Skal ha ny sub...(Velodyne DD-18?) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 138
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har på følelsen at dette er nok endel dyrere enn Velodyne. Sjekk specs:

A luxurious, hand-rubbed gloss-black finish is complemented by machined aluminum and stainless steel accents for a look and feel that fits perfectly with the finest home furnishings. More importantly, the beautiful cabinet houses a pair of JL Audio’s highest-technology subwoofer drivers.

-3800 watts RMS
    -Automatic Room Optimization (A.R.O.)
    -2 X 13.5" Elementer
    -138 kg
    SVS-KILLER

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den romkorreksjonen ser ut til å være en automatisert 1 bånds PEQ, og de oppgir forsterkeren i short term power, noe som tilsier at antallet watt skal deles på minst 2 før tallet kan sammenlignes løst med andre. Other than that så ser det fett ut.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah.... Fant prisen nå. 7500$

Det blir en veiledende på 46 350,- i USA.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    ja

edit; g213 kostet visst bare $7500, i følge et utenlandsk forum.*snufs*
    Så det vil si ca 80.000 spenn hvis du skulle ha kjøpt den i Norge, hmm, tja, det er nå alltids gøy at det finnes produkter som man ikke har råd til, hva skulle man så ellers drømme om :-D

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    SVS-KILLER
    du mener vel SVS-ERASER? :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Den romkorreksjonen ser ut til å være en automatisert 1 bånds PEQ, og de oppgir forsterkeren i short term power, noe som tilsier at antallet watt skal deles på minst 2 før tallet kan sammenlignes løst med andre. Other than that så ser det fett ut.
    Dette skriver de om forsterker:

After careful study, a precisely engineered switching amplifier employing JL Audio's patented Class D feedback technology was created. This monstrous power plant is capable of unclipped output voltages equivalent to 3800 watts of RMS power when referenced to the nominal loudspeaker impedance, allowing us to take full advantage of the twin drivers' full excursion envelope.

JL Audio har jo vært kjent for å lage noen av de mest ekstreme sub-elementer til bil. Hadde vært spennende å hørt en slik. Mon tro om den kun er laget med tanke på SPL, eller om det også er lagt vekt på lydkvalitet og integrering mot et godt musikkanlegg.
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Så det vil si ca 80.000 spenn hvis du skulle ha kjøpt den i Norge, hmm, tja, det er nå alltids gøy at det finnes produkter som man ikke har råd til, hva skulle man så ellers drømme om :-D
    Velodyne 1812 får du for 10 000$ i USA, men jeg må si denne var LANGT penere....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS? Hva er det?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nei.. For den prisen får man jo en milliard plus/2

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fathom F113: $3000 (gloss black.) (18500,- NKR)

-495 mm x 419 mm x 502 mm
    -2500w RMS
    -13"
    -59kg

Ser ut som en singel-versjon av Gothem F213. Prisen er ikke så ille på denne. Sjekk vekt i forhold til størrelse... :shock:

Kanskje dette kunne være noe for meg.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Gotham G213
    "The newly designed woofers are said to be able to travel a full four inches from peak to peak, and the system can "deliver performance to well below 20 Hz in a typical home theater application."

Trykker sikkert bra.... Skal se om jeg finner noe tester av disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At jeg var uheldig med DD18 er egentlig helt uvesentlig for ytelsen til produktet At dem er særdeles overpriset er et faktum, og at man får bedre løsninger til billigere penge skal sies, kommer dog an på preferanser, behov og muligheter. DD18 var også korrekt satt opp her, og jeg vet hva dd18 er god for, og er derfor jeg sier som jeg gjør. Får du dem til importpris (under halv pris) så ville jeg slått til, men ikke sløs med pengene. Ikke baser deg på andres meninger eller uttalelser heller egentlig, prøv heller selv. La ikke servoen eller DD være det mest lokkende. DD18 tålte ikke mye her for å si det slik. Men hvis du har hørt DD15 og virkelig likte den så går du da for den, men prøv for guds skyld å prute!

Den Gotham så utvilsomt stilig ut, og ser ut til at den kan flytte en del luft

Jeg vet du har vært uheldig med DD-18, men jeg har lest gjennom snart 100 sider om DD-serien på avtalk og avsforum uten å høre om noen andre som har hatt en defekt DD-sub, så jeg tror (håper) ikke dette er noe vanlig problem. Jeg er enig med deg at de nok er litt overpriset i Norge, så jeg håpet på å få en god pris. SVS SV12 Plus kan vise seg å være et godt stalltips, men jeg har lest om veldig mange som er ekstremt fornøyd med servo og EQ`en etter å få kalibrert det korrekt (!). Stereophile bruker også DD-18 ofte som referanse når de tester sub. SMS-1 er en mulighet på andre sub, men det er veldig lett å tape headroom og dynamikk hvis ikke forsterkeren er godt overdimensjonert (slik det er designet på DD).

Jeg har bare hørt på DD-15 en gang, og ble veldig imponert. Syntes bassen var veldig stram og "korrekt" uten noe som helst romling, eller å gjøre noe mer ut av seg en det som var behov for. SPL var det også mer enn nok av. Faktisk er den suben noe av det bedre jeg har hørt noe gang, og den integrerte seg perfekt med resten av oppsettet. Spørsmålet er som du sier, om man kan få tilsvarende til en lavere pris. Veldodyne kommer forøvrig med flerpunktsmåling til DD-serien også.
    Mulig jeg venter til de nye SB12 pluss har ankommet. 2 stk REL kan være et alternativ, men da er jeg for opp i prisen for en Velodyne, og størrelse er et kriterie. Veldig glad i Rel, men jeg har lyst på EQ, og REL sine forsterkere er ikke dimensjonert for slikt (70-200w).

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et annet forslag?

Kjøpe to slike elementer to slike forsterkere:

Aursound NS 12 eller NS 15:

Keiga 52100 1000watts forsterker:

Eller noen andre subforsterkere, for eks Hypex.

Deleprisen på 12" element og forsterker er 4500 for element og 5200 for forsterker.

Tror dette kan kjøpes av http://www.lyd-interior.no/ ved Isen eller Vidar Øierås. Han siste bygger og finerer/lakkerer også, til en god pris.
    Ser bra ut også:

Sammen med en Velodyne SMS1 kan resultatet bli fint. (? )

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    At jeg var uheldig med DD18 er egentlig helt uvesentlig for ytelsen til produktet At dem er særdeles overpriset er et faktum, og at man får bedre løsninger til billigere penge skal sies, kommer dog an på preferanser, behov og muligheter. DD18 var også korrekt satt opp her, og jeg vet hva dd18 er god for, og er derfor jeg sier som jeg gjør. Får du dem til importpris (under halv pris) så ville jeg slått til, men ikke sløs med pengene. Ikke baser deg på andres meninger eller uttalelser heller egentlig, prøv heller selv. La ikke servoen eller DD være det mest lokkende. DD18 tålte ikke mye her for å si det slik. Men hvis du har hørt DD15 og virkelig likte den så går du da for den, men prøv for guds skyld å prute!
    Takk for tips. Slik du forklarer det, virker det nesten total utklassing fra SVS sin side da spesielt på film (siden du selv skriver at du ikke bruker den mye til musikk). SVS spiller nok høyere og med en god del mer autoritet under 30hz som du sier, men slik jeg minnes disse ulike merkene syntes jeg Velodyne er endel bedre til musikk. Hakket strammere og renere syntes nå jeg. Muligheten for forsjellige presets til forsjellig bruk (film, jazz rock etc) ser ut til å fungere bra også i steden for å ha samme lyd til "alt". MEN jeg har ikke hørt PB12-Plus/2, bare PB12-Plus. Mulig /2 er mye bedre, men slik jeg har forstått skal det ikke være så mye forskjell bortsett fra lydtrykk (?).

Hvordan frekvensrespons hadde du på Velodyne`en før du rørte EQ? Har lest at plassering er vel så viktig på Velodyne som andre sub før man begynner å røre gain, fase og EQ. Prøvde du å plassere DD18 likt som du har SVS nå, altså bak i rommet? Hadde du også siste software?

Artig å høre dine input på dette her, siden du har "first hand knowlegde". Har lest om andre som har hatt SVS men byttet til Velodyne, så det er tydlig folk har forskjellig meninger om hva som er "bra". Problemet mitt er at uansett om PB12-Pluss/2 skulle være så hinsides mye bedre på musikk enn det andre jeg har hørt enda, så har jeg ikke plass (eller lettere sagt ønske) om å ha noe så stort i stua, og jeg vil med en så stor sub ikke få mange plasseringsalternativ. Å få en jevn frekvensrespons på EN plassering.... ja da tror jeg det er lettere å vinne i Lotto.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hva med et annet forslag?
    Alternative forslag liker jeg, men jeg har nettopp solgt unna en Hypex DS 4.0 fordi jeg ikke ønsket DIY i denne omgangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg refererte ikke til kun SVS, jeg snakket hovedsaklig om Velodyne DD serie og markedet generelt, og at det er andre løsninger som kan fungere like bra om ikke bedre til samme pris For min del var SVS er bedre alternativ, men det betyr ikke nødvendigvis at det er det for deg Men jeg synes ikke du bør sløse med pengene, 25k og 34k er mye penger, og de subene er ikke verdt den prisen. Til importpris + evt mva, da er det mer aktuelt. Frekvensresponsen min her hjemme var så og si lineær hele linjen, sank dog fra 30hz og nedover og hadde en liten topp ved 60/70hz grunnet rf7'ene. DD18 spilte skikkelig bra, men prisen tatt i betraktning, og ytelsene mtp spl etc så var det overhodet ikke en slik sub jeg ville ha. Det med feilene var bare prikken over i'en

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hehe, jeg refererte ikke til kun SVS, jeg snakket hovedsaklig om Velodyne DD serie og markedet generelt, og at det er andre løsninger som kan fungere like bra om ikke bedre til samme pris For min del var SVS er bedre alternativ, men det betyr ikke nødvendigvis at det er det for deg Men jeg synes ikke du bør sløse med pengene, 25k og 34k er mye penger, og de subene er ikke verdt den prisen. Til importpris + evt mva, da er det mer aktuelt. Frekvensresponsen min her hjemme var så og si lineær hele linjen, sank dog fra 30hz og nedover og hadde en liten topp ved 60/70hz grunnet rf7'ene. DD18 spilte skikkelig bra, men prisen tatt i betraktning, og ytelsene mtp spl etc så var det overhodet ikke en slik sub jeg ville ha. Det med feilene var bare prikken over i'en
    Takk for tips om pris. Når du sier importpris, mener du da fra USA? Takler de både 110v og 230v? Har ikke funnet noen spesielt gode priser i Europa, bortsett fra brukt da som selvfølgelig er et alternativ.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et Lite Tips Bare!

Vet ikke om du har sett denne:

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/9808

Tenkte ihvertfall å tipse deg om den:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skriver de om forsterker:

After careful study, a precisely engineered switching amplifier employing JL Audio's patented Class D feedback technology was created. This monstrous power plant is capable of unclipped output voltages equivalent to 3800 watts of RMS power when referenced to the nominal loudspeaker impedance, allowing us to take full advantage of the twin drivers' full excursion envelope.

JL Audio har jo vært kjent for å lage noen av de mest ekstreme sub-elementer til bil. Hadde vært spennende å hørt en slik. Mon tro om den kun er laget med tanke på SPL, eller om det også er lagt vekt på lydkvalitet og integrering mot et godt musikkanlegg. Velodyne 1812 får du for 10 000$ i USA, men jeg må si denne var LANGT penere....
    Har et av jlaudio sine "billige" elementer 12w2 v2 i bilen nå i lukka kasse. Og det spiller utrolig pent, samtidig som jeg sitter igjen med en kvalmende følelse etterpå. For denne gutten kan både synge bunntonene, samtidig som den kan nesten slå lufta utav deg hvis du vil det

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JL audio lager bassere av STOOOOR kvalitet! Så at de mest sannsynelig lager noe av det ypperste til hjemmebruk ser jeg ikke bort ifra!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fathom F113: $3000 (gloss black.) (18500,- NKR)

-495 mm x 419 mm x 502 mm
    -2500w RMS
    -13"
    -59kg

Ser ut som en singel-versjon av Gothem F213. Prisen er ikke så ille på denne. Sjekk vekt i forhold til størrelse... :shock:

Kanskje dette kunne være noe for meg.
    Utrolig lekker sak denne her da, er det ingen som selger JLAudio her til lands???

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •