Klipsch Rf-83 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 127

Tråd: Klipsch Rf-83

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Kjekt å høre at du er fornøyd. Mine spille bare bedre og bedre. Rock n roll låter kanon. Nå kan jeg sitte i timesvis og nyte musikken. Rotel RB-1090 skal kjøpes en vakker dag:-D Hvilke kabler bruker du? Jeg har kjørt på MIT 4 biwire. Men har nå bestilt nye Nordost Red Dawn Rev IIBi-wire på eBay. Håper på suksess
    Test med Parasound A21 også, det skal jeg si låter krem .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Vurderte rør også ja. Folk skryter veldig av det. Sikkert like bra som RB-1090 på normale nivåer, men har ingen tro på at en 50w rør forsterker følger min 380w på skikkelige volumer. Jeg kjører en Yamaha DVD spiller som CD spiller. Husker ikke navnet i farten, men kostet ca 8 tusen når jeg kjøpte den for ett par tre mnd siden.
    Med 50watt kan du spille rundt 116db++. 380watt spiller veld rundt 125db.. Teoretisk. på RF-83 dette da.

Men oftest med rør så er ikke forvregninga så hørbart som med vanlig transistor. Go rørlyd er bare rått deilig . Men koster endel for watten..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Med 50watt kan du spille rundt 116db++. 380watt spiller veld rundt 125db.. Teoretisk. på RF-83 dette da.

Men oftest med rør så er ikke forvregninga så hørbart som med vanlig transistor. Go rørlyd er bare rått deilig . Men koster endel for watten..
    Skal måle hvor mye de klarer i helga tenker jeg. Vi klarte 124db med samme forsterkeren på RF-35 i lytteposisjon. Hørte da på Mark Knopfler. Jeg vet at jeg spilte høyere enn dette igår, men hvor mye vet jeg ikke. Er ikke ofte jeg spiller på det volumet. Da hadde nok hørselen forsvunnet rimelig fort. Glad i høy musikk, men det er viktig at det er rent å pent å høre på.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Skal måle hvor mye de klarer i helga tenker jeg. Vi klarte 124db med samme forsterkeren på RF-35 i lytteposisjon. Hørte da på Mark Knopfler. Jeg vet at jeg spilte høyere enn dette igår, men hvor mye vet jeg ikke. Er ikke ofte jeg spiller på det volumet. Da hadde nok hørselen forsvunnet rimelig fort. Glad i høy musikk, men det er viktig at det er rent å pent å høre på.
    Hehe, mener ikke at transistor er dårlig asså . Vet Klipsch RF-7 spiller "idiotisk" høyt med 1090 . Men det aller mest imponerende er jo hvor "rent" de spiller på det nivået!

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Test med Parasound A21 også, det skal jeg si låter krem .
    Skal teste litt forskjellige effekt forsterkere. Men skjønner ikke heilt ka folk meine når det sei at Klipsch trenger ikke så mye watt, men mye strøm. Er ikke det en side av samme sak? Det er vel slik at hvor mye strøm som kommer inn i en forsterker avgjør hvor mye watt den gir? Er jeg på blå tur elle?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste litt forskjellige effekt forsterkere. Men skjønner ikke heilt ka folk meine når det sei at Klipsch trenger ikke så mye watt, men mye strøm. Er ikke det en side av samme sak? Det er vel slik at hvor mye strøm som kommer inn i en forsterker avgjør hvor mye watt den gir? Er jeg på blå tur elle?
    Det som er interessant er hvor mange VA trafoen i forsterkeren leverer. Vekten på forsterkeren er ofte en indikasjon på størelsen på trafoen, for det krever en større ringkjerne for å levere mer strøm. Dette er endel av grunnen til at en 7x100w surround ofte koster 10 ganger mindre enn en 2x100w effekt.
    På rf83 ville jeg lett etter noe som leverte minst 1500VA.
    Her du testet Midgard Oberon 6.1 på disse. Jeg ble mektig imponert over hva de leverer både på Electra 946 og Usher 8871.
    Godt å høre at RF83 spiller så bra hjemme hos deg. Jeg fikk en demo på disse med en Rotel 1070, og det låt ille. Ble steinhard bass og veldig lite oppover i registret. Godt mulig rommet også spilte inn her.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Watt er effekten inn til høyttaleren. Høyttaleren bestemmer hvor høyt den spiller med gitt effekt. Strømen derimot (som måles i amper) sier mer om selve kontrollen etc. Derfor oppfattes ofte forsterkere sterkere etc selv om de er "svakere" på watt siden. En JVC til 2000kr på 5x100watt blir jo satt i kne av alt ifra f.eks NAD (selv om de er på "smålige" 2x50watt etc).

Noen forsterker produsenter oppgir "VoltAmper" verdiene. F.eks Rotel, har 1000va eller mer ofte (og det er relativt mye). Krell har ofte 3000VA eller mer . og det på monoblokker på 250watt.. Og ikke tro at de er svakere enn Rotel sine 380watt . HK oppgir også Amper verdiene ut ifra utgangene (se bare på HK 970 forsterkern med hele 80+/-amper ut, det er temmelig vilt i den prisklassa).

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    teknologi og delekvalitet er iallefalll 100x viktigere enn VA trafo

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for en del oppklaring. Blir litt som HK og dreiemoment til bil. Har lyst å teste Parasound A21. Vet om en brukt.. Er fornøyd med lyden i dag. Men føler vel at potesialet er større med ny effektforsterker

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Sant at teknologien er viktig, men det hjelper ikke om bassen flater ut pga for lite strøm når du passerer 70-80 db. Størrelsen på lyttebanken teller selvfølgelig mye. Resultatet av hva forsterkeren gjør med høyttalerene dine er av kombinasjonen av strømstyrke/komponentkvalitet. Jeg hørte nylig et par 15w rørblokker spille fletta av Oberon 6.1 på mine Usher 8871. Men så kostet også rørblokkene 200000 for paret... :?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel viss du prøvde en 15watter som "spilte fletta" av 600watt icemodulen på de enorme høyttalerene sier vel det det meste om hva som er viktig

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jojo . det er jo klart.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel viss du prøvde en 15watter som "spilte fletta" av 600watt icemodulen på de enorme høyttalerene sier vel det det meste om hva som er viktig
    Jepp. Dete r det jeg mener. Man må se forskjell på strøm og watt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stoler på skorob her og brukt Parasound a21 blr handlet i mårå. Får den til 14000kr. Litt over 1 år gammel. Tror det er et ok kjøp. Etter å ha handlet mye i det siste skal jeg nå roe meg ned

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stoler på skorob her og brukt Parasound a21 blr handlet i mårå. Får den til 14000kr. Litt over 1 år gammel. Tror det er et ok kjøp. Etter å ha handlet mye i det siste skal jeg nå roe meg ned
    Blir nok bra skal du se :-) Har spilt mer musikk den siste uken enn jeg gjorde hele mnd før. Er helt forelsket i disse høytalerene. Har spilt på normalt nivå stort sett hele tiden. Har vridd på litt, men det som er litt festelig er at det er så sinnsykt mye å gå på. Når det virkelig er HØYT, så er det mye igjen å gi hvis jeg vil. Til vanlig går det mest på Godsmack, Rammstein å den type musikk. Topp 20 listen er jeg skjelden innom. Er stort sett bare når det er vorspiel å noen absoultt vil høre på det. Men måtte jo teste litt igjen. La inn Leftfield cd'en, å pøste på for å se hva de var gode for. Fytti grisen. Gardinene hang bare å blafret bak høytalerene, å det trøkket helt sinnsykt. Helt ærlig, tror det er få høytalere som følger disse på volum så lenge man mater de skikkelig med strøm. Ja jeg har eid mye rart, hele veien opp til CV1515. Mulig de har noen få db ekstra, men så høres de jo helt fryktlige ut lydmessig i forhold. Som sagt ikke ofte jeg spiller så høyt, men liker å vite at jeg har muligheten hvis jeg vil. Etter en god halvtime med galskap slo den ene kanalene seg av på RB-1090'en min. Var bort å kjente på den. Var så varm jeg brant meg. Må nok omplassere den så den får litt mer luft ja. :-)

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ødelegge tråden her, men jeg har RF-7 og Musical Fidelity A308 blir aldri varm. Har aldri opplevd at den har gått inn i protection uansett selvom jeg har spilt ca 120db en vorspiel flere timer. Er det et godt tegn, bare lurer?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nå si det er ett bra tegn. RB-1090 min står akkurat nå helt innstengt. Får ikke luft i det hele tatt. Det som er problemet. Vil nok ikke bli på langt nær så varm når jeg flytter den. Litt varme gjør jo for så vidt ikke noe, men det er klart, jeg kunne steke egg på min, å det er for drøyt

Her er ett lite uttak fra en Review jeg leste om AMP'en din

"I would guess that the A308 is either underrated or over-heatsinked, as even when driving my large, fairly inefficient speakers at party volumes for an entire night, the A308’s heatsinks never got any more than slightly warm. If the A308 were ever going to overheat, that would have been the time."

Høres jo ut som den har skikkelig kjøling ihvertfall

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SWEET. 14000kr er uansett et kupp for den saken.. si ifra om du ikke er fornøyd.. hint hint .

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja luft må alle amper ha, men akkuratt nå har jeg bygd inn min i en stor scene. Så den har ikke så mye lufting den heller. Men det er mere enn nok. Blir fortsatt bare så vidt lunka, har foresten lest den testen der hehe. Blir jo stolt

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil takke skorob for en meget god anbefaling. Kommer aldri til å angre Parasounden gjør mine RF-83 til monster høytalere. Spiller sinnsykt høyt med full kontroll. Men det viktigste er at lyden har tatt ett lang steg videre. Rått og vakker:twisted: Jeg har aldri hørt på så mye musikk før på ett år som jeg har gjort den siste mnd.... :-D

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •