Skal ha ny sub...(Velodyne DD-18?) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 138
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Utrolig lekker sak denne her da, er det ingen som selger JLAudio her til lands???
    Den fås også i pianolakk.

Er vel bare å spørre en bilstereoforhandler som tar inn JL Audio, om de kan ta inn en slik. Men det er ikke sikkert de engang blir laget i 230V-versjoner....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har sett denne:

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/9808

Tenkte ihvertfall å tipse deg om den:-D
    Takk, ja den har jeg selvfølgelig sett... Tror nok DD-12 blir litt i det minste laget. 2 stk. kunne vært en ide, men fargen er litt feil.

Noen som har erfaring med Focal sin SB1000Be sub eller Utopia sub? -3db punktet ligger ikke lavere enn 20hz, men de skal fungere ganske heftig over det. Designet er det i allefall ingenting å si på...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vel sett denne også?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=9093&cat=12

Blir den for gammel?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vel sett denne også?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=9093&cat=12

Blir den for gammel?
    Ja den har jeg sett. En god pris i allefall, og sikkert en rå sub. Den er litt stor så den blir litt vanskelig å plassere (lettere sagt jeg får kun et plasseringsalternativ til den både i dagens leilighet og den jeg flytter til), og finish er litt feil.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også vurdert Focal SB1000Be som har DSP og skal være meget bra til musikk. Den får jeg sikkert en god pris på. Det eneste jeg savner med Focal sine sub er at -3db punktet skulle ha ligget litt lavere enn 20hz, ift filmbruk. Hjemmekino påpekte det samme når de testet denne. DD-18/DD-15 har -3db punktet ved 14/15hz, og kan få hjelp av EQ til å holde frekvensresponsen på 0db hele veien. Ikke noe "must", men når man bruker så mye penger på en sub, vil man gjerne ha litt av alt. :-D

Leste nettopp om en som brukte SVS til å ta seg av de dypere frekvensene/film, og en Velodyne til de øvre/musikk med godt resultat. De nye lukkede micro-sub til SVS virker spennende, men jeg så nettopp at de har sitt -3db punkt ved 22hz og forsterker på "kun" 425w. Føler det blir litt selvmotsigende å kjøpe SVS som ikke går dypere, når det er nettopp dypbass som er grunnen til at folk handler SVS... :?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En DD12 til den prisen er mer aktuell Sunes det er bra at SVS har fått sin sb12 til å gå så langt ned, DD serien sliter med å komme under 30hz uten DD og software

Ikke dum den dd12 til den prisen. Med importpris mener jeg ca 50%

Newcomer GjeEsp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Har ikke mye erfaring med sub men ville bare nevne James EMB-1000, evt EMB-1200. Har hørt EMB-1000 i et stereoppsett med Celius og rørforsterkere og i mine ører virket suben meget kjapp og presis med god dybde. Her er ihvertfall en link: http://www.audioart.no/sub.php
    Lykke til med jakten

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har på følelsen at dette er nok endel dyrere enn Velodyne. Sjekk specs:

A luxurious, hand-rubbed gloss-black finish is complemented by machined aluminum and stainless steel accents for a look and feel that fits perfectly with the finest home furnishings. More importantly, the beautiful cabinet houses a pair of JL Audio’s highest-technology subwoofer drivers.

-3800 watts RMS
    -Automatic Room Optimization (A.R.O.)
    -2 X 13.5" Elementer
    -138 kg
    Unnskyld at jeg går helt O.T her nå men den der var da puslete i forhold til denne bilsub'en:

To build the most powerful subwoofer in the world you need power. Twenty pounds of it! Three gigantic ferrite magnets are combined with an extra-large top and back plate to create a motor with enough force to exceed 170+ dB. With up to 6000 watts running through the voice coil, an exceptionally strong former is required. Pioneer now uses Titanium, one of the strongest materials available.

Watts MAX. Music Power 8000 Watts
    Watts Nominal Power Handling 3000 Watts
    Frequency Response 15Hz ~ 1,500kHz

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    En DD12 til den prisen er mer aktuell Sunes det er bra at SVS har fått sin sb12 til å gå så langt ned, DD serien sliter med å komme under 30hz uten DD og software

Ikke dum den dd12 til den prisen. Med importpris mener jeg ca 50%
    Når prøvde DU en DD12 uten DD og software
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Unnskyld at jeg går helt O.T her nå men den der var da puslete i forhold til denne bilsub'en:

To build the most powerful subwoofer in the world you need power. Twenty pounds of it! Three gigantic ferrite magnets are combined with an extra-large top and back plate to create a motor with enough force to exceed 170+ dB. With up to 6000 watts running through the voice coil, an exceptionally strong former is required. Pioneer now uses Titanium, one of the strongest materials available.

Watts MAX. Music Power 8000 Watts
    Watts Nominal Power Handling 3000 Watts
    Frequency Response 15Hz ~ 1,500kHz
    Imponerende frekvensrespons på en sub gitt
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Når prøvde DU en DD12 uten DD og software
    Har ikke prøvd det. Ifølge ultimate av skulle visst ikke dd18 gå lavere enn 30hz, da uten hjelp av DD eller software. Vil tro at DD12 ikke går så mye dypere enn dd18. Er i og for seg ganske naturlig siden det er lukkede konstruksjoner.

http://www.ultimateavmag.com/feature...ay/index4.html

Akkurat det henger jeg meg ikke så mye opp i, men prisen for subene er altfor høy i forhold til hva man får, og ser ut til at en noen skal ha sin del av kaka ved salg av disse.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest side på side under avtalk og andre forum, der folk lovpriser Velodyne etter å fått de kalibrert og plassert skikkelig. Leste om en musiker som spillte trommer, og var på utkikk etter ny sub. Han hadde hørt på XX antall andre før han kjøpte DD-15. Etter å ha satt servoen på full gain ( 8 ), kunne han konstantere at han aldri hadde hørt noen andre sub som kunne gjennskape trommeslagene på en så virkelighetsnær måte. Rockemusikk/musikk med slaginstrumenter kom frem på en helt nye måte. Stereophile lovpriser DD-serien, og foretrekker servo aktivert på både musikk og film. Slik husker jeg også Velodyne det lille jeg hørte på DD15 med musikk som trykket litt oppover i frekvensene . Og det er DET jeg vil ha, herlig, stram og presis uforvrengt bass, og det gjør Velodyne til en het kandidat.

Noen på forumet (lar han komme med nick selv om ønskelig ), har vært så snill å tilbudt meg å låne en DD-12 for å prøve hjemme når jeg kommer hjem fra ferie. :-D Da får jeg muligheten til å teste mot andre alternativer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo flott hvis det er akkurat det du vil ha Håkon. Kjekt at du får prøve den og, så du ikke bare baserer deg på andres meninger, det er ikke alltid like lurt - selv om enkelte magasiner etc lovpriser produkter Men pass på å prut på prisen hvis du skal ha ny, du kjøper ikke dem til fullpris

Lykke til!

Gir meg nå i denne diskusjonen her

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det henger jeg meg ikke så mye opp i, men prisen for subene er altfor høy i forhold til hva man får, og ser ut til at en noen skal ha sin del av kaka ved salg av disse.
    Hva tror du SVS driver med? U-hjelp? Skal love deg de tjener mye penger på å lage store mengder av en stor trekasse med et element og en forsterker i til over 10000kr. At "noen" velger å misjonere rundt på div. forum og bruke uhorvelig mye tid på å preke disse produktene opp i skyene uten å få betalt så mye som en krone av SVS, syntes jeg er litt morsomt.

Jeg skjønner du er misfornøyd ift. prisen, men du er en av de få som som jeg har hørt som IKKE ville av begeistring over disse produktene. Selv her på forumet er det flere med respektable anlegg som er storfornøyde med disse produktene, og hvordan de integreres i "voksne" anlegg. SVS ser jeg derimot gang på gang at blir nevnt pga deres enorme emne til å spille dypbass høyt, men samtidig er det flere som ikke er nevneverdig fornøyd med hvordan de gjør seg oppover i frekvensene. Mulig at SVS tiltaler deg bedre, men hva de er verdt tror jeg blir opp til enhver og avgjøre ift. deres preferanser, anlegg og lommebok.

Apropos pris. Velodyne DD-10 koster 3000$ i hjemlandet USA. Altså 18 500,- med dagens MEGET gode kronekurs. Etter å ha blitt fraktet til Norge, gått gjennom importør og butikk, kommet under norsk forbrukerlov og fått norsk MVA, koster den 23 000,- Syntes ikke det er så ille i det hele tatt, selv om jeg som alle andre skulle ønske high-end produkter var billigere (men dette gjelder ikke bare Velodyne).

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn stod det 9.999,- på DD-10 hos Sony senteret i Bergen, mulig det var en demomodell, det spurte jeg ikke om, men den så strøken ut iallefall:wink:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo flott hvis det er akkurat det du vil ha Håkon. Kjekt at du får prøve den og, så du ikke bare baserer deg på andres meninger, det er ikke alltid like lurt - selv om enkelte magasiner etc lovpriser produkter Men pass på å prut på prisen hvis du skal ha ny, du kjøper ikke dem til fullpris
    Nei, fullpris skal jeg ikke betale, enten det er verdt det eller ikke. En pent brukt modell er alltid en mulighet, men da helst med garanti. Har sett DD-18 kan importeres fra kina i 230V versjon til 18 000,- +MVA. Men jeg er litt bekymret ift. garanti og evn. problemer.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Av en eller annen grunn stod det 9.999,- på DD-10 hos Sony senteret i Bergen, mulig det var en demomodell, det spurte jeg ikke om, men den så strøken ut iallefall:wink:
    Det er mulig å komme over noen gode tilbud av og til på demo-modeller. Det er det jeg håper å finne. DD10 tror jeg nok blir for liten til mitt oppsett og rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Håkon,

du tror jeg hele tiden sammenligner mot SVS. Hvor har du det fra?? Jeg nevnte SB12 som et evt alternativ til DD serien siden er rimelig og av de få lukkede subene i sitt prisleie og utseendemessig veldig lik. For min del må du kjøpe 1812 hvis du har penger til det, og tror du blir fornøyd. Jeg har ikke halleluja stemning over svs, bare dårlig erfaring med velodyne, og det at jeg mener dem ikke er verdt prisen At du er anti svs eller hva du måtte kalle er ikke mitt problem. For å si det samme til deg som du sa til meg bare motsatt; er så lei av å høre at folk hater svs og ikke har hørt dem (vet du har hørt 12/plus, men hos deg selv?) Jeg er også lei av at folk promoterer dem, og bare ser svs som SUBEN, og det har jeg ikke gjort, om det virker slik så har ikke det vært min hensikt, og vil ikke bli stemplet som en av dem. Jeg uttaler meg utifra min egen erfaring og hva jeg har hørt og testet. Jeg og andre ser også andre meget bra løsninger i ditt prisleie som vi har foreslått over. Jeg anbefaler deg som sagt over, bare å få god pris på velodyne DD hvis du satser på dem, for dem er ikke verdt den nyprisen. Evt finne andre gode kandidater i samme prisleie. Det skjønner nok du og hvis du leser om igjen. Men hvis du har så mye penger at du vil sløse dem bort på fullpris DD, så kjør på Håkon.

Det er jo litt morsomt, du leser det ene, men tar ikke poenget mitt i det jeg skriver. Virker også som om du og andre på forumet leter etter ting i folks innlegg som kan tyde på promotering av SVS, mye tid til over? Ellers så mistolker du innleggene mine i hytt og pine. Jeg skriver ikke om Velodyne vs SVS, jeg snakker om submarkedet, DD serien og lyd for pengene i submarkedet.

Du mener vel at jeg er en av de få som tør å si at DD serien ikke er verdt pengene, og at man får like gode sub(er) til lavere pris? Jeg sier OG at dette er basert på min egen erfaring, OG at valget av sub faller på preferanser, rom og smak, og helst ikke andres meninger om produktet, men at du tester selv og finner den suben du liker best SELV . Det er og bør ikke være noen som skal fortelle deg hvilken sub du skal kjøpe, det er det du som bør gjøre, og helst ikke basert på andres fantastiske erfaringer. Håkon, med kontakter får man kjøpt dd18 for under den prisen du nevner om dd10 i norge. Streifet deg at noen tar seg litt betalt i USA også?

Jeg er ikke ute etter den dypeste bassen Håkon, jeg er ute etter suben som produserer den bassen jeg vil ha! Det kunne like godt vært Klipsch sine suber eller Rel, eller Proson for den saks skyld Men jeg er også opptatt av at jeg får skikkelig valuta for pengene. Hvis du virkelig synes DD serien er verdt sin pris i butikk, så er det din smak. Og jeg synes det er kjekt at du får lånt med deg hjem aktuelle produkter!

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hva tror du SVS driver med? U-hjelp? Skal love deg de tjener mye penger på å lage store mengder av en stor trekasse med et element og en forsterker i til over 10000kr. At "noen" velger å misjonere rundt på div. forum og bruke uhorvelig mye tid på å preke disse produktene opp i skyene uten å få betalt så mye som en krone av SVS, syntes jeg er litt morsomt.

Jeg skjønner du er misfornøyd ift. prisen, men du er en av de få som som jeg har hørt som IKKE ville av begeistring over disse produktene. Selv her på forumet er det flere med respektable anlegg som er storfornøyde med disse produktene, og hvordan de integreres i "voksne" anlegg. SVS ser jeg derimot gang på gang at blir nevnt pga deres enorme emne til å spille dypbass høyt, men samtidig er det flere som ikke er nevneverdig fornøyd med hvordan de gjør seg oppover i frekvensene. Mulig at SVS tiltaler deg bedre, men hva de er verdt tror jeg blir opp til enhver og avgjøre ift. deres preferanser, anlegg og lommebok.

Apropos pris. Velodyne DD-10 koster 3000$ i hjemlandet USA. Altså 18 500,- med dagens MEGET gode kronekurs. Etter å ha blitt fraktet til Norge, gått gjennom importør og butikk, kommet under norsk forbrukerlov og fått norsk MVA, koster den 23 000,- Syntes ikke det er så ille i det hele tatt, selv om jeg som alle andre skulle ønske high-end produkter var billigere (men dette gjelder ikke bare Velodyne).

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir meg nå i denne diskusjonen her
    Alzheimer?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du tror jeg hele tiden sammenligner mot SVS. Hvor har du det fra?? Jeg nevnte SB12 som et evt alternativ til DD serien siden er rimelig og av de få lukkede subene i sitt prisleie og utseendemessig veldig lik. For min del må du kjøpe 1812 hvis du har penger til det, og tror du blir fornøyd. Jeg har ikke halleluja stemning over svs, bare dårlig erfaring med velodyne, og det at jeg mener dem ikke er verdt prisen At du er anti svs eller hva du måtte kalle er ikke mitt problem. For å si det samme til deg som du sa til meg bare motsatt; er så lei av å høre at folk hater svs og ikke har hørt dem (vet du har hørt 12/plus, men hos deg selv?)
    Når har jeg sagt jeg er anti SVS, eller hater dem? Tvert imot. Hva er det med den enten eller holdningen? Jeg tror du tok mine kommentarer ang. "noen" litt rettet mot deg selv, det var ikke meningen.
    Jeg er også lei av at folk promoterer dem, og bare ser svs som SUBEN, og det har jeg ikke gjort, om det virker slik så har ikke det vært min hensikt, og vil ikke bli stemplet som en av dem. Jeg uttaler meg utifra min egen erfaring og hva jeg har hørt og testet. Jeg og andre ser også andre meget bra løsninger i ditt prisleie som vi har foreslått over. Jeg anbefaler deg som sagt over, bare å få god pris på velodyne DD hvis du satser på dem, for dem er ikke verdt den nyprisen. Evt finne andre gode kandidater i samme prisleie. Det skjønner nok du og hvis du leser om igjen. Men hvis du har så mye penger at du vil sløse dem bort på fullpris DD, så kjør på Håkon.
    Du syntes ikke de er verdt prisen, jeg har forstått det nå. Akkurat slik input jeg var ute etter. Hvis du har noen forslag til noen produkter som er rimeligere, OG bedre så jeg veldig takknemmelig for det.
    Det er jo litt morsomt, du leser det ene, men tar ikke poenget mitt i det jeg skriver. Jeg skriver ikke om Velodyne vs SVS, jeg snakker om submarkedet, DD serien og lyd for pengene i submarkedet.
    Derfor er jeg litt spent på hvilke andre forslag enn SVS og Velodyne i den prisklassen, som du har hørt på og mener er bedre enn Velodyne?
    Du mener vel at jeg er en av de få som tør å si at DD serien ikke er verdt pengene (for jeg er vel av de få på forumet og andre magasiner som gjerne har betalt nesten full pris), og at man får like gode suber til lavere pris? Jeg sier OG at dette er basert på min egen erfaring, OG at valget av sub faller på preferanser, rom og smak, og helst ikke andres meninger om produktet, men at du tester selv og finner den suben du liker best SELV .
    Tviler på at det er så mange som ikke TØR å si sin opprinnelige mening ang. et merke. De aller fleste hører vel på produktet før de drar VISA, og danner seg et inntrykk av lyd sammenlignet med lignende produkter de har hørt. Men jeg har skjønt at Velodyne sin lyd ikke faller i smak hos deg, og at veil. pris er høy. Lyden skal jeg prøve å avgjøre selv, og forhåpentligvis skal jeg slippe å betale veil.
    Det er og bør ikke være noen som skal fortelle deg hvilken sub du skal kjøpe, det er det du som bør gjøre, og helst ikke basert på andres fantastiske erfaringer. Håkon, med kontakter får man kjøpt dd18 for under den prisen du nevner om dd10 i norge.
    Akkurat å diskutere pris, og hvor mye firmaer "tar seg betalt" blir litt søkt når vi vet null om hvilke kostnader de har til R&D etc. At Velodyne DD er dyre, er vi vel begge enige om nå. Når det gjelder andres erfaringer, så liker jeg svært gjerne å lese om de for å danne meg et inntrykk hva folk syntes før jeg fatter nok nysjerrighet til å prøve produktet selv. Det er det som er så flott med forum.
    Streifet deg at noen tar seg litt betalt i USA også?
    Grunnen til at jeg dro inn regnestykket, var at noen dro inn priser her i landet og lurte på hvor mye "neby tok seg betalt".... Husker ikke om det var deg, men poenget var at Velodyne ikke er så dyrt her i landet (ja kanskje bortsett fra 1812).

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •