Valg av høyttalere del II - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva slags elektronikk har du Ratata?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hva slags elektronikk har du Ratata?
    Er igang med å totalrenovere hele anlegget. Har idag Denon DVD/receiver men er etter å ha fått sub og nye høyttalere (er på vei). Neste på handlelista en ny receiver som har muskler nok til å drive ett 5.1 oppsett og samtidig er musikalske.

Har ikke prøvekjørt noe enda men vurderer flere bl.a disse:
    Harman/Kardon AVR 635
    Rotel RSX-1057
    Arcam AVR-300
    Denon AVR-3805

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Er igang med å totalrenovere hele anlegget. Har idag Denon DVD/receiver men er etter å ha fått sub og nye høyttalere (er på vei). Neste på handlelista en ny receiver som har muskler nok til å drive ett 5.1 oppsett og samtidig er musikalske.

Har ikke prøvekjørt noe enda men vurderer flere bl.a disse:
    Harman/Kardon AVR 635
    Rotel RSX-1057
    Arcam AVR-300
    Denon AVR-3805
    Har fått med meg at du har fått en monstersub i hus ja:-D Det øker nok morofaktoren kan jeg tenke meg.
    SunZeeker får ny receiver til uka, Pioneer VSX 1015, vi blir nok å leke oss litt og prøve litt forskjellig elektronikk på Celius'ene. HK'en min skal nok få kjørt seg litt den også. Blir å teste Arcam, Pioneer, HK og Midgard på Celiusene.
    Blir å legge ut noen lytteinntrykk på min hjemmekinotråd, det kan kanskje hjelpe litt til på valget ditt:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Har fått med meg at du har fått en monstersub i hus ja:-D Det øker nok morofaktoren kan jeg tenke meg.
    SunZeeker får ny receiver til uka, Pioneer VSX 1015, vi blir nok å leke oss litt og prøve litt forskjellig elektronikk på Celius'ene. HK'en min skal nok få kjørt seg litt den også. Blir å teste Arcam, Pioneer, HK og Midgard på Celiusene.
    Blir å legge ut noen lytteinntrykk på min hjemmekinotråd, det kan kanskje hjelpe litt til på valget ditt:-D
    VSX 1015 hørtes jo veldig spennende ut på spec'en og sånt sett en aktuell kandidat. Har denne noen form for romkorreksjon? Vet at bl.a Denon AVR-3806 har dette men VSX 1015 hadde jo en mer behagelig pris.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VSX 1015 hørtes jo veldig spennende ut på spec'en og sånt sett en aktuell kandidat. Har denne noen form for romkorreksjon? Vet at bl.a Denon AVR-3806 har dette men VSX 1015 hadde jo en mer behagelig pris.
    1015 har romkorreksjon ja, Pioneer sine romkorreksjons-systemer er jo anerkjente og skal være bra. Dette skal selvfølgelig også testes:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Pioneer'en fremstår jo da som ett veldig prisgunstig alternativ. Hadde satt stor pris på en tilbakemelding fra testrunden når den er utført! :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Pioneer'en fremstår jo da som ett veldig prisgunstig alternativ. Hadde satt stor pris på en tilbakemelding fra testrunden når den er utført! :-)
    Tilbakemeldinger skal vi ordne vet du:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Triangle Espirit Altea Esw hentet, pakket ut og koblet til. Virkelig lekre av utseende. Ble litt "sacrebleu" under montering av sokkelen men fikk tingene på plass etterhvert. Førsteinntrykket er nok dempet av en uinnspillt diskant som er veldig kvass akkurat nå men den har allerede dempet seg en anelse med 3-4 timer innspilling. Lydbildet er utrolig luftig og detaljert. Kvinnelig vokalister (av anseelig kaliber) fremstår veldig "skjøre" og sårbare i positiv forstand, samtidig som musikken/plasseringen i lydbildet er meget bra. Akkurat nå går det i Cranberries og Dolores O'Riordan har gleden av å mykne opp Altea'ene.

Har ikke helt fått avkreftet eller bekreftet om sokkelen har noen misjon men den skal etter sigende minke kontakten mellom gulv/høyttaler betraktelig. Samtidig skal den virke stabiliserende da høyttaleren etter sigende hele veien dytter seg selv bakover...

Beauty and THE BEAST. Lille fagre Triangle Altea VS. SVS PB12 Plus/2

Nei - nå må jeg bytte skive, igjen :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lekre!!!

Virkelig lekre Ratata:-D

Grattis så mye! De kommer nok til løsne skikkelig etterhvert skal du se.
    Flotte bilder tar du også, det er bra

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den, er ex-interiørfotograf så bilder er det minste problemet :-D
    Spiller ene skiva etter den andre her, imponert over detaljerikdomen i diskantene på disse...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den, er ex-interiørfotograf så bilder er det minste problemet :-D
    Spiller ene skiva etter den andre her, imponert over detaljerikdomen i diskantene på disse...
    Hehehe, hvis du er imponert allerede, tror jeg du kan glede deg til du har spilt de 100 timer

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun ca. 93 timer igjen da!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var redd for kvass diskant hjemme men det var ubegrunnet. Så det blir sikkert bra, og hvis ikke skyld på elektronikken eller lydteknikeren eller han som kjøpte miksebordet/mik/Div..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

T Altea

Hei, jeg har nettopp bestillt Triangle Altea hos Norsk HifiCenter. Hadde egentlig bestemt meg for Ikon 6 men etter interessant lesing på denne lenken ombestemte jeg meg.... Meget bra service på hos karene der. De dro rett ned på lageret og skjekket om de hadde flere igjen og deretter rett på posten for å sende.....gratis.! -Fortsatt tilbudspris :-D

Høytalerne skal maches med Denon 2807 og Pioneer DVD 668 samt en Dali SWA 12 sub og MIT kabling.

Hadde vært moro å høre mer om RATATAs erfaringer. Alteaene begynner vel å bli ordenlig innspillte nå??

Hva tror dere om Denon-Altea??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg! Denon er vel ikke av de beste er de? Sjekk bruktmarkedet. Pris?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var sikkert litt uklar. Det er bare høytalerne og kablingen som byttes. Denonen og Pioneeren er i daglig bruk...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smokie
    Hei, jeg har nettopp bestillt Triangle Altea hos Norsk HifiCenter. Hadde egentlig bestemt meg for Ikon 6 men etter interessant lesing på denne lenken ombestemte jeg meg.... Meget bra service på hos karene der. De dro rett ned på lageret og skjekket om de hadde flere igjen og deretter rett på posten for å sende.....gratis.! -Fortsatt tilbudspris :-D

Høytalerne skal maches med Denon 2807 og Pioneer DVD 668 samt en Dali SWA 12 sub og MIT kabling.

Hadde vært moro å høre mer om RATATAs erfaringer. Alteaene begynner vel å bli ordenlig innspillte nå??

Hva tror dere om Denon-Altea??
    Grattis med nye høyttalere! Diskanten er fremdeles ikke helt "på plass". I enkelte spor er den enda veldig kvass, spesielt på plater som er skikkelig mixet (f.eks Pink Floyd). De er knapt en måned gamle men de har roet seg betraktelig fra da de var nye. Har kjørt dem jevnt høyt når jeg er utendørs (uten sub...) og jo mer jeg bruker dem jo mer merker jeg at detaljer i musikken kommer frem. Blir ofte narret av 3D følelsen i disse høyttalerene og må dobbelsjekke at jeg ikke spiller i surround. Triangle (og jeg) anbefaler absolutt en liten vinkling av høyttalerene inn mot sweetspot.

Jeg bruker Denon som har ett rykte på seg å farge lyden, i kombinasjon med Altea synes jeg det blir veldig fin lyd med en ekstra "pondus" i mellom/diskantområdet. SVS'en er gull verdt som "bass-lakei" og utrolig nok utfyller de hverandre veldig bra. Denon mangler kanskje litt i toppen ved max pådrag, den får kanskje litt pusteproblemer om man f.eks sammenligner med andre dunderforsterkere i 20.000 klassen men til mitt bruk/behov holder den foreløpig. Skal ha meg ny receiver en gang men jeg har nok brukt opp disponibelt beløp på årets lyd-budsjett :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off, nå er jeg saftig misunnelig. Har falt for utseende og tester av Triangle selv. Får håpe deltidsjobbintervjuet (!) på onsdag går bra!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det går fremover med innspillingen. Takk for tipset med vinklingen. Ellers, hvilken Denon har du?? Har du biampet Alteaene?

Jeg bestillte kabling for biamping samtidig som høytalerne, selgeren anbefalte det. Håper det gir ekstra krefter og kontoll. Har ingen erfaring med dette fra før....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det gått et par uker til - hvordan er diskanten nå?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •