DALI AXS10K eller DALI Concept 10 ? ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DALI AXS10K eller DALI Concept 10 ? ?

hallo!!

Jeg har vurdert en stund nå å kansje oppgradere til noen andre høyttalere, hvis jeg får lov av foreldrene mine. :smile:

DALI AXS10K
    DALI Concept 10

Jeg er ute etter en høyttaler som har trøkk, men som samtidig spiller fint. Så CV er utelukket. Hadde ikke tenkt på større enn 2x10" basser, kansje 2x12", og de eneste jeg fant var da disse to på hifiklubben. Hvilke av disse vil være best? vet det kan være vanskelig å si, og at jeg bør stikke en tur å høre på de. Men situasjonen er slik at det er vanskelig, siden jeg bor et stykke unna hifiklubben, og foreldrene mine sikkert ikke er så veldig begeistret for å kjøre mange mil for noen høyttalere. Bruker for tiden en nad C372, og skal senere oppgradere med en C272, og det er denne forsterkern høyttalerne skal blir brukt på. Hører på litt forskjellig musikk egentlig, men det går vel mest i rock og trance. Liker også litt roligere musikk av og til med mye detaljer.

Hvilke av disse høyttalerne vil passe best? Noen som har erfaringer med disse? tenkte også litt på denne: LINK
    Men jeg tror den har for lite trøkk for meg, har høyttalere med en 10" fra før.

Er også glad for eventuelle andre forslag til høyttalere til ca 10 000 maks.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde HFK hadde sluttet å selge ASX10K? Mulig jeg tar feil. Men etter slik jeg har forstått skal consept 10 være en mye bedre høytalere. Bare noe jeg har lest, har ingen erfaringer med ASX10K. Ville heller anbefale deg å gå for moddelen under. Synes consept 8 gir mye mer for pengene. Så ville jeg heller spart på de 4000kr til jeg hadde hatt 5-6 å funnet en god sub å suplere med. Om du ikke synes consept 8 trøkker godt nok! Jeg har selv consept 8 å har en cv 15" sub. Dette trøkker ganske greit. Ville heller gått for den comboen en å kjøpe consept 10. Det koster jo det samme som å kjøpe consept 10...
    Vurdere ikke noe annet da? Mange andre bra høytalere i den pris klassen! Kan også finne noen råe brukte høytalere?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Jeg trodde HFK hadde sluttet å selge ASX10K? Mulig jeg tar feil. Men etter slik jeg har forstått skal consept 10 være en mye bedre høytalere. Bare noe jeg har lest, har ingen erfaringer med ASX10K. Ville heller anbefale deg å gå for moddelen under. Synes consept 8 gir mye mer for pengene. Så ville jeg heller spart på de 4000kr til jeg hadde hatt 5-6 å funnet en god sub å suplere med. Om du ikke synes consept 8 trøkker godt nok! Jeg har selv consept 8 å har en cv 15" sub. Dette trøkker ganske greit. Ville heller gått for den comboen en å kjøpe consept 10. Det koster jo det samme som å kjøpe consept 10...
    Vurdere ikke noe annet da? Mange andre bra høytalere i den pris klassen! Kan også finne noen råe brukte høytalere?
    ja tenkte å gå for concept 10, men er heller ikke negativ til andre høyttalere til rundt 10 000kr. Men lurer på om dere har noen forslag? hva med denne:LINK ? er den bra i forhold til concept 10 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    ja tenkte å gå for concept 10, men er heller ikke negativ til andre høyttalere til rundt 10 000kr. Men lurer på om dere har noen forslag?
    Okok. Vet ikke helt hva jeg kan anbefale. Har ikke så mye erfaringer... Men Klipsch å Jbl tror jeg du bør låne et øre til!

Litt OT her nå: Sikkert mange som ler av den vitsen i signaturen din. Men synes det blir litt drøyt å skrive slikt på et forum som dette. Kan du ikke fjerne den og heller fortelle vitsen til kompiser?

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sier som jens123 sier hadde prøvd å finne meg noe klipsch, men da må du jo ha en forsterker som passer og da? har du forsterker fra før av eller skal du kjøpe det og?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så nå at du hadde NAD da hadde jeg IKKE gått for klipsch hehe.. :razz:

men jeg hadde heller kjøpt Concept 8 istedet for concept 10 er ikke så stor forskjell på lyden i forhold til penga har jeg lest mannge steder.. så jeg hadde kjøpt concept 8 + en sub

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snuste på begge disse for et år siden. Spurte klubben hva de mente var det beste kjøpet, fikk dette svaret sånn ca: Concept 10 er en mye bedre høytaler enn AXS10K. Selv om den er dyrere. Concept er mye mer detaljert samtidig som den trykker bra! Mens AXS10K er mer en partyhøytaler.

Et klart valg fra min side: Concept 10

Men, en annen høytaler du bør vurdere er JBL Northridge E-100

Edit: Forresten som djfreedo nevner over om Concept 8 har jeg også hørt det. Men jeg for min del blir det bare et irritasjonsmoment viss jeg kjøper den "nest-beste" :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Men jeg for min del blir det bare et irritasjonsmoment viss jeg kjøper den "nest-beste" :lol:
    Det sitter jeg sånn halv veis med etter å ha kjøpt consept 8! Hehe. Men dæven! Når jeg får stillt de opp side om side på Hfk så blir jeg egentlig bare glad jeg ikke kjøpte de største. Selv om trøkker hakket bedre. Ser ikke vitsen i å betale 4k ekstra for det lille man får igjen... Bør vel høre begge selv med egne ører før man bestemmer seg. Men på meg ble det consept 8.

Er som sakt tidligere, det finns jo andre høyttalere også. Jbl er vel høyttaleren som funker best sammen med nad av klipsch å jbl. Så vil anbefale deg å låne et øre til de.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Jeg snuste på begge disse for et år siden. Spurte klubben hva de mente var det beste kjøpet, fikk dette svaret sånn ca: Concept 10 er en mye bedre høytaler enn AXS10K. Selv om den er dyrere. Concept er mye mer detaljert samtidig som den trykker bra! Mens AXS10K er mer en partyhøytaler.

Et klart valg fra min side: Concept 10

Men, en annen høytaler du bør vurdere er JBL Northridge E-100

Edit: Forresten som djfreedo nevner over om Concept 8 har jeg også hørt det. Men jeg for min del blir det bare et irritasjonsmoment viss jeg kjøper den "nest-beste" :lol:
    hehehe har det samme problemet selv, må ha det største Har etter mye titting rundt på nettet kommet fram til at det blir enten concept 10 eller den jbl høyttaleren du nevnte. Noen som har noen formening om de to mot hverandre?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    hehehe har det samme problemet selv, må ha det største Har etter mye titting rundt på nettet kommet fram til at det blir enten concept 10 eller den jbl høyttaleren du nevnte. Noen som har noen formening om de to mot hverandre?
    Det må dine ører avgjøre om hvilken som er best av de to:-D
    I mine ører er ihvertfall den du ser nedenfor mye bedre som Nortridge-serien.

http://www.hificenter.no/shop_item.c...,22,71&id=1351

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, hva med concept 6 og en SVS PB10?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    hm, hva med concept 6 og en SVS PB10?
    vet ikke helt, er vant til 10" fra før så det blir kansje litt lite med 6" bass. Hadde tenkt på bare høyttalere, siden det ikke er så mye plass på veggen der stereon står. Så jeg vet ikke hvor jeg skal plassere subben helt. Og vetteman, jeg tror ikke de høyttalerne er akkurat noe for meg. Har lyst på 10" helst. Og det blir litt vanskelig å avgjøre selv hva som er best av jbl'n og dali'n siden jeg ikke akkurat har mulighet til å få høre på disse. Derfor spør jeg dere om noen har hørt de, og kan prøve og forklare litt hvordan disse er, hvordan de låter. Og hvilke egenskaper disse har.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Patos Basic 510 hos www.avhifi.no . Denne trøkker rimelig heftig . Samt låter knall. NAD 372 vil fungere bra på disse, men hold deg til tanken til å oppgradere til en NAD 272 senere, da får du nok ENDA mer ut av de .

Det som dog er flott med å handle hos hifiklubben, er at du da kan ha med forsikring til snaue 800kr... Og da kan du sprenge og herje med det du kjøper derifra. Men ellers så syns jeg Patos leverer varene .

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Sjekk ut Patos Basic 510 hos www.avhifi.no . Denne trøkker rimelig heftig . Samt låter knall. NAD 372 vil fungere bra på disse, men hold deg til tanken til å oppgradere til en NAD 272 senere, da får du nok ENDA mer ut av de .

Det som dog er flott med å handle hos hifiklubben, er at du da kan ha med forsikring til snaue 800kr... Og da kan du sprenge og herje med det du kjøper derifra. Men ellers så syns jeg Patos leverer varene .
    så ganske bra ut den, men klarer den å levere samme trøkk som to 10" ? kansje supplere med en liten sub eller?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det blir ganske bra med NAD 372 + 272 på basic 510. og hvis han skal kjøpe dali concept 10 OG nad 272 så blir jo det ganske mye dyrere. prisforskjellen på concept 8 og concept 10 er mye større en lydforskjellen har jeg lest flere steder.. jeg tror jeg hadde kjøpt basic 510 og nad 272

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    Jeg tror det blir ganske bra med NAD 372 + 272 på basic 510. og hvis han skal kjøpe dali concept 10 OG nad 272 så blir jo det ganske mye dyrere. prisforskjellen på concept 8 og concept 10 er mye større en lydforskjellen har jeg lest flere steder.. jeg tror jeg hadde kjøpt basic 510 og nad 272
    ja så interessang ut den høyttaleren. Men er avhifi bare en nettbutikk?? kan de sende høyttalerne slik at jeg kan prøve dem selv først? Det er veldig vanskelig å bestemme seg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de selges på http://www.jfssoundsystems.no også.. du kan sikkert få hørt dem først, men veit ikke..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett.. alt du bestiller over nettet er det 10 dagers returrett på .

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne er ikke JBL E-100 en spesielt musikalsk høyttaler. Har ikke hørt den i kombo med Nad, men jeg likte den ikke spesielt, hvertfall ikke etter å ha hørt Concept 8 på samme elektronikk (h/k HK970). Ikke hørt Concept 10, men tviler på at det er verdt mellomlegget.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    I mine øyne er ikke JBL E-100 en spesielt musikalsk høyttaler. Har ikke hørt den i kombo med Nad, men jeg likte den ikke spesielt, hvertfall ikke etter å ha hørt Concept 8 på samme elektronikk (h/k HK970). Ikke hørt Concept 10, men tviler på at det er verdt mellomlegget.
    ja får se om det kansje blir concept 8 + sub istedet da, eller de patosene. Sender hifiklubben ut høyttalere til prøvelytting da?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •