Valg av høytalere 5-8000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Valg av høytalere 5-8000

Det endelige valget av cd-spiller og integrert forsterker har jeg ikke tatt ennå, men holder en knapp på Harman Kardon HD 970(cd-spiller) og HK 970 (integrert forsterker). Størrelsen på rommet høytalerne skal spille vil ligge mellom 20-40kvm. De skal brukes til å lytte på rock og grunge, og av og til fyre opp stemningen på vorspiel/fest. ( stereo, ikke som en del av et surround annlegg).

Jeg vurderer Patos Basic 410 eller 510.. Noen som har bedre alternativer mellom 5-8000?Da jeg bor i Kr.Sand-har jeg ikke funnet noen steder i nærheten der jeg kan prøvelytte Patos =S

Det jeg altså lurer på er om forsterkeren( HK 970) vil kunne drive Basic 510 med stor overbevisning? (evt et annet alt. mellom 5-6000.)

Vil Basic 510 vil bli litt "overkill" i et så lite rom? Eller vil Basic 410 være litt for "slank" i bassen for denne typen musikk?(liker å spille høyt)

Høytalerne jeg bruker nå er Proson twin 2010-og jeg grøsser av tanken på den forferdelige diskanten og olebrum-bassen den rumler ut. Så vær så snill og gi meg et godt tips som kan løse meg fra dette marerittet snarest

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har hørt lyden i noe Canton og liker det, så gi meg et vink. Jeg kan ordne meget fordelaktige prise i Tyskland. Jeg skal selv bestille Canton Karat 703 DC. 8.000,- Listepris her er 12.000,-
    Ellers en del kjekke gulvstående også. Ergo 902 DC, 1002 DC (som jeg selv har) Ergo RC-L.osv....
    1002 DC er en vanvittig høyttaler til musikk med trøkk i. 2 x9" basser og 7" mellomtone.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Hvis du har hørt lyden i noe Canton og liker det, så gi meg et vink. Jeg kan ordne meget fordelaktige prise i Tyskland. Jeg skal selv bestille Canton Karat 703 DC. 8.000,- Listepris her er 12.000,-
    Ellers en del kjekke gulvstående også. Ergo 902 DC, 1002 DC (som jeg selv har) Ergo RC-L.osv....
    1002 DC er en vanvittig høyttaler til musikk med trøkk i. 2 x9" basser og 7" mellomtone.

Jeg har ikke hørt noe fra dem før- men Ergo 1002 DC som du har så spennende ut. Hvordan er den i diskanten når man spiller høyt? og hva koster noe sånt?

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av donlevi
    Jeg har ikke hørt noe fra dem før- men Ergo 1002 DC som du har så spennende ut. Hvordan er den i diskanten når man spiller høyt? og hva koster noe sånt?
    De kom på 9.500, men den som kom før denne, Ergo RC-L er mulig å skaffe til ca 8.000,- Les litt om den på nettet! Den leveres i Sort, bøk og kirsebær.
    Sjekk linken: http://www.audioreview.com/mfr/canto...0_1594crx.aspx

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    De kom på 9.500, men den som kom før denne, Ergo RC-L er mulig å skaffe til ca 8.000,- Les litt om den på nettet! Den leveres i Sort, bøk og kirsebær.
    Sjekk linken: http://www.audioreview.com/mfr/canto...0_1594crx.aspx

Takk for tipset! Får sjekke det ut litt nærmere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Patos Basic 500 selv, og disse brukte jeg en Harman Kardon HK670 på tidligere (begge disse er jo tidligere modeller av de du nevner). Dette fungerte meget bra, har et rom på like over 30kvm og det fylte rommet godt!
    Av de komboene jeg har hørt i denne prisklassen så er denne den som spiller best til den typen jeg spiller, mye rock av typen Metallica, Audioslave++!
    Kan iallefall anbefales

Litt off topic så har jeg en HK670 stående som ikke blir brukt dersom det er av interesse, 2år gammel og 100% strøken vil jeg påstå. Denne har da det "gamle" designet. Send meg en PM hvis du er muligens interessert

Magnus

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1002 DC er en vanvittig høyttaler til musikk med trøkk i. 2 x9" basser og 7" mellomtone

Hei

Bare lurte på hvor du henter høytalerne fra? En butikk?
    Har kjøpt meg Canton Karat 709 graphite. Allerede, men skal muligens bygge videre.

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.hifi-regler.de/shop/lautsprecher/
    Disse har, er i Tyskland. Har handlet fra de en gang. Fikk en til å bestille det til seg. Så tok han det med hjem til Norge. Ble billig det :-D

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også sjekke ut B&W dm603 s3 for 7996kr på hifiklubben og disse får du masse lyd for pengene.
    Men B&W dm 603 s4 til ca 11000kr er eit mykje betre valg men sefølgeli litt over budsjettet og på hifiklubben sa dei att disse må ha eit rom på minimum 25kvm.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Universe
    1002 DC er en vanvittig høyttaler til musikk med trøkk i. 2 x9" basser og 7" mellomtone

Hei

Bare lurte på hvor du henter høytalerne fra? En butikk?
    Har kjøpt meg Canton Karat 709 graphite. Allerede, men skal muligens bygge videre.
    Ja har fått god kontakt med en forhandler i Tyskland, etter at jeg har handlet hos han. Hvor mye ga du for 709?

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av donlevi

Jeg vurderer Patos Basic 410 eller 510.. Noen som har bedre alternativer mellom 5-8000?Da jeg bor i Kr.Sand-har jeg ikke funnet noen steder i nærheten der jeg kan prøvelytte Patos =S

Er ikke Patos fra Kr.Sand?? Eller var det sandefjord... Mener det var Kr.Sand...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekka brukt markedet og funnet noen gode kjøp..
    Ikke bare for deg men endel andre;-)
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...os=12&tot=1437
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...pos=6&tot=1437
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...ot=1437&page=2
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...ot=1437&page=2
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...ot=1437&page=3
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...ot=1437&page=3
    Sonus Faber Minima Amator med org. stat kr 6500,-
    « Annonse lagt inn: I dag klokken 15:16:04 » Rediger annonse

--------------------------------------------------------------------------------
    Høytalerne er strøkne, og selges grunnet flytting til utlandet. Originalkartonger følger med.
    En skrue til et stativ mangler men kan skaffes!

Ring Eian tel 90091563

Kappa 9a selges ....
    « Annonse lagt inn: I dag klokken 13:16:37 » Rediger annonse

--------------------------------------------------------------------------------
    Ser meg desverre nødt til å selge "barna" mine ....

Det er et par små merker i eike finishen, men disse sitter ut mot baksiden, disse skyldes for lite kjærlighet fra forrige "far"....
    Har selv hatt de i ca 8 år.

Noen små mods og reps er gjort underveis i løpet av disse årene, men ikke noe som har gått på bekostning av ytelse, heller det motsatte .

Har fortsatt ikke fått til å legge ut bilder her på HFS uten og bruke en link, men siden jeg ikke har annonsert andre steder, er det ikke noe og linke til.
    Tror likevel de fleste entusiaster kjenner til/har hørt om disse .

Selges høystbydende.

Helst kontakt på tlf: 93213344

dette er ett sykt bra kjøp!
    Doxa 8.1 dumpes kr 2000
    « Annonse lagt inn: 07/31/06 klokken 09:12:18 » Rediger annonse

Selger disse gode gamle for kun 2000kr. Se http://www.finn.no/finn/viewimage?fi...erence=0/796/3 87/0_1114432904.jpg&adheading=NY+PRIS%21+DOXA+8.1+H%D 8YTTALERE+SELGES+BILLIG+%21 for bilder og mere detaljer.

Dette er billig. Går de ikke nå kastes de i søpla. Første mann til mølla ...
    Audio Pro Blue Diamond V2
    « Annonse lagt inn: I dag klokken 09:51:38 » Rediger annonse

Ønsker å selge min Audio Pro Blue Diamond V2. Kjempe flotte høytaler som spiller meget bra. Aktive basser.
    Skal selge da jeg holder på med oppgradering.
    Følg http://www.nebyhifi.no/documents/60Audiopro.pdf for å lese test

Selges for 7500,-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har fått god kontakt med en forhandler i Tyskland, etter at jeg har handlet hos han. Hvor mye ga du for 709?

Jeg ga ca 19000,- hvor mye er det å spare?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •