Klipsch Rf-83 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 127 av 127

Tråd: Klipsch Rf-83

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Du kan jo koble opp et par Oberon uten forforsterker og kun med høytalerkabler på Klipsch RF-83 så får du jo høre selv.....

Dette er hentet fra Lyd & Bilde nr.12 2006:

"Den høye folsomheten gjør at evt. forsterkerbrum høres tydelig. Om du skrur forsterkeren helt ned, legger øret til diskantene på dine nåværende høytalere og hører susing eller svak jordstøy, må du huske på at Klipsch RF-83 øker denne støyen med 8-15dB !"

Hvis det er brum som er problemet så skjønner jeg at det ikke forsvinner ja. Trodde det var susing jeg. Uansett, hvem bruker/trenger så masse watt på en høyttaler som har 100db 1/w i følsomhet. Brum er vel også noe trafoen i forsterkere ofte har skylden i, og den er jo ikke sååå stor i MA, saamt de pøser jo ikke ut 600watt konstant, i dile er det vel snakk om et forbruk på 15watt?!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Nei du kan ikke skru av alt, da er det jo selvsagt helt stille uansett.
    Jeg snakker her om at Midgard Oberon bør stå på hele tiden, slik at de holder "arbeidstemp" hele tiden, tror de fleste gjør det på denne måten.....
    Det er ikke snakk om forforsterker, den er jo slått av. Det er kun høytalerkablene som da har forbindelse mellom Oberon og høytalere, men de lager ikke denne støyen. Alle forsterkere lager mer eller mindre litt støy, men her har du i tillegg et par høytalere som forsterker denne støyen !

Det er bare å stikke hodet foran diskanthornene og dermed hører du hva jeg snakker om. Og her snakker jeg om Klipsch, som har en følsomhet på 100dB, kan ikke svare for andre merker. Det er i høytalerne det er et problem, ikke i oberon ! (Men det blir et problem når oberon står på hele tiden...)
    Jeg mente at midagrd'ene stod på, men jeg hørte ikke den lyden. Men de høyttalerne hadde en følsomhet på 97db da, så kan jo være derfor.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

nå er jo 1068 en støygenerator Den har en del støy når ingenting spiller, spesielt når den står i standby! Når man slår den på forsvinner det nesten helt (iallfall her), og når man velger kilde/inngang så er den tyst. Snodig, men er slik her. S/N ratio på 1068 ligger også ved ca 98dB mener jeg, og jeg tror dette er en del av grunnen. Den er iallfall årsaken til at det er noe susing her.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hørt!!!

Var og hørte på RF-83 i dag:-D Likte godt det eg hørte, men ser en stor utfordring i å overtale den andre halvdelen i heimmen at dette er en flott møbel å putte inn i stuen:???: Gode tips mottas!!!

Hørte på dem i Bergen hos Musikk Magasinet, midt på dagen aleine i butikken Kunnet ikkje blitt bedre. Oppsatt med med Vincent pre.amp, MA 6.1 blokker og Marantz SA-15 S1 cd-spiller. Hadde bare 1 cd med meg men koste meg ihvertfall godt med den eg, Nils Lofgren Acoustic Live.
    Er på jakt etter HTer til å rocke litt i heimmen så ser på disse som et alternativ.

Minuset eg ser med dem, er størrelsen + bassportene bak. Kommer da enda lengre ut på stuegulvet. Noen som har erfaringer med plassering av dem?

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    Var og hørte på RF-83 i dag:-D Likte godt det eg hørte, men ser en stor utfordring i å overtale den andre halvdelen i heimmen at dette er en flott møbel å putte inn i stuen:???: Gode tips mottas!!!
    Det er derfor man har Cervin Vega. Vis henne bilder av en eller annen modell med 2x15", gjerne med en mann eller to oppå for virkelig å vise størrelsen, ymt & hint om at "det hadde vært noe". Når du så kommer med RF-83-forslaget noen dager senere blir hun bare glad
    (Kjære, hvis du leser dette, når jeg viste deg CV! var det ikke taktikk, bare uvitenhet fra min side)

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Det er derfor man har Cervin Vega. Vis henne bilder av en eller annen modell med 2x15", gjerne med en mann eller to oppå for virkelig å vise størrelsen, ymt & hint om at "det hadde vært noe". Når du så kommer med RF-83-forslaget noen dager senere blir hun bare glad
    (Kjære, hvis du leser dette, når jeg viste deg CV! var det ikke taktikk, bare uvitenhet fra min side)
    Ingen dum ide

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt på siden av tråden, men er det noen som kan fortelle meg hva slags gjengestørrelse man trenger hvis man skal benytte andre spikes en de standard modellene som følger med? Det er i alle fall ikke M6 (riktig diameter men gjengene er forskjellig) eller M8 el. 5/14" (for stor diameter)

Tips mottas med takk

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •