Klipsch Rf-83 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 127

Tråd: Klipsch Rf-83

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at flere er kritisk til Rotel til Klipsch (rsp 1066 + 1075) Har prøvd d og syntes det låt ok. Kom over en rimelig Parasound halo a21. Det låt mye bedre. Men den største forskjellen kom då jeg byttet til Parasound Halo C2. Helt annen lyd. Mye mørkere. Nå først har jeg funnet ut hva som virkelig bor i RF-83. Så nå savner jeg ikke Rotel og må vel si meg enig i dem som er kritisk den kombo. Men stereoen blir ikke bedre en det dårligste ledd. Min Rotel 1050 dvd må byttes ut med en bedre cd-spiller. Forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om noen av dere som har hørt disse HT`ene vet om de er "snillere" i diskanten enn det RF-82 er.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    det er det dummeste jeg har sett,ser jo at det er "bukler" på elementet ved siden av revnene,altså et element som er herjet med
    trolig pga. ujevt trykk når det revner...
    har lest om flere rf5 og 7 eiere på hifisentralen hvor det samme har skjedd.
    snodig at ingen andre produsenter bruker 8-10 toms aluminium bassmellomtoner! tåler knapt en nøkkel før det gir permanente avtrykk..i tilegg til merkelig oppførsel farger det tydelig lyden, i de jeg eide iallefall.
    elementene i de siste reference har en flatere oppbygning. sikkert mer stabil...

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd... Angrer litt på at jeg kjøpte RF-82 nå... Hehe.. Men noen som kan si hvordan lyden i Parasound og Rotel er på RF-83? Lyst å teste andre effektforsterker enn min Nad Silverline 200...

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte Rf-82 på Rotel idag og må si jeg likte lyden godt, selv om valget falt på H/K 3480. Mest av økonomiske grunner. Parasound hadde jeg også godt kunne tenkt meg og prøve engang

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Midgard

Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Interessant tråd... Angrer litt på at jeg kjøpte RF-82 nå... Hehe.. Men noen som kan si hvordan lyden i Parasound og Rotel er på RF-83? Lyst å teste andre effektforsterker enn min Nad Silverline 200...
    helt krem med Midgard Oberon 6.1

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte RF-82 på MA 6.1, Vincent CD og EC 4.7 i butikken. Herregud for en live følelelse sier bare jeg! Men nå har jeg ikke hørt de to andre, derfor er jeg interessert!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf63 kontra rf83

noen som har sammen liknet klipchs rf 63 mot rf 83??
    ser for meg at rf63 er letter og plasere og få til i en normal stue pg mindre størlse og litt mindre elememter..
    noen som har erfart dette??
    :-D
    hilsen wireworld

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Ser at flere er kritisk til Rotel til Klipsch (rsp 1066 + 1075) Har prøvd d og syntes det låt ok. Kom over en rimelig Parasound halo a21. Det låt mye bedre. Men den største forskjellen kom då jeg byttet til Parasound Halo C2. Helt annen lyd. Mye mørkere. Nå først har jeg funnet ut hva som virkelig bor i RF-83. Så nå savner jeg ikke Rotel og må vel si meg enig i dem som er kritisk den kombo. Men stereoen blir ikke bedre en det dårligste ledd. Min Rotel 1050 dvd må byttes ut med en bedre cd-spiller. Forslag?
    Må være obs på at 1066 er en en veldig gammel og utdatert prosessor, og at 1075 ikke har på langt nær de strømreservene og stereokvalitetene som A-21 har. Kvaliteten og prisen på A-21 er også i en litt annen klasse i tillegg til at 1075 er et 5 kanals eff.trinn Hadde vært moro og prøvd A-21 opp mot 1090

C-2 er jo veldig dyr i utgangspunktet, og den bør være bedre til sin pris

Kjører selv SA-15, er en kombo som absolutt anbefales! Lekker er den i tillegg, og er en solig konstruksjon

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Må være obs på at 1066 er en en veldig gammel og utdatert prosessor, og at 1075 ikke har på langt nær de strømreservene og stereokvalitetene som A-21 har. Kvaliteten og prisen på A-21 er også i en litt annen klasse i tillegg til at 1075 er et 5 kanals eff.trinn Hadde vært moro og prøvd A-21 opp mot 1090

Kjører selv SA-15, er en kombo som absolutt anbefales! Lekker er den i tillegg, og er en solig konstruksjon
    har rf82 på parasound hca2200mkll funker helt rått.opgitt 2x250wpc i 8ohm å vekt på 32 kg sier det meste 2x1200 va bla bla. anbefales sterkt
    mvh

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, hvis man kan se bort fra all "stand-by" støyen som blir generert av denne kombinasjonen.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Jo da, hvis man kan se bort fra all "stand-by" støyen som blir generert av denne kombinasjonen.
    Kan du utdype den der litt? Har ikke lagt merke til det da jeg selv hadde MA 6.1

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde RF-83 hjemme til test for snart 1 mnd siden. Lånte da med et par Midgard Oberon 6.1 for å være sikker på at jeg fikk testet dem med nok strøm.

Klipsch RF-83 er veldig følsomme høytalere (100dB), og bakdelen med dette er at du tydelig kan høre susing fra diskantene når forstekeren står på, og du ikke spiller musikk.
    Dette synes jeg er veldig merkbart med Oberon på RF-83, siden Oberon skal være på hele tiden. (På f.eks Rotel RMB-1075 så har du en 12v trigger som skrur av effektforsterkeren når anlegget står i stand-by. Her vil det da ikke genereres støy i diskantene.)
    Når RF-83 og Oberon var koblet opp var det konstant støy fra diskantene i standby. (siden oberon da stod påskrudd....)
    Når man kjører lyd på anlegget så legger man kanskje ikke så merke til det, men det er i stand by at problemet viser seg tydelig.......

Hentet fra lyd & bilde:
    "Den høye folsomheten gjør at evt. forsterkerbrum høres tydelig. Om du skrur forsterkeren helt ned, legger øret til diskantene på dine nåværende høytalere og hører susing eller svak jordstøy, må du huske på at Klipsch RF-83 øker denne støyen med 8-15dB !"

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss

Er klar over at det er litt urettferdig å sammenlikne desse. Kunne godt tenke meg å prøvd a-21 mot 1090 Men tror lydsignaturen til Parasound passer klipsch bedre. C2 er mulig å få seg på ebay til en fin pris.

Ellers så har jeg fått med en SA-15. Godt fornøyd. Pen å se på er den og.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Er klar over at det er litt urettferdig å sammenlikne desse. Kunne godt tenke meg å prøvd a-21 mot 1090 Men tror lydsignaturen til Parasound passer klipsch bedre. C2 er mulig å få seg på ebay til en fin pris.

Ellers så har jeg fått med en SA-15. Godt fornøyd. Pen å se på er den og.
    Er smak og behag vil jeg tro :-D Gratulerer med SA-15! Veldig god spiller

Venter med kjøp av ny prosessor, å kjøpe det nå har ikke så mye for seg når det er et skifte av både lyddekoding og oppløsning på bilde, ikke minst tilkoblinger for forskjellige kilder og krav til de nye formatene.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde RF-83 hjemme til test for snart 1 mnd siden. Lånte da med et par Midgard Oberon 6.1 for å være sikker på at jeg fikk testet dem med nok strøm.

Klipsch RF-83 er veldig følsomme høytalere (100dB), og bakdelen med dette er at du tydelig kan høre susing fra diskantene når forstekeren står på, og du ikke spiller musikk.
    Dette synes jeg er veldig merkbart med Oberon på RF-83, siden Oberon skal være på hele tiden. (På f.eks Rotel RMB-1075 så har du en 12v trigger som skrur av effektforsterkeren når anlegget står i stand-by. Her vil det da ikke genereres støy i diskantene.)
    Når RF-83 og Oberon var koblet opp var det konstant støy fra diskantene i standby. (siden oberon da stod påskrudd....)
    Når man kjører lyd på anlegget så legger man kanskje ikke så merke til det, men det er i stand by at problemet viser seg tydelig.......

Hentet fra lyd & bilde:
    "Den høye folsomheten gjør at evt. forsterkerbrum høres tydelig. Om du skrur forsterkeren helt ned, legger øret til diskantene på dine nåværende høytalere og hører susing eller svak jordstøy, må du huske på at Klipsch RF-83 øker denne støyen med 8-15dB !"
    skjønner hva du mener, men alikevel synes jeg dette er litt rart. Kan det ha noe med forforsterkeren og kabling også? Jeg hadde MA 6.1 veldig lenge på et par CV høyttalere og de lagde ikke en eneste lyd når alt var slått av. Så jeg synes dette høres litt merkelig ut. Koblet på noen andre høyttalere en gang, og la ikke merke til noe da heller, men jeg hørte jo ikke etter, men er det så lavt at man må ha det helt stille i rommet og lytte etter det?

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du kan ikke skru av alt, da er det jo selvsagt helt stille uansett.
    Jeg snakker her om at Midgard Oberon bør stå på hele tiden, slik at de holder "arbeidstemp" hele tiden, tror de fleste gjør det på denne måten.....
    Det er ikke snakk om forforsterker, den er jo slått av. Det er kun høytalerkablene som da har forbindelse mellom Oberon og høytalere, men de lager ikke denne støyen. Alle forsterkere lager mer eller mindre litt støy, men her har du i tillegg et par høytalere som forsterker denne støyen !

Det er bare å stikke hodet foran diskanthornene og dermed hører du hva jeg snakker om. Og her snakker jeg om Klipsch, som har en følsomhet på 100dB, kan ikke svare for andre merker. Det er i høytalerne det er et problem, ikke i oberon ! (Men det blir et problem når oberon står på hele tiden...)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Susing med MA 6.1 er nok pga forforsterker valg. Fikk testet en Audionet PRE 1 G2 i helga på mine, og den knuser f.eks EC 4.7mk2 når det kommer til å generere standby sus. Det er helt stille faktisk. Men så er Audionet dobbelt så dyr.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakdel? Mener du som i rompe?

Slik susing er forferdelig irriterende men som andre har nevnt skyldes det nok andre ting enn lettdrevene høyttalere. Min RF7 og Oberon kombo er tyst som graven når jeg ikke spiller.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Susing med MA 6.1 er nok pga forforsterker valg. Fikk testet en Audionet PRE 1 G2 i helga på mine, og den knuser f.eks EC 4.7mk2 når det kommer til å generere standby sus. Det er helt stille faktisk. Men så er Audionet dobbelt så dyr.
    Du kan jo koble opp et par Oberon 6.1 med Rotel RSP-1068 (slik som i mitt tilfelle) og teste selv.....
    Uansett om forforsterkeren var skrudd av så hørte jeg støyen !
    Og denne støyen var ikke med mine Mirage OM5 koblet opp !

Dette er hentet fra Lyd & Bilde nr.12 2006:

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •