patos B510 vs??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

patos B510 vs??

Jeg har akkurat kjøpt meg B510 og er Kejmpe fornøyd med de! jeg liker alt ved de BORTSETT fra diskanten, den blir litt "masete" "skjærende" når jeg setter på sailing to philadeldfia lignende musikk. Derfor lurer jeg på hvilke høytalere som har den samme "signaturen" som B510 til ca samme pris som har litt "beder" diskant men ellers spiller likt??

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt demping av rom el.l kan være et billigere alternativ..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt mulig det! jeg hadde det samme problemet ( Enda værre ) med mine JBL e90, Samt at jeg har en Sub kurve som hadde vært tidenes berg og dalbane

men hva er det som er bra demping! HUSK dette er en stue så lydmatter etc er uaktuelt. jeg har tepper, bilder og tykke gardiner! er det en ide med flere bilder og tepper??

Og kan det være at ørene mine blir mere "kresene" etter diverse hjemmekino besøk ( les: akto ) og at jeg blir mere bevisst om hva jeg vil ha?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du akkurat har kjøpt de burde du la seg spille inn skikkelig før du selger, hadde samme problemet med mine jeg også, men etter 150+timer spilling kom den seg merkbart!
    Ellers så kunne du kanskje prøve med noen andre kabler e.l, det er iallefall verdt å prøve

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er nok innspilt ( har hatt de i 1,5 mnd og de spiller minst 3 timer pr dag)
    de er ihvertfall ganske innspilt og jeg legger mere merke til lyden nå!!! kan ha noe med at jeg guffer opp mere nå.

Nå kjører jeg Nordost flatline gold MKII, de kostet meg mere en hva jeg mener en kabel er verdt så derfor så må noen låne meg kabler
    Fog, jeg har et par "audiophile" ht kabler fra netthandelen kanskje jeg skal prøve de selv om jeg ikke vil at en kabel til 70 skal låte bedre enn en til 1500

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du skal tone ned diskanten, så bør du prøve kobber-kabler. Ikke at jeg hører forskjell, men det sies at de skal være mørkest

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er ikke Nordost flatline........ en kobber tråd da?? vel jeg skal MOTVILLIG prøve "netthandelden" kablene

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og gratulerer med fine høytalere.
    Hadde selv problemer med "masete" diskant intill jeg fikk dempet rommet litt.

Kikket litt på din hjemmekino side og forslår at du prøver å legge et teppe mellom din lytteposisjon og høytalerene. Prøv f. eks. å flytt det du har under salongbordet.

Videre kan det lønne seg å prøve å dempe førsterefleksjon i fra veggene. Ser at du har panel på veggen. Dette gir harde flater, noe som kan gi "spiss" diskant. Prøv å sette opp noe dempemateriale her for å se om det hjelper. Til testing kan man bruke madrasser, dyner, tepper el.

Hjelper dempingen, så kan man starte å finne ut hva man kan sette opp her som er til å leve med.

Lykke til.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spisser det seg til her, jeg har fått bud på patosene og jeg vil ha nytt vil bevege meg litt opp i pris og vil gjerne ha brukt. Egentlig vil jeg prøve Lyric serien fra patos men flere har fortalt at det er fullstendig krasj med Emblaene, derfor er jeg litt på ville veier her.

Jeg har ikke muligheter til å dra å lytte på noe annet en JBL og patos. OG JBL er jeg ferdig med og patos passer ikke inn. Om det kommer noen forslag som jeg "faller" for kan jeg ta turen til tr.heim. Men ikke uten tips! ( 3 timers biltur )

så tja hva?? prisklasse 12K brukt/nytt kanskje helst brukt!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sjekke ut BW 604, men de er også veldig sære på elektronikken. Kjenner ikke så godt til akuratt den embla modellen der men mener det er de som faktisk sliter litt med skarp/skrap diskant..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv kabelskeptiker, men har hørt flere som sier at flatline kabler kan skape litt spiss diskant? kanskje det er nordost flatline som er skyld?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W vil jeg ikke ha grunnen: DERFOR!!

Jeg skal prøve med de omtalte Audiophile netthandelen kablene mine! Jeg har motsatt opplevelser med Kablene ( ikke hos meg men hos de to andre som har de ).

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Triangle?

Ratata har nettopp kjøpt Altea og virker kjempefornøyd. Har ikke hørt Altea, men Celius og den imponerer stort.
    Du får 30 % hos Norsk Hificenter:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hva med Triangle?

Ratata har nettopp kjøpt Altea og virker kjempefornøyd. Har ikke hørt Altea, men Celius og den imponerer stort.
    Du får 30 % hos Norsk Hificenter:-D
    Her er forresten ett bilde, stjålet fra Ratata:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triangle ser bra ut, ikke så dårlige tester heller

"Triangle Altea ESw
    Topptest i The Absolute Sound, USA! Kanskje verdens beste høyttalere til prisen. Perfekt for hjemmekino med en hurig Triangle sub! "

dette må jo bety noe? skal kontakte de i morgen å slå av en prat ( viktig å bruke jobbtelefonen selv om det er ferie )

EDIT: litt av problemet mitt er også plassering! jeg har ikke funnet perfekt plass til de! jeg merker det nå.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra Pris Også!

De fleste selger disse for 11 900.
    Ratata fikk de levert på døren for 8 100, fra Norsk Hificenter. Det kan jo være verdt å ta med i betraktningen. Uansett lykke til med jakten etter nye fronter:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke erfaring fra denne høytaleren selv men har lest i test at triangle kan bli litt spiss i toppen med feil forsterker..Har hatt hk tidligere og synes di er alt for ivrig på topp.kansje ett bytte av forsterker/dvd hadde gjort susen??

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsterkeren byttes ikke, emblaene byttes ikke med det første. Jeg bruker en dvd22 og en Sony cd spiller. Sonyen er mest brukt til cd lytting! Jeg har planer om ny cd spiller evnt. oppgradere sonyen!!

Men forsterkeren kan jeg ikke tenke meg at jeg vil bytte ut!
    Har testet audiophile ht, men ørene mine er slitne så jeg hører ikke så mye nå ( sub kalibrering, slagdrill og spikerpistol/kompressor sliter på ørene :?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    forsterkeren byttes ikke, emblaene byttes ikke med det første. Jeg bruker en dvd22 og en Sony cd spiller. Sonyen er mest brukt til cd lytting! Jeg har planer om ny cd spiller evnt. oppgradere sonyen!!

Men forsterkeren kan jeg ikke tenke meg at jeg vil bytte ut!
    Har testet audiophile ht, men ørene mine er slitne så jeg hører ikke så mye nå ( sub kalibrering, slagdrill og spikerpistol/kompressor sliter på ørene :?
    Skal teste HK, sammen med Midgard på Celius iløpet av uken, så da kan du få en tilbakemelding på hvordan det låter, hvis det skulle være av interresse.
    Regner med at Embla og Midgard har forholdsvis lik lydsignatur.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Skal teste HK, sammen med Midgard på Celius iløpet av uken, så da kan du få en tilbakemelding på hvordan det låter, hvis det skulle være av interresse.
    Regner med at Embla og Midgard har forholdsvis lik lydsignatur.

Gi meg tilbake melding! vær kritisk har ikke embla og midgard samme innmat da? ihvertfall veldig likt? vet ikke.. men vil ha tilbake mld uansett!!

jeg har en liten drøm om midgard på frontene og emblaene på bak...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •