Erfaringer med Jungson BD-6 & Zhong Yin

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Jungson BD-6 & Zhong Yin

Jeg vurderer sterkt å kjøpe Jungson BD-6, eller Jungson Zhong Yin No 1 eller No 2. Er det noen der ute som har hørt, eller eier noen av disse høytalerne, vil en meddeling av erfaringer mottas med stor takk. :grin:

Gjerne en sammenligning med andre høytalere av andre merker, slik at jeg har noe å referere til.

/Jabb

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt ca 24 høyttalere i det siste og den Jungson høyttaleren er noe av det dårligste jeg har hørt. Varm og veldig bløt lyd. Sær klang.
    Jungson CD -spilleren min er jeg fornøyd med og forsterkerne deres tror jeg er veldig gode.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg har hørt ca 24 høyttalere i det siste og den Jungson høyttaleren er noe av det dårligste jeg har hørt. Varm og veldig bløt lyd. Sær klang.
    Jungson CD -spilleren min er jeg fornøyd med og forsterkerne deres tror jeg er veldig gode.
    Hvilken av Jungson høytalerne? Hvor hørte du den? Hos Duett eller Best HiFi?

/Jabb

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Glemte å spørre om hvilken forsterker som ble brukt sammens med de Jungson høytalerne.

Jeg har en Krell Kav-400xi som forsterker.

/Jabb

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mine BD-5 og BD-6 brukt av Lygren uten at jeg hadde hørt dem først. Stolte bare på at en kar som Lygren ikke ville kjøpt noe dritt, så når prisen var som den var...

Jeg er enig med Antonx i karakteristikken "Varm", jeg synes det er et godt beskrivende ord. Men jeg oppfatter ikke lyden som dårlig, jeg har virkelig kost meg med overproduserte CD'er som Stings "Sacred Love" og ikke minst "Dark Side Of The Moon" i SACD utførelse. Men hovedsakelig så er det til filmbruk jeg bruker dem. I kombinasjon med en XTZ 99 W12 sub så er filmer som Jurrasic Park, Van Helsing og action filmer generelt skikkelig gøy! Jeg bruker forøvrig Jungson AV-899C som forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, husker ikke hvilken modell (BD 5 eller 6). Kan ikke tenke meg klangen er så forskjellig med dem. Hørte dem med Moon Harbour og 88D.
    De er ikke nøytrale for å si det mildt.
    Er ikke Krell KAV 400 kjent for å være en av de beste forsterkerne på markedet i klassen? Styr unna er mitt subjektive råd.
    Hvordan vil du at det skal låte? Hvordan er rommet ditt? Budsjett? Musikksmak? Hvilken CD-spiller har du?
    Jeg mener det er fornuftig å bruke mere penger på høyttalere enn forsterker.

Gode høytalere rundt 20k: Proac 140, Triangle Celius, B&W 703. Dynaudio Focus 220.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar...

ikke bra at de farger lyden så mye - for de er jo nydelige å se på!!!

Joda, Krell'en er helt OK!

Jeg får se hva det ender opp på...

/Jabb

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derimot er CD-spillerne og forsterkerne til Jungson veldig gode.
    Moon Harbour :smile:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •