Trøblete høyttaler (men kun én)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trøblete høyttaler (men kun én)

Har problemer med en høyttaler her. Ved oppstart har jeg lyd på den, og ikke særlig svak heller, men uansett litt svakere enn den andre høyttaleren. Så av og til blir lyden ordentlig svak, og noen ganger går volumet opp og ned som ved høy sjø. Det blir bra etter jeg har slått av forsterkeren og lydkilden en stund. Og forresten, når jeg slår av forforsterkeren knipper det i begge ht'ene, noe jeg er sikker på er helt normalt (siden strømtilførselen kuttes?), men av og til skurrer det bare i den nevnte høyttaleren. Aldri i den andre.

Jeg vet det ikke er sikringen i ht, kablene, kabelfestene (både på forsterker og høyttaler), dessuten har jeg nettopp hatt forsterkeren inne til reperasjon. Høytalerne er splitter nye.

Jeg har CV cls15, NAD 218 med TARA LABS Omni 2 Bi-wire Kabel mellom, og en Cambridge c500 som "forforsterker"/lydkontroll.

spørsmålet:
    Hva kan være galt? Kan jeg ha problemer med element(er) i ht? Eller er det mest logisk at feilen ligger i forsterkeren?
    Tusen takk for eventuelle svar!

Jeg HAR søkt, men da jeg ikke vet hva problemet er eller hvor det ligger fant jeg det vanskelig å finne noe.
    Og jeg VET jeg skriver rotete, jeg forstår ikke halvparten selv.

Newcomer trulsd sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finne feil.

Prøvd å koble den gode ht på den dårliges utgang, da finner du i alle fall fort ut hvor feilen ligger..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •