Klipsch Rf-83 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 127

Tråd: Klipsch Rf-83

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er som jeg har sagt hele tiden. Klipsch trenger kanskje ikke stor forsterker for å spille bra, men den trenger S T O R forsterker for å spille rått

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekt meg litt med db måleren idag. Jeg sitter i ett stort rom som er langt fra optimalt, men spilt også ett godt stykke fra maks. Var folk hjemme over meg ( bor i kjellerleilighet under eieren av huset ) Satt på litt "morro" musikk å satte igang. Var nok opp mot 80% av det jeg klarer tenker jeg, å da viste db måleren min ca 116db i bass dunka. Vet det er mer å hente for har spilt endel høyere når jeg har vært alene hjemme. Uansett, har jo spilt så høyt med mange andre høytalere jeg har hatt også, men ikke med denne stålkontrollen, å kvaliteten. Er vant til at det blir mer å mer plagsomt jo mer man plager høytelerene, men Klipschene bare lekte seg virket det som. Hadde ett par kamerater også innom, å de var også veldig imponert over kvaliteten jeg hadde på lyden ved disse høye nivåene. Eneste minuset jeg har er at den ene høytaleren lager "skranglelyder" er plast fronten som får over alle elementene ( nei ikke høytalertrekket ) Har strammet alle skruene, men den ene høytaleren vil ikke gi seg, Har vært i kontakt med selger, å ny høytaler kommer til meg om ca 1 uke. Ikke noe å si på servicen heller

For å sammenligne målingene kan jeg si hva jeg klarte med det gamle oppsettet mitt også. RF-35 med dra hjelp fra en SVS PB12+/2 klarte snaue 120db i lytteposisjon i min stue. Da vrælte RF-35'ene som deres siste time var kommet. Må si meg veldig imponert når jeg vet jeg kan klare tilsvarende med bare RF-83 å med skikkelig kvalitet på lyden Uten tvil den beste høytaleren jeg har hatt til nå, å jeg har vært igjennom endel. Ikke lett å finne høytalere som har skikkelig futt, å alikevel high end lyd. Ihvertfall ikke som min lommebok har råd til.

PS. Alle målinger er gjort i lytteposisjon, som er ca 4m fra høytalerene.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har RF-83 som vil vise litt stuebilde av den?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Gratulerer med eff trinn og høyttalere folkens! Kjekt å høre at dere er fornøyd! Er selv Klipsch- eier og entusiast

Som devilej og de sier så må man se forskjell på watt og strøm, og dette i sammenheng med følsomhet. Med høy følsomhet kan man naturligvis spille høyt med en forsterker som gir ut relativt lav effekt, men hvor god kontroll forsterkeren har på høyttalerne kommer helt an på hvordan eff.trinnet takler impedanser, hvor strømsterk den er (de to siste nesten to sider av samme sak), hvor høy dempningsfaktor den har osv.

Man er ikke nødt ha en veldig kraftig forsterker på en klipsch høyttaler, men det gjelder generelt for høyttalere at jo kraftigere forsterker man har på sine høyttalere, jo bedre kontroll har man på ht'en. Hvilke egenskaper og klangsignatur forsterkeren har og hvordan dette passer høyttaleren er en helt annen sak, og her må man bare prøve seg fram.

"Klipsch rf-7+hvilken eff.forsterker" tråder har det vært en del av på forumet, og det er vel her du har snappet opp en del? RF7 er en relativt tung last for en forsterker da den dipper ned i 2,7-2,8ohm på det verste. Den har høy følsomhet, men trenger store mengder med strøm for å drives optimalt. Det er også derfor det er blitt sterkt anbefalt at de kombes med skikkelig strømsterke eff.trinn e.l. Ellers ender man fort opp med slapp eller boomy bass og et horn som gjerne tar kvelden pga forsterkerens klipping i forsterkeren (forsterkeren klarer ikke levere det som kreves for at høyttaleren holdes under kontroll og forvrenger/mister kontroll over ht'en).

Etter hva jeg har forstått på klipsch skal rf-83 være en lettere last for forsterkeren enn det rf7 er, og dere er uansett på trygg vei når dere komber deres rf-83 med 1090 og a-21!

RB-1090 blir omtrent ikke varm, den blir knapt nok lunken (vel og merke hvis den står under anstendige forhold :-D), min har aldri hatt mer enn hvilepuls her uansett volum.

Igjen gratulerer med kanonhøyttalere!!! Og for guds skyld! Pass på hørselen deres, hvis dere skal måle max spl anbeflaer jeg hørselvern.....

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det. Rart med klipsch. Jeg har aldri pleid å spille så utrolig høyt. Men nå begynner jeg på et ok volum. Skrur jeg ubevist litt opp hele tiden til volumet står i taket og tenna dirrer. Merker ikke at jeg har spilt så høyt før jeg skrur av. For da er jeg heilt susen i hodet. Nesten som å ha vært på konsert. MORO

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Noen av dere som har RF-83 som vil vise litt stuebilde av den?
    Det er bilder tidligere i tråden. Tenkte jeg skulle legge ut bilder på min hjemme kino en dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Takker for det. Rart med klipsch. Jeg har aldri pleid å spille så utrolig høyt. Men nå begynner jeg på et ok volum. Skrur jeg ubevist litt opp hele tiden til volumet står i taket og tenna dirrer. Merker ikke at jeg har spilt så høyt før jeg skrur av. For da er jeg heilt susen i hodet. Nesten som å ha vært på konsert. MORO
    Je kjenner meg igjen der

Newcomer Stugaard sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Fin tråd dere har her, med mye nytting lesning!

Jeg har selv kommet meg med i "klubben" og kjøpte meg et
    par RF-83 for en uke siden. Disse kjører jeg på RC-1070 og en RB-1090.
    Signalet kommer fra en RDV-1050, noe jeg ikke tror er helt optimalt.. Noen forslag?

Ser det er mye snakk for og i mot kombinasjonen Klipsch/Rotel, jeg er så langt godt fornøyd. Men synes det spiller litt vel hard i toppen enda. Har vel nå spilt ca 20t vil jeg tro..
    Er det noen av dere som har litt tilbakemeldinger på innspillingstid osv, hva kan jeg vente meg i tiden som kommer?

Jeg har forøvrig et sett nordost super flatline jeg bruker på høyttalerene. Men disser er ferig terminert til single wire. Jeg vurderer å koble fra pluggene og splitte de til bi-wire, ettersom det er fire ledere til hver høyttaler i disse.. Men da må jeg kjøre uten plugger.
    Så spørsmålet er: Bi-wire uten plugger, eller single wire med de originale pluggene?

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke RF83 men RF63, og de spiller fortsatt for hardt i toppen etter cirka 100t. Men langt ifra så hardt som de første 50timene:twisted:
    Snakket med en som jobbet med klipsch i USA, og han sa de trengte minst 200t+ med forholdsvis høyt volum før de ble slik de skulle være:-D
    Så jeg satser på det stemmer sånn noenlunde ihvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er det generelt veldig lang innspillingstid på. På rf7 som jeg har sier de om lag 1000t før de løsner. Merket veldig hørbar forskjell når jeg krysset 200t, halvt år med kontinuerlig spilling og etter ett år. De mykner en god del i toppen og blir langt med behagelig og oppløst. Bassen ble også langt mer brutal og punchy, men dem trenger å spilles litt høyt med innimellom for at bassene skal løsne skikkelig.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF-83 vs H/K 970 og sig 1.3

Grattis til de med Klipsch +++

Noen som har prøvd RF-83 med H/K?
    Skal kjøpe nye høytalere og har tenkt mye på RF-83 som så mange andre her:-D
    Har Harman Kardon 970(2x75amp 8ohm 75amp) int.forsterker og H/K sig 1.3(3x100 8ohm 80amp) noen som har noen peil på hvordan dette vil låte?

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Hehe. Det var nå mest på fleip. Hu godtar det meste. Men det skal bli fint med hjemmekino rom. 15 kvadrat er kanskje lite. Men jeg har en hel kjeller å ta av. Så det blir kanskje større og. Her bygges rom etter høytalere, ikkje omvent Skal bruke litt tid til å prosjektere.
    Ser av testen i siste Lyd&Bilde at det anbefales en lytteavstand på 4+ meter, da diskantene sitter rimelig høyt i disse dyra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Grattis til de med Klipsch +++

Noen som har prøvd RF-83 med H/K?
    Skal kjøpe nye høytalere og har tenkt mye på RF-83 som så mange andre her:-D
    Har Harman Kardon 970(2x75amp 8ohm 75amp) int.forsterker og H/K sig 1.3(3x100 8ohm 80amp) noen som har noen peil på hvordan dette vil låte?

tøff bass og hard og plagsom diskant.....

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører og mine RF-83 med en RDV-1050. Tror det er er en del å hente på en oppgradering. Vurdere å kjøre midlertidig digitalt inn på min Parasound C2 (som er på vei i posten) Tror den har bedre DAC enn RDV-1050. Usikker på hvilke cd-spiller jeg skal satse på senere. Har vurdert Marantz SA15-S1. Kult design. Har ikke hørt den ennå. Tips meg gjerne. Ok med Rotel. Men det blei en krafig oppgadering når jeg fikk Parasound halo a21 i hus.

Holder fremdeles på å spille beista inn. Godt fornøyd til nå.

Når det gjelder rom er jeg enig at det trengs stort rom. Lyd og Bilde anbefaler at dei står 1,5 meter fra vegg. Ikke alltid så praktisk lett å gjennomføre. Hadde planer om å bygge hjemmekino rom på ca 15 kvadrat. Heldigvis har jeg en hel kjeller å ta av. Så nye ting er under planlegging. Håper på ca 30 kvadrat. Men det blir ikke helt med det første.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

lyd og bilde har testet RF83 og gir de en topptest,spiller alt av musikk ikke bare disco og rock som enkelte mener,sier det er en highend høytaler som er helt rå i sin prisklasse

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en spennende høyttaler som må undersøkes nærmere

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snakk om forsterkere her , å som jeg har nevt flere ganger angående Klipsch , prøv å få lånt med dere enn go rørforsterker hjem , hadde McIntosh mc275 på mine gammle RF7 , og forsjellen var som natt og dag i forhold til transistor watt . Spilte mye mykere å varmere , utrolig stor forsjell oppe i toppen , samt som denne forsterkeren hadde stål kontroll på bassen .

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine RF-83 er sendt tilbake til levrandør. Etter å ha spilt en stund merket jeg en merkelig skurrelyd. Etter å ha sjekket dette nærmere virket det som noe var løst inne i høytaleren. Åpnet opp å sjekket, men kunne ikke finne noe. Merket det bare på noen sanger, så jeg bestemte meg for å leve med det. Som sagt var det på få sanger jeg merket det, å da bare ved HØYE volumer. Uansett, etter noen dager til med testing, å toppene begynte virkelig å gå seg til. Var ikke hardt å ubehagelig. Hadde det gøy med litt Ramstein. **** å rå musikk på disse høytalerene. Tøffeste jeg har hørt Rammstein på, å har hørt på endel. Spilte helt rått høyt, å ikke anstrengt i det hele tatt. Vel uansett, tilbake til grunnen til jeg leverte de igjen. Etter å ha kost meg en stund på rimelig høyt nivå, var det på tide å gnu opp skikkelig, mao det de er gode for uten å vrenge. Snakker godt over 120db her. Uansett, halvveis ute i Rammstein - Heirate Mich hørte jeg en merkelig blaffring. Skrudde helt ned å gikk for å undersøke. Etter å ha tatt av dekslene foran så jeg problemet. Øverste 8" i den ene høytaleren hadde revnet 75% rundt elementet. Så vidt det hang sammen. Ble rimelig skuffet, da jeg ikke hadde spilt over det de egentlig var gode for. Hadde spilt på dette volumet før uten problemer. Må rett å slett ha vært noe galt med det ene elementet. Uansett, så dyr høytaler. Ble litt skuffet, å ble enig om å sende de tilbake, noe forhandler gikk med på med en gang. De mente også det måtte ha vært noe galt. Skal legge til at jeg matet de med en Rotel RB-1090. Uansett, håper ikke det er flere som har hatt lignende opplevelser. Uansett, råeste høytaler jeg har hatt til å spille musikk på. Jeg liker det høyt fra tid til annen, å selv om de kanskje ikke rekker helt opp til CV 1515 i volum, så er det **** ikke langt unna, å du å du for en krem lyd i forhold

* spørs om ikke jeg må testet RF-7 også. Har hørt disse skal være like bra. Får se om det dukker noen opp på bruktmarkedet snart, da jeg ikke gidder å gi nypris på noen høytalere som har vært på markedet i mangfoldige år.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

kjører mine RF-7 på Midgard Oberon 6.1 blokker å herregud for en herlig lyd hmmjammi

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    kjører mine RF-7 på Midgard Oberon 6.1 blokker å herregud for en herlig lyd hmmjammi
    Ah, fint å høre at fler enn meg synes at dette er en kongeheftig match! ;o)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •