Skal ha ny sub...(Velodyne DD-18?) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 138
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Håkon, virket bare som om du ute etter å stemple meg som svs misjonær e.l. noe jeg ikke vil bli stemplet som og ikke ute etter å være. Jeg vil heller bli oppfattet som mer objektiv og ute etter å dele erfaringer. Det jeg håper er at du virkelig finner det du er ute etter, og noe du virkelig blir fornøyd med, men at du samtidig ikke må betale slike himla summer Sant det du sier om et forum, men ikke la det styre alt.

Ja vi er tydeligvis enig om pris, og var ikke om å ase opp diskusjonen. Jeg var heller ikke ute etter å henge deg ut som anti svs eller andre merker, det bare virket slik i ditt forrige innlegg, og er litt dumt når velodyne, svs, eller sub diskusjoner ender opp med svs vs velodyne diskusjon, spesielt når enkelte som ikke har hørt aktuelle produkter gjerne sier sin lite begrunnede mening. Jeg skal innrømme at jeg hadde din facinasjon over dd-serien før jeg kjøpte min dd18 selv, men ikke ha for høye forventninger.

Ang. si sin mening, så er det ofte slik at folk kjøper gjerne det som er mye status å kjøpe, og at det da uansett er bra uten å gjerne ha satt seg inn hva produktet er i stand til. Noen tør gjerne ikke si sin mening heller grunnet at noen er gjerne "pro" enkelte merker og blir hakket på med en gang. Jeg har vel bablet nok om hva jeg mener, og jeg ønsker deg lykke til videre i jakten på subwoofer! Jeg håper du finner en du blir fornøyd med, og håper du ikke blir nødt til å betale så mye for det

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier Velodyne er overpriset og jeg ikke bør betale mer enn halvparten, ei heller forvente meg så mye av en Velodyne DD-18 så må du ha noe erfaring med sub som er langt billigere og like bra eller bedre. (?) Hvis du ikke har noen konkrete forslag basert på personlige erfaringer, så kan jeg ikke skjønne hva du bruker som sammenligningsgrunnlag?

Altså hvilke subwoofere anbefaler du fremfor Veldodyne DD-18 som gir like bra eller bedre lyd til under halve prisen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øyeblikket PB12 plus/2 (evt to). Spar meg for svs kritikk, men foreløpig overgår den dd18 her hos meg. Der har du et konkret forslag fra min side, og ja - dette gjelder såvel musikk som film. Man får også to av dem med kabler til under full pris av en dd18. De blir etter hva jeg har forstått for store for deg, men hvis du har anledning, prøv to slike (45 dagers returrett) vs en dd18/15/12, evt to rel også.

Vent evt å se åssen to sb12 plus vil gjøre seg, de er mindre og mer stuevennlig.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    For øyeblikket PB12 plus/2 (evt to). Spar meg for svs kritikk, men foreløpig overgår den dd18 her hos meg. Der har du et konkret forslag fra min side, og ja - dette gjelder såvel musikk som film. Man får også to av dem med kabler til under full pris av en dd18. De blir etter hva jeg har forstått for store for deg, men hvis du har anledning, prøv to slike (45 dagers returrett) vs en dd18/15/12, evt to rel også.

Vent evt å se åssen to sb12 plus vil gjøre seg, de er mindre og mer stuevennlig.
    Mulig jeg prøver 1stk. PB12 plus/2, men dersom man trenger 2 stk. av de for å slå en DD-18 så ser jeg ikke helt vitsen. PB12 Pluss syntes jeg manglet litt av den stramheten og punchen til musikk man opplever i for eks. Rel. Jeg har som du sier ikke prøvd de i mitt rom, så det kan være en ide. Får ta en telefon til Lsound etter hvert (kanskje når de har fått SB12). Grisehøy SPL er som du sikkert skjønner ikke førsteprioritert i anlegget mitt, selv om jeg ønsker at det spiller dypt og med autoritet og troverdighet. Rel vet jeg ikke om jeg får lånt, men det kan godt være jeg kan få lånt en Focal til sammenligning.

Er jeg heldig så får jeg laget min egen lille shootout.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saumfar markedet og prøv litt av hvert! Det er så mye lekkert å velge mellom Fordelen med to sub vs en er bedre symmetri i bassgjengivelse, og langt bedre headroom - ikke minst større sweetspot. Legger ut noen linker til alternativer som du sikkert har sett på allerede, men skader ikke å legge ut:

Evt Electra Be sin egen subwoofer (evt to om råd og god pris av Andrê):

http://www.hifihuset.no/html/product...w_product_list=

En eller to av disse (EMB-1000/1200):

http://www.audioart.no/sub.php

Evt to stk REL Stampede eller to R-305:

http://www.stereofil.no/produkter/ho..._stampede.html

http://www.stereofil.no/produkter/ho.../rel_r305.html

Evt to stk Audio Physic Yara:

http://www.oslohificenter.no/produkt...fere/index.htm

Annet enn det har man Definitive Technology, T+A++. Mye snadder å velge mellom. Hadde vært tøft hvis du fikk til en shootout hos deg, og fikk prøvd dem opp mot hverandre hos deg selv. Gjør det relativt enkelt å finne ut hvilke man foretrekker

Brukt:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1152551857

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1150702548

http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct/9808/cat/12

http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct/9623/cat/12

altså mulighet til å få to tuber brukt (!)

Kjøpe denne og en til ny:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct/9128/cat/12

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et alternativ til DD-serien fra Mirage.
    http://www.miragespeakers.com/v2/pro...bid=432&id=864

Skal komme til Europa iløpet av høsten. Vil tro at to slike +SMS1 skulle bli bra? Koster 1200 $ stk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne DD er å blir "kongen" av subwoofere til en "fornuftig" penge. Overpriset? Neh, kan ikke si det. Greit nok, de går kanskje ikke så dypt som alle, og SPL er kanskje ikke den høyeste. Selv spiller jeg sjeldent så høyt at det er noe problem, og veldig sjeldent har jeg brukt for en sub som går spessielt under 25hz med voldsom kraft.

Velodyne DD serien er den subwoofern som samler det beste ifra filmverden og musikkverden syns jeg, samt de er av grei størrelse.

PS! Jeg har verken Velodyne eller SVS i mitt oppsett. Men tror det blir en SVS i nær fremtid pga dens engasjemang i film, og til endel musikk. Perfekt? LANGT ifra.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslag. Ingenting er bestemt enda.

Litt om Velodyne DD-serien for de som ikke vet hva det handler om:

Intervju av Bruce Hall som forklarer om servo og DD-serien:

Bruce Hall Interview

Film eller musikk? Ja takk, begge deler…
    Alle Digital Drive™ subwoofere fra Velodyne kommer med ferdigprogrammerte innstillinger (såkalte presets) for ”Action Adventure”, filmer, rock/pop og jazz/klassisk. Man har også custom innstillinger og EQ Defeat presets. Hvert preset kan du endre slik du vil når det gjelder crossover og fase. Man kan også stille volumet individuelt for hver preset. Hvert preset har også en film/musikk innstilling som betyr at subwooferen spiller høyere på film eller med en fastere bass for musikk.
    For at du kan gjøre alle disse innstillingene har Velodyne utstyrt subwooferen med video-utgang slik at du får koblet den til din tv. Der får du opp et brukergrensesnitt som du bruker når du skal stille inn subwooferen. Man bruker den vedlagte mikrofonen og lar subwooferen spille testtoner både på sub’en og på høyttalerne i oppsettet slik at man får en sømløs integrasjon mellom subwoofer og fronthøyttalere.

Med alle disse innstillingene kan subwooferen uten problemer integreres med anlegget til å lyde bra både på film og musikk. Altså ingen lydmessige kompromisser!!

Digital High Gain Servo™ System
    Med den siste generasjon av Velodyne sitt patenterte High Gain Servy™ system er forvrengingen i subwooferen kraftig redusert samtidig som presisjonen har blitt vesentlig forbedret. Denne teknologien bruker et proprietært, forseglet, digitalt akselerometer for å måle, sammenligne og kontrollere bevegelsen til konen hele 16 000 ganger i sekundet slik at man får korrigert lyden for forvrengingen. Dette gjør at man får den høyeste definisjonen og laveste forvrengingen tilgjengelig (så lavt som 0,5 %). Kort fortalt: den ultimate subwoofer når det gjelder nøyaktighet og trykk.

Reviews

Awards

AV Talk Velodyne tråd

Det er klart jeg blir litt farget av å lese så mye bra om disse produktene også. At DD-18 har Class A-rated i Stereophile burde si litt. De er ganske nøye på testingen sin. Jeg har fortsatt demo av DD-15 trygt i minne. Skal bli artig å teste DD-12 hjemme hos meg selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tro meg Håkon, jeg leste alt som var om DD18 selv, så kjenner til det og følelsen det gir

Jeg for min del håper du finner den suben som tilføyer det du er ute etter, og at du blir fornøyd! Prøv litt annet enn svs og velodyne og ha evt en shootout hos deg selv om mulig.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jeg for min del håper du finner den suben som tilføyer det du er ute etter, og at du blir fornøyd! Prøv litt annet enn svs og velodyne og ha evt en shootout hos deg selv om mulig.
    Det er målet. Men spørsmålet er hvor mange forskjellige modeller jeg gidder å drasse med meg hjem for test. Derfor jeg er litt på jakt etter konkrete erfaringer. Focal får jeg sikkert lånt fra Hifi-huset (Utopia eller Electra 1000), L-Sound har returrett på sine SVS, Velodyne DD-12 har jeg fått tilbud om å låne av en her på forumet (igjen takk). Ikke sikkert alt kommer samtidig, men jeg skal gjøre et tappert forsøk på en liten "shootout".

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg var hos Andrè så hadde han et par SMS1 stående på gulvet, det betyr vel at han kan skaffe selve subbene også? En ting er ihvertfall sikkert, han vil garantert gi deg an offer you can`t refuse

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Har sett de allerede.... Kjenner ikke til det merket i det hele tatt. Prøvde å søke litt på nettet om de, og fant ut at nypris var 4500$ altså omtrent det samme som ønsket bruktpris i Norge. Ser ut som det er god byggekvalitet på de, men det er litt skummelt når man ikke vet mer om et produkt. :-?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Sist jeg var hos Andrè så hadde han et par SMS1 stående på gulvet, det betyr vel at han kan skaffe selve subbene også? En ting er ihvertfall sikkert, han vil garantert gi deg an offer you can`t refuse
    I så fall.... hmm... Sist jeg snakket om Velodyne ville han ha meg over på Focal 1000Be sub. Sikkert fordi han er importør, og får langt bedre innkjøpspriser på Focal enn på Velodyne som går gjennom Neby. Skal ringe han i morgen og mase om noen andre ting jeg venter på, så da kan jeg snoke litt på pris om Velodyne produkter. Takk for tips...

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har sett de allerede.... Kjenner ikke til det merket i det hele tatt. Prøvde å søke litt på nettet om de, og fant ut at nypris var 4500$ altså omtrent det samme som ønsket bruktpris i Norge. Ser ut som det er god byggekvalitet på de, men det er litt skummelt når man ikke vet mer om et produkt. :-?

Her er en tråd som kanskje er interessant: http://forums.klipsch.com/forums/thread/261317.aspx

Frode

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Her er en tråd som kanskje er interessant: http://forums.klipsch.com/forums/thread/261317.aspx

Frode
    Takk. Ser bra ut de, men prisen er nok litt for høy....

Har ringt Hifi Huset og snakket med Andre. Han kunne skaffe både DD-15 og DD-18, muligens også for hjemlån. Han sa jeg måtte sammenligne med Focal SW 1000Be før jeg bestemte meg, fast bestemt på at denne spilte enda bedre på musikk enn Velodyne DD. 1000Be skal etter sigende klare 120db frittstående (!) Om det stemmer vet ikke jeg, men den spiller sikkert høyt nok.

• Bassreflex Subwoofer med DSP (digital signal Processor)
    • Fjernkontroll
    • 13" Bass W-Sandwich, 2-1/2" voice-coil
    • Frekvensrespons 20Hz to 150Hz (-3db)
    • Cut-off frequency : 18Hz (-6db)
    • 24dB/octave High-pass filter (50 to 150Hz)
    • 48dB/octave Parametrisk Low-pass filter (15 to 45hz)
    • Variabel fase, 0° to 180° (by 1° step)
    • Master & Slave tilkobling
    • Night mode (dynamic compression)
    • Parametric Boost mode (økning på 3 frekvensområder)
    • Different adjustment possibilities, 3 users presets
    • "Flow port" bassport som minimerer dynamisk kompresjon.
    • Innganger: LFE/Stereo/Digital SPDIF coaxial
    • 600W RMS (750W max.) BASH®
    • Max. power handling: 150W
    • Max. lydtrykk: 120dB
    • Power mode: Autopower
    • Volum: 114 liter
    • Dimensjoner (HxWxD): 535x500x432mm
    • Vekt: 42kg

Mon tro hvorfor den har SPDIF coaxial input. Kan det være for å koble sammen flere? Blir spennende å se om den er så bra som Andre sier. Noen som har hørt på SW1000Be før?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt skeptisk siden den er liten og portet. Dvs det samme som at den ikke kan tunes dypt fordi det enten ikke er plass til store lange nok rør, eller så er de så tynne at det blir portstøy.

Du kan se en måling av storebroren her

http://www.avtalk.co.uk/forum/index....&SQ=1147288271

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg er litt skeptisk siden den er liten og portet. Dvs det samme som at den ikke kan tunes dypt fordi det enten ikke er plass til store lange nok rør, eller så er de så tynne at det blir portstøy.
    Rør? Tror det er du som rører... Her ser du hvordan det er gjort på Utopia Sub:

Altså ingen rør. Har ikke sett inne i SB1000Be, men tror det er samme type konstruksjon.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB1000BE og sub utopia BE har samme bassreflex løsning som min CC1000BE, dvs. en lang slisse (som bassporten på Alto utopia BE) som er dekt med en form for "svamp" matriale. At det kan bli blåselyder med en slik konstruksjon tror jeg er ganske usansynlig.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    satt å leste litt om subwoofertestene på avtalk og kom over denne:

Manufacturer description and specs:
    Design: Single high-excursion driver; Closed-Loop Servo system; sealed enclosure; built-in Ultra-Class-D™ amplifier
    Amplifier: High-Current, Discrete Output 1200 watts RMS‡ (20-150 Hz @ <0.1% THD), 4500 watts Peak‡‡
    Amplifer Features: Auto-On/Off; Trigger-On/Off; soft clipping; thermal protection; electrical shorting protection
    Bass Driver: 380-mm (15 in) RCR™ mineral-filled co-polymer polypropylene cone; oversized surround; 76-mm (3 in) bifilar 8-layer voice coil; high-temperature Apical™ former; dual spiders; AVS™ die-cast heatsink chassis; 13-kg (28.6 lb) magnet structure
    Low-Frequency Extension*: 11 Hz (DIN)
    Subwoofer Cut-Off Frequency: Variable 35 Hz – 150 Hz
    Subwoofer Contour: Variable 0 to +6 dB at 60 Hz
    Sub./Sat. Phase Alignment: Variable 0º – 180º
    Line-Level Input Sensitivity: 100 mV mono
    Line-Level Input: RCA (S/E) or Balanced-XLR. From Sub-Out/LFE-Out of preamp/processor or other line level source
    Line-Level Input Impedance: RCA: 25k ohms; XLR: 20k ohms
    Internal Volume: 83.5 L / 2.95 cu ft
    Height, Width, Depth: 48.9 cm x 45.7 cm x 53 cm, 19-1/4 in x 18 in x 20-7/8 in
    Weight: 48.5 kg / 107 lb each

15 tommers servostyrt element, hmm ganske interessant

pris £2999 i birdseye maple.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •