Bytte ut concept | Detaljer og futt til 8000,- - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Newcomer buckweed sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja,det var 70% av andres meninger som fik meg til å velge..
    Men nå er det jo du som ska ha det og må nesten høre det selv for å høre om det faller i smak..
    effektblokker ja,det blir nok bra futt i
    Lykke til med valget da

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit å høre andres meninger for å danne deg et inntrykk, men å handle utifra det er ikke bestandig like lurt Skal ta meg en runde å teste litt før jeg tar det endelige valget. Må først selge nad'n + conceptne. Har heldigvis en kompis som ser morro faktoren i det oppsettet Og det er jo fult forståelig.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på at jeg hadde jeg jo nyeste hjemmekino liggende som jeg fikk i posten og var ulest. Der var det jo en test av høytalere under 10k. Den var jo interessang lesning. Ikon6 ble beste allrounder, mens klipsch lå stort sett på nr 2-3 hele testen.
    Det gjorde meg mer interessert enn noen gang, da det er den av de høytalerne jeg har funnet som jeg klarer å drive på et normalt nivå fram til jeg får fatt i mer effekt. Er mer og mer interessert i disse rf62 gitt, selv om testen tok for seg 82.
    Ingen som har testet disse og kan uttale seg?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg 2 ting:

1. Jeg har hørt Klipsch og jeg synes lyden er meget dynamisk og fengende, men jeg synes den har en sonisk signatur jeg ikke helt kunne levd med, det kan godt være du kan, men hør før eventuelt kjøp.

2. Kjøp en høyttaler som du liker lyden i, ikke velg en høyttaler bare fordi du ikke har forsterker til å drive drømmehøyttaleren.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klarte å få fram et bra budskap med få ord (sjelden vare her på forumet)

Tar dine råd til ettertanke, problemet er vel at jeg ikke vet hvor mye jeg vil ha å rutte med til envher tid, derfor vet jeg heller ikke når jeg får råd til de oppgraderingene jeg er ute etter

Men skal ta meg en lytterunde for å finne ut hva jeg egentlig er ute etter

Liker så utrolig mye at jeg skulle egentlig hatt en 3-4 høytaler par og byttet med etterhvert som jeg skiftet cd'r
    Men hadde vært fint om noen med 2106 kunne fortalt sine erfaringer med disse høytalerne, hvis det er noen som har de. Den er ikke den mest strømsterke, men heller ikke den svakeste

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Vurderer å bytte ut conceptene med noen som er mer detaljert og rocka.de spiller bra,men bytte frister.
    La oss si en max pris på 8k, må jo få komplettert resten av kringlyden og.
    Skal drive de med denon2106 til og begynne med.alternativer hittil er:
    patos b410 tungdreven?
    audiopro black diamond v2.tungdreven?
    B&w 603v2 tungdreven og litt dyr
    andre alternativ i denne prisklassen?cv ,proson og jbl er utelukket. Post deres tips og erfaringer:-)
    Er, eller har vært, i samme båt som deg. Jeg så for meg etpar alternativ i samme prisklasse:

6490,- AE Aegis EVO 3
    6796,- Magnat Quantum 506
    6995,- Audiovector K-3
    7995,- Klipsch RF 35 (Tilbud, ord. 9995,-)
    7995,- Klipsch RF 62
    7995,- Klipsch F-3
    7996,- Dali Suite 2.8
    7996,- B&W 603 S3
    8450,- Tannoy Sensys DC2
    8996,- Dali Ikon 6

Etter å ha sjekket opp etpar tips og lest masse brukererfaringer/tester på nettet har jeg nå nylig bestillt meg Triangle Altea Espirit Esw, ord pris på disse er 11.900,- Norsk Hificenter har lagertømming og selger disse med 30% rabatt om dagen og leveres fraktfritt på døra for 8330,- http://www.norskhificenter.no/hoyttalere.asp

TRIANGLE ALTEA Esw - WHAT HI-FI? FIVE STAR REVIEW

Value, that’s what these Triangles are all about. . .These Triangles reward you with such a lively, dynamic sound. Bass, and plenty of it, is on the menu, as are speed and articulation. These speakers don’t get fazed by complexity, either, and will keep a grip on low level detail no matter how demanding. . .If you want entertainment they’re a great buy.

http://www.norskhificenter.no/tester...olutesound.pdf
    http://www.triangle-fr.com/kiosque/st3-03-06.htm

http://www.norskhificenter.no/tester/page245.jpg
    http://www.norskhificenter.no/tester/page345.jpg

Får høyttalerene på mandag, muligens tirsdag. Kan avlegge fullstendig rapport da.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det høres vel og bra ut, men ser ikke for meg noe kjøp før utpå høsten, sept/okt. Så da er vel det tilbudet opphørt, men fortell gjerne om erfaringene dine, spesielt rundt b&w og klipsch. Hva slags utstyr har du ellers?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og fintenker i dauperioder på jobb, noe som det er endel av om sommeren. Noen som kan si meg hvor store problemer jeg vil få med å drive b&w 603s3 med denon 2106?

Må vel prøve den biamp funksjonen recieveren uansett om den har virkning eller ikke? Er glad i høyt volum både til film og musikk, Ser også for meg at det vil bli sub før effekt så da vil jeg jo avlaste frontene fra 80hz og nedover.

Men før jeg kommer så langt, vil det bli store pusteproblemer med 603?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har en 2000 kroners DVD spiller som du bruker som kilde.
    Og en reciever til 5000 kroner.

Kanskje litt bedre frontend hadde gjort susen. Høyttalerne er sikkert bra dem.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig, men hva ville du byttet ut da? må isåfall bli mer effekt det da?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt om kvalitet i forhold til kvantitet?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, er fan av kvalitet, og mener jeg har fått kvalitet pr krone ift til det jeg har kjøpt, men er ivrig fan av å prøve noe nytt. Derfor vil jeg bytte, samtidig som jeg har en kjøper på høytalerne

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjort litt research her på forumet , ser at qix har dm309 og fikk ikke utnytte sine ved bruk av 2105, men de har en følsomhet på 88db, mens 603, har en følsomhet på 90db. Dette bør vel hjelpe litt?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjelper ikke med 100db om signalkilde og forsterker er av dårlig kvalitet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er jeg som har bommet, men anser ikke signal og reciever som dårlig kvalitet i forhold til den klassen de er i. Det er ikke high-end på noen måte, men såvidt jeg har skjønt tidligere, og mye på grunn av det som ble skrevet her der 2106 ble framstilt som en reciever med bra dsp og mange muligheter ift utbygging.

Det vil bli mer effekt over tid, men lurer på om det er drivbart?

EDIT: I følge denne tråden ble det sagt at 2805 passet bra med 603, og at 2805 har samme strømforsyning som 2105. Da vil jeg tro det også gjelder for xx06 serien?
    http://avforum.no/forum/showthread.p...light=2105+603

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalern mine har en følsomhet på 91dB. Med 10 watt spiller det høyt som bare rakkern. Og forsterkern min veier 6 kilo eller noe sånt.

Tror ikke du trenger så veldig mye mer effekt eller digre trafoer og du har noen rimlig lettdrevne høyttalere. Som for eks de med horn i toppen, fra Norsk Hifi Center.

Ser du bare har to kanlaer enn så lenge i stereoen din. Da synes jeg det er litt rart at ikke brukte penga på en god, brukt tokanalsforsterker istedet for det juletreet av en reciever du har nå. ;p En brukt forsterker kan du selge for omtrent det samme som du kjøper den for, selv etter noen år.

Men men, vi er alle forskjellige. Kanskje det bare er jeg som er sær?

Og du. Om du har en kjøper på Daliene dine, er det bare å få dem unna. Moro å prøve noe annet. Kanskje også noe annet enn fra Hifi-Klubbens hyller.

God Natt!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har vel alle forskjellige preferanser, surround recieveren har jeg pga at det blir surround, som går under eget budsjett, men litt dumt å handle midt i et merkebytte Trives godt i stereo, men ser så mye film at surround er vel snart en nødvendig oppgradering, samt morro å prøve!
    Har hatt et par 601 stående i stua i mange år sammen med doxa oppsett, og liker den lyden veldig godt. Samt morro å se hvor mye de har forandret seg siden s1.

Grunnen til at det ofte blir hfk, er at nærmeste hifi "by" er trondheim, og da har det stort sett blitt hfk, siden hifi centret har aldri hatt noen produkter som har appelert til meg bortsett fra audiovector og klipschsom de har sluttet med, og qln som jeg har hatt. Resten har jeg ikke sansen for.

Siden det er svært dumt å kjøpe før en lytter blir det da ofte sånn at hfk har hatt de høytalerne jeg har funnet best der og da.

10w med rør bør vel holde lenge? 91db er like mye som mine concept nå, og 1db mer en de omtalte 603.

(Ang juletre, så er det mange rørforsterkere som minner mye mer om et juletre enn en sølvgrå firkant med et par røde lys )

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    Har du vurdert de nye modellene til XTZ?
    99.36 har jo seas excel elementer og fountek diskant, samt kabinett i 25mm MDF og mange muligheter for roomtuning.
    Høyttaleren er på vei og ser ut til å få en pris på rundt 800 Euro
    sjekk www.xtz.se/eng for mer info.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du er ute etter noe detaljert og oppløst, hør Ikon 6 (budsjett er til for å sprenges). Og så er det mange som velger DM603 fremfor DM604 nettop fordi de er mer lettdrevne. Ikke heng deg så mye opp i db og watt. Ta turen i butikken og hør på forskjellig og finn hva du liker.

En effektforsterker kan du kjøpe med tiden også, viss du vil ha mere futt.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vurdert de, da det er vanskelig å få lyttet på dem før et eventuelt kjøp

Ikon6 er en mulighet, men den er vel på 6ohm, så det er akkurat på grensen av hva forstrkeren min klarer når høytaleren blir presset ned i impedans

Ellers så blir det effektblokker med tid og stunder

Skal handle bakhøytalere om en liten stund, men nå som jeg skal bytte ut concept, er vel ikke concept 2 de beste å ha bak Er det noen "universale" ute på markedet

Tenkte muligens på svs sbs01 som bakhøytalere. de kan vel brukes med de meste? Eller har ikke bakhøytalerne så mye å si?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. Den ultimative DIY RIAA!?
    By KJ in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 118
    Siste melding: 12-08-2010, 21:52
  2. Canal Digital -fører de oss til piratvirksomhet?
    By lnb_newbie in forum Satellitt
    Svar: 112
    Siste melding: 04-08-2006, 21:07
  3. Stewart Firehawk lerret
    By lygren in forum Lerret
    Svar: 0
    Siste melding: 12-14-2002, 20:29
  4. NEC HT-1000 nå tilgjengelig i Norge!
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 12-14-2002, 20:21
  5. Sanyo PLV-Z1 (LP-Z1)