Sub skaper vibrasjon i elektronikken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub skaper vibrasjon i elektronikken?

Min Euphonia AS2 er designet til å kunne plasseres med senteren i serien på topp. Da vil jo subben havne i front nære elektronikken. Med tanke på det enorme basstrykket man får innimellom på enkelte filmer, hvor mye påvirker dette forsterker, dvdspiller og slikt. Kan dette være uheldig? Kan dvd platen hoppe rundt i spilleren, ting løsne eller bare degradere lyden?

Som dere sikkert forstår har jeg ikke en slik plassering nå. AS2'en står trygt plassert bakerst i rommet. Når jeg får kjøpt meg et hus etterhvert med dedikert rom for hjemmekino kan plassering av sub i front bli aktuelt. Leker litt med tanken om å kjøpe en AS2 til og sette en bak også da hvis jeg kommer over en brukt.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge mine subber står foran og peker mot center. Ikke noe problem!

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du vil oppleve problemer med dette. Kraftige sub'er genererer jo relativt høyt trykk og vibrasjoner gjerne i andre rom og tilogmed andre etasjer. Har selv spillt relativt høyt med min sub og aldri opplevd hverken "hopping" eller at elektronikken har tatt skade.

Det finnes jo dempeføtter som kan eliminere evnt. vibrasjoner om problemet skulle oppstå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •