Lite bass i høytalerne! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cusano
    SKal prøve det, men hvis det mot formodning skulle bli bedre så må det jo bety at det er no feil på høytaleren da. Eller?
    eller at du har kobla anlegget i fylla, eller bare blingsa når du kobla opp... sånt skjer lett, har fått det til selv (blingsa altså, kobler ikke anlegg i fylla..)

Sitat Opprinnelig postet av labels316
    Har du delefilter til de?
    Da spiller bassene ren bass, det kan kanskje hjelpe på
    Skivebom?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av labels316
    Har du delefilter til de?
    Da spiller bassene ren bass, det kan kanskje hjelpe på
    Litt for grønn på området for å bli så teknisk, hehe.. Men sitter vel delefilter i høytalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    eller at du har kobla anlegget i fylla, eller bare blingsa når du kobla opp... sånt skjer lett, har fått det til selv (blingsa altså, kobler ikke anlegg i fylla..)
    He he, samme her, kobler ikke annlegg i fylla Og er helt sikker på at det er kobla rett.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, prøv likevel? Og tror labels316 har misforstått litt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Vel, prøv likevel? Og tror labels316 har misforstått litt
    Ja skal prøve. Stussa også litt på det her med delefilter, men da var jeg ihvertfall ikke så grønn som jeg trodde da!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har en ren stereo forsterker, HK970.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og sette delefrekvensen til 200hz? det pleier jeg og gjøre når jeg spiller musikk uten subb. Da trøkker det bedre. Vanligvis står jo delefrekvensen på 80 eller 100? Jeg har den i hvertfall på 80hz, og da har jerg sub i tilleg. Men uten subb kjører jeg delefrekvensen fullt opp slik at bassen blir sendt til frontene. Skjekk også at du ikke har skrudd på subb.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Jeg har selv en L-formet stue og har plassert HT helt "nede" i hvert sitt hjørne på din tegning. Jeg hadde Dali 109 med 2 x 10" og savnet aldri bass. Disse mener jeg å ha lest at trives best ett stykke ut på gulvet. Nå er jeg fått sub i hus og har mer enn nok bass - men om du har prøvd alt annet må du nok brette opp ermene og flytte litt på dem. Gi dem gjerne en halvmeter inn til ytterveggen og 20-30 cm luftrom bak. En bekjent har samme HT og de er langt fra bassfattige.

Slikt er mitt oppsett:

Jeg har plasser mine høyttalere omtrent slik og sliter også med litt lite bass. Er nok rommet som gjør det.
    Har du noen lange kabler slik at du kan flytte HT litt rundt for å prøve andre plasseringer?

Alternativt, kan du dempe "langveggen" på en eller annen måte? Kan være reflektert lyd herfra som faser ut bassen. (I oppsetet som du hadde i utgangspunktet)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Hva med og sette delefrekvensen til 200hz? det pleier jeg og gjøre når jeg spiller musikk uten subb. Da trøkker det bedre. Vanligvis står jo delefrekvensen på 80 eller 100? Jeg har den i hvertfall på 80hz, og da har jerg sub i tilleg. Men uten subb kjører jeg delefrekvensen fullt opp slik at bassen blir sendt til frontene. Skjekk også at du ikke har skrudd på subb.
    Er en stereoforsterker det her, og ikke utgang til sub. Heller ikkeno mulighet for å forandre delefrekvensen..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg har plasser mine høyttalere omtrent slik og sliter også med litt lite bass. Er nok rommet som gjør det.
    Har du noen lange kabler slik at du kan flytte HT litt rundt for å prøve andre plasseringer?

Alternativt, kan du dempe "langveggen" på en eller annen måte? Kan være reflektert lyd herfra som faser ut bassen. (I oppsetet som du hadde i utgangspunktet)
    Har tenkt på det her med langveggen ja, men da mest i forhold til diskanten som jeg synes er litt skarp. Dette fikset jeg forresten med litt toalettpapir Langveggen er dekket av store vinduer/persienner, men synes heller ikke det hjelper no på lyden å dra for gardinene. Tror ikke de demper nok i tilfelle.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke gardinene hjelper på lyder såpass langt ned i frekvens. Må nok være noe tykkere, men siden du har småbarn finnes det antakelig en W som ikke går med på å henge opp Polskmønstrede overmadrasser fra Jysk regner jeg med? :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Tror ikke gardinene hjelper på lyder såpass langt ned i frekvens. Må nok være noe tykkere, men siden du har småbarn finnes det antakelig en W som ikke går med på å henge opp Polskmønstrede overmadrasser fra Jysk regner jeg med? :-)
    Ha ha, nei faktisk ikke, så stua bestemmer jeg selv over! Det beviser den knalltøffe KIss plakaten som henger midt over tv`en Men jeg tviler på at jeg kommer til å henge opp no madrasser likevel, hehe. Så det ble rekomandert noen
    dempere i en annen tråd, noen som faktisk så ganske bra ut også. Men det var noe man måtte bestille fra Usa da tror jeg.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •