon. Hvordan det vil bli med din sub, er det vanskelig å si. Bare prøv!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å sette subben på høykant med høye spikes? Portene pekende nedover?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •