hvor kjøpe høtalerstativ på 90cm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvor kjøpe høtalerstativ på 90cm?

Har sett på mange stativ til bokhyllehøytalere i det siste, de kommer ofte på høyder som 40cm 60cm og 80 cm......veldig vanskelig å finne noen på 90 cm som kanskje vil treffe øret mere direkte.

Har noen passe store mission høytalere.....noen som vet om stativer på 90 cm?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY?

Hva med å plassere (selvgjorte?) betongheller under sokkelen? Regner med at du kan få noen lydmessige fordeler av det også? Dersom du lager selv kan du jo lage dem like store som stativets sokkel.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går jo selvsagt det, men på et par andre høytalere jeg har og under 2 subber , bruker jeg denne......

http://media.zzounds.com/media/brand...302569b148.jpg

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes noen profesjonelle stativer som er i den høyden, men de koster som regel veldig mye.
    Mener å huske at ljudia har et par stativer som er veldig høye i sitt sortiment, tror ikke prisen på de var helt avskrekkende.

Eller så blir det som sagt å bygge opp et par 80cm eller evt lage stativer selv, en MDF boks fylt med sand blir så død at den fint matcher dyre stativer i "lyd"kvalitet

A

edit:
    sjekk http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli....cgi?id=582065 &cart_id=
    Disse er 91,5cm men det passer vel kanskje for det? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte ljudia , og de viste ikke om de var i sort eller sølv, og kunne ikke fortelle når de fikk de inn., så kom ikke så langt med det.....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Ringte ljudia , og de viste ikke om de var i sort eller sølv, og kunne ikke fortelle når de fikk de inn., så kom ikke så langt med det.....
    Hæh!? Det er jo rett og slett veldig uprofesjonelt, de har hatt dette stativet i katalogene sine i mange år, derfor jeg huska det, fordi jeg har sett det i hver eneste katalog jeg har bladd igjennom fra dem de siste 4årene...:neutral: kanskje ennå lenger tilbake i tid.
    Det var synd for det hørtes ut som noe som kunne passe ditt behov ganske bra. Og prisen var jo ikke så ille?

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ny katalog i posten fra ljudia forrige uke, og tror du ikke ultimate stativene står i katalogen deres ennå.
    Det er rett og slett veldig dårlig av dem å ha dem med når de faktisk ikke har de på lager eller klarer skaffe dem.
    Lurer på om det er mye annet i "sortimentet" som heller ikke er tilgjengelig jeg :roll:
    Hadde tenkt å kjøpe litt småtterier der snart, håper de har det jeg skal ha på lager.

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •