Hva ser best ut? (Bilder med noen nye detaljer side 6!) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13
Viser resultater 241 til 255 av 255
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden det nærmer seg messetid henger jeg meg på dette. Hvordan går det med høyttaler-utviklingen? Kan jeg bestille et par snart?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Ingen av disse blir klare til messa.

2: Vi kommer til å lansere en rekke modeller fremmover. Først ut er nok den store horn/dipolen. Så følger enten høyttaleren i denne tråden eller en veldig kompakt høyttaler som ikke vil se særlig imponerende ut, men som kan vise muskler om den får nok effekt. Det er fristende å begynne med sistnevnte da den henvender seg til et enda lavere prissegment og derfor kan selge i større kvanta.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere tenkt på aktive høyttalere ala Meridian? Enten en forsterker og passiv deling, eller kanskje aktiv deling og flere...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skillet mellom aktiv og passiv er jo litt diffust. En aktiv høyttaler er i utgangspunktet en høyttaler med forsterkeren inne i kassa. En aktivt delt høyttaler trenger ikke ha forsterkere i kassa, men den har en forsterker til hvert element og et aktivt delefilter.

Den store hornhøyttaleren skal drives av 6 stk Oberon og en DEQX som i sin tur deler de laveste frekvensområdene. Resten vil bli passivt delt.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designet er fett,men du mangler jo lys i de

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på Jørn hvordan dere kan konkurrere med store høyttalerprodusenter. B&W for eksempel er vel en av de største. De selger i store antall. De kan dermed pøse på med ressurser til videre utvikling og forskning. Store salgstall gjør vel også at man kan senke prisene. Ikke minst har de mange år med mye erfaring. For meg er et derfor uforståelig hvordan små produsenter som dere kan konkurrere mot de store. Men tenker jeg feil?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos lever da i beste velgående...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Patos lever da i beste velgående...
    Det finnes mange små produsenter i Hi-Fi verdenen som lever trygt på nærhet til kunder, service, lydsignatur osv, uten at de trenger selge produktet sitt gjennom Elkjøp levert på x-antall paller av gangen.

Heldigvis, I may add!

DrE

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerplanene dine er meget spennende Snickers.

For meg ser det litt ut som en krysning mellom tannoy, zu audio og usher :-D

Men jeg trodde du skulle gå for fulltone-element for mellombass/tone og diskant? Ser jo ut som om du har diskant på bildene? Mulig jeg bare har misforstått eller husker feil ops:
    Kanskje du kunne fått meg på andre tanker enn tannoy dual concentric?

Veldig viktig at det er mulig å velge vekk gull, sølv og annet glitter, men det ser jo ut som om en utgave med svarte detaljer er et alternativ på de siste bildene.

A

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Lurer på Jørn hvordan dere kan konkurrere med store høyttalerprodusenter. B&W for eksempel er vel en av de største. De selger i store antall. De kan dermed pøse på med ressurser til videre utvikling og forskning. Store salgstall gjør vel også at man kan senke prisene. Ikke minst har de mange år med mye erfaring. For meg er et derfor uforståelig hvordan små produsenter som dere kan konkurrere mot de store. Men tenker jeg feil?
    Stikkordet er vel variasjon. Alle produsenter har gjennom sin merkevarebygging et bestemt lydideal og gjenkjennelig design. Små produsenter kan hevde seg ved å gjøre ting annerledes. Det handler om å appellere til ulik smak, og det handler om å spisse kompetanse på enkelte områder der man kan være bedre enn de store.

Men du har nok helt rett i at store produksjonsvolum gir økte inntekter som igjen kan pløyes tilbake i F&O. Den ukjente faktoren er hvor mye som hentes ut i lønninger og utbytte til aksjonærene. Det er nok betydelige kostnader som skal dekkes inn der, også hos store produsenter. En liten leverandør skal også over et minimum av levert volum, men det er mulig å leve av det selv om man ikke henter ut topplederlønninger i millionklassen, slik man gjør i de store, multinasjonale konsernene.

Klart det er vanskelig å legge det store gullegget, men for idealister og entusiaster holder det at man har nok til tak over hodet og mat på bordet. Slik er det for alle i en gründerfase, og graden av suksess bestemmes av når man får bygget opp en merkevare som selger jevnt og trutt. Selv Røkke gikk på trynet noen ganger før han lyktes, og i en verden av konkurranse og risiko må man regne med at man kanskje alltid vil leve i en verden uten raske biler og private helikoptere. Det er vel noe de fleste av oss kan leve med, når jeg tenker meg om.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel ingen av de tre største produsentene av hifi-høyttalere i verden særlig gode på romintegrering så man kan jo spørre seg hvor mye mål og mening det er i de kronene som pløyes inn i R&D.

Vi klarer jo også å matche Rotel på pris i det amerikanske markedet, så stordrift innebærer tydelig vis ikke uendelige fordeler.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Nå er vel ingen av de tre største produsentene av hifi-høyttalere i verden særlig gode på romintegrering så man kan jo spørre seg hvor mye mål og mening det er i de kronene som pløyes inn i R&D.

Vi klarer jo også å matche Rotel på pris i det amerikanske markedet, så stordrift innebærer tydelig vis ikke uendelige fordeler.
    Men når det finnes så mange produsenter, fører ikke det til at prisene stadig blir presset ned? I så fall skulle man tro at de som selger i store tall har en fordel?
    Ser uansett frem til lansering av høyttalerne. De skal selvfølgelig testes, så får vi se om jeg bytter ut 703ene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    ...så får vi se om jeg bytter ut 703ene.
    Send meg en PM i så tilfelle :-D

DrE

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan man ender opp rent prismessig på et sluttprodukt er ca 50% hvor godt konstruert den er i forhold til hva som legges inn av delekostnader, og ca 50% politisk.

Når det gjelder førstnevnte er det opp til konstruktørens kunnskap og evner. Man kan ikke kompensere stort for det ved å øse penger i utviklingsavdelingen. Dere har sikkert selv oppdaget hva noen nye folk hos B&W har gjort med ytelsen på produktene?

Når det gjelder sistnevnte er det mye imagebygging. Vi kan godt diskutere rimelige høyttalere, men hvor mye tror dere egentlig det koster Focal å sette sammen et par Utopia Grande? De lager alt selv, og får stort sett bare råmaterialer inn.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Når det gjelder sistnevnte er det mye imagebygging. Vi kan godt diskutere rimelige høyttalere, men hvor mye tror dere egentlig det koster Focal å sette sammen et par Utopia Grande? De lager alt selv, og får stort sett bare råmaterialer inn.
    Med tanke på priser på deler i Nautilusklassen til B&W tidligere i tråden så skulle jeg tro du har et meget godt poeng der!

Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •