System Audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: System Audio

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System Audio

Var innom den lokale hifi-center butikken, der har di sa 1550 og som center og bakht, har di sa510, Hva syns dere om disse??? bør jeg heller gå opp til 1750 som fronthøytalere??? Takker på forhånd for svar..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva du bør er vel opp til deg å bestemme. Men er umulig å si noe osm kan være kjekt å vite er størrelse på rommet de skal brukes i og hvordan de kan plasseres. hva slags annet utstyr de skal brukes sammen med osv. Du må rett og slett bare høre begge modellene, for å være sikker på hva du skal velge, spør gjerne om hjemlån.-
    Du bør prøve høyttalern i ditt rom før du kjøper..
    mvh Jørgen

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du i alle fall skal ha en sub så må jeg si at det er overaskende mye futt i SA1550. Så vidt jeg vet har den vært på billigsalg et par ganger, så prøv å prute litt.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hørt disse på demo noen ganger synes jeg at 1750 er verd mellomlegget fra 1550. Lyden er mye fyldigere og elementene i 1750 leverer mye mer dynamikk. Skal du bruke anlegget til musikk også vil du nok trives bedre med 1750 om du har råd til dem.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv synes jeg SA er dønn kjedelig. Nå skal det nevnes at jeg liker diskant så derfor er SA uaktuelt. Så vidt jeg kan erindre så er det en del nyere SA til salgs på bruktmarkedet. Det skulle gi deg en indikasjon på fornøydheten til kjøperne...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio er veldig gode høyttalere.. Jeg har det selv, og er meget fornøyd med de... Men det hører du jo selv når du prøver de.. Liker du hva du hører, kjøper du de... Liker du ikke hva du hører, ser du heller etter noen du liker... Ikke alltid merket har noe å si vet du... DET ER HVA DU HØRER SELV!!!!

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, der sa du det, Tiger. Hørte 1550 og 1750 sammen med Primare I21 og CD21 og selv om jeg likte lyden de produserte så var det veldig lite diskant å høre.
    Ble altfor mye bass for min del.

Min onkel har forøvrig 1530, den minste gulvstående høyttaleren i serien og denne syns jeg spiller mye bedre, husker ikke hvilken forsterker han bruker dessverre.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til prisen for SA1550 og (særlig) SA1750 kan du få mye bedre høyttalere andre steder. Jeg var veldig interessert i SA selv en stund, men etter å ha hørt en del andre høyttalere endret jeg mening.

Designet er slett ikke verst, og lyden er helt grei, så pakken på HFCK er slett ikke så dum, men du bør altså ut på en lytterunde før du bestemmer deg.

På Hifiklubben har de bla. Dali Ikon som jeg synes spiller mye bedre enn SA.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile System audio

Noen som har hørt system audio explorer da, skal være meget gode høytalere.

Men det er jo en annet prisklasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey
    Ja, der sa du det, Tiger. Hørte 1550 og 1750 sammen med Primare I21 og CD21 og selv om jeg likte lyden de produserte så var det veldig lite diskant å høre.

Min onkel har forøvrig 1530, den minste gulvstående høyttaleren i serien og denne syns jeg spiller mye bedre, husker ikke hvilken forsterker han bruker dessverre.
    ?? Det hørte ikke jeg i allefall. Jeg synes SA er gode, men det finnes bedre ht også.. 1530 spiller bedre enn 1750?? Ikke glem å si hva du hører med da.. Dere hører lyden fra forsterker, cd-spiller OG rommet i tillegg til lyden fra høyttalerne..

har du grunnlag for å uttale deg slik? 1750 er vel heller kjent for lite bass, noe som er ganske logisk i og med at de bruker små elementer.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par litt eldre System Audio, 1250 heter de.
    Diskanten er noe av det jeg liker mest med disse. Jeg synes den gjør det den blir bedt om. For det meste er den bare deilig å høre på, verken for hard eller bløt. Samtidig synes jeg den får frem detaljer.
    Mellomtonen er også bra (det er jo som regel denne SA får skryt for).
    Bassen synes jeg er dens svake område. Den har endel bass (ned til ca 40-50 Hz). Men det kunne godt være litt mer punch når det trengs.

Det er nå min mening om mine System Audio høyttalere.

Har også hørt 1550 i butikk, men ikke nok til å skrive noe særlig om dem siden det kun var snakk om et lite minutt lytting.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan beskylde SA for mye, men at de har for mye bass har jeg aldri hørt om...:razz:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble særlig begeistret over punch'en i mellombassen på SA. Jeg skal ikke påstå at diskanten var skrikende, men det var et eller annet ved diskanten som jeg ikke likte etter å ha tatt en lytterunde. Jeg tror nok av SA510 rundt det hele med en god sub kan være en fin kombo, men i prisklassen er det så mange gode konkurrenter. Skulle jeg dratt på ny lytterunde nå, så er det MANGE høyttalere jeg ville vurdert.

Finn ut av hva slags lydsignatur du er ute etter og dra på en lytterunde. Du finner masse aktuelle høyttalere ved å søke litt på forumet her.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Sa

Var å hørte på eksplorer idag.
    Større møl til denne prisen skal man lete lenge etter.

SA for meg blir fullstendig utelukket. Så lyd og bilde skrev gode ord om disse høytalerene men skal ikke gå inn på hva man mener om dem.

Men det er øre som hører og jeg kommer alltid å sverge til B&W+lommeboken.

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    ?? Det hørte ikke jeg i allefall. Jeg synes SA er gode, men det finnes bedre ht også.. 1530 spiller bedre enn 1750?? Ikke glem å si hva du hører med da.. Dere hører lyden fra forsterker, cd-spiller OG rommet i tillegg til lyden fra høyttalerne..

har du grunnlag for å uttale deg slik? 1750 er vel heller kjent for lite bass, noe som er ganske logisk i og med at de bruker små elementer.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    En kan beskylde SA for mye, men at de har for mye bass har jeg aldri hørt om..

Jeg er ikke god til å forklare meg i forhold til det jeg hører, så jeg beklager om dere ble fornærmet. Men jeg følte rett og slett diskanten forsvant helt med 1550 og 1750, det var mye detaljer, men alt ble så "varmt" (??)\mye bass.
    Jeg ble faktisk 'dott-øret" av å høre på de, men jeg kom direkte fra jobb for å høre på de,- og på jobben min så er det ganske høylytt og det kan være grunnen..

Med 1530 (vet ikke hvilken forsterker\cdspiller dessverre, men kan finne ut om det er ønskelig) syns jeg diskanten ble mer hørbar og forholdet mellom mellemtone\diskant ble mer i harmoni, og en fryd å høre på!

Det skal også sies at det var min aller første lytterunde jeg hørte på dette oppsettet.
    Altså System Audio og Primare forsterker og Cdspiller, men jeg er helt sikker på å aldri gå for denne komboen, ikke min ting - det 'klaffet' aldri.

:-x

PS!: Lytterommet på Hifi center kjeden i kristiansand var ikke akkurat optimalt heller, satt vel en meter unna høyttaleren og de ble drevet av I21 forsterkeren, mulig denne forsterkeren ikke var sterk nok til å drive de optimalt?

Jeg hørte forresten på bl.a. Mark Knopfler - Shangri-La og stemmer til Mark ble bra fremført mens gitaren som jeg syns tilhører diskanten ble mer hørbar i mellomton-elementet og for min del ikke var noe bra å høre på.

Hørte også på Pink Floyd - Wish you were here albumet og shine on you crazy diamond var behagelig å høre på, men manglet litt i forhold til det jeg har hørt i mine sennheiser hd-580 precision. Kan ikke helt forklare med ord, men var ikke noe for meg :?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Explorer/Primare, og har aldri vært mer fornøyd med noe oppsett.
    Det at en annen her mener han ikke har hørt større møl til prisen hørtes litt merkelig ut spør du meg. Men det viser vel bare hvor mange forskjellige meninger som er ute og går, og viktigheten av å høre selv før man kjøper...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Explorer er møl er jeg ikke enig i, spesielt ikke i forhold til pris. Den har et skinnsykt trykk i mellombassen, den har heldigvis ikke den forvrengte/skjærende diskanten til Audiovector :wink: , men Explorer må matches med en god subwoofer. Dypbassen er nemlig totalt fraværende.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være slem men jeg synes måten du beskriver lyden på tyder på at du er meget uerfaren.

Jeg er ikke god til å forklare meg i forhold til det jeg hører, så jeg beklager om dere ble fornærmet. Men jeg følte rett og slett diskanten forsvant helt med 1550 og 1750, det var mye detaljer, men alt ble så "varmt" (??)\mye bass.
    Jeg ble faktisk 'dott-øret" av å høre på de, men jeg kom direkte fra jobb for å høre på de,- og på jobben min så er det ganske høylytt og det kan være grunnen..

Med 1530 (vet ikke hvilken forsterker\cdspiller dessverre, men kan finne ut om det er ønskelig) syns jeg diskanten ble mer hørbar og forholdet mellom mellemtone\diskant ble mer i harmoni, og en fryd å høre på!

Det skal også sies at det var min aller første lytterunde jeg hørte på dette oppsettet.
    Altså System Audio og Primare forsterker og Cdspiller, men jeg er helt sikker på å aldri gå for denne komboen, ikke min ting - det 'klaffet' aldri.

:-x

PS!: Lytterommet på Hifi center kjeden i kristiansand var ikke akkurat optimalt heller, satt vel en meter unna høyttaleren og de ble drevet av I21 forsterkeren, mulig denne forsterkeren ikke var sterk nok til å drive de optimalt?

Jeg hørte forresten på bl.a. Mark Knopfler - Shangri-La og stemmer til Mark ble bra fremført mens gitaren som jeg syns tilhører diskanten ble mer hørbar i mellomton-elementet og for min del ikke var noe bra å høre på.

Hørte også på Pink Floyd - Wish you were here albumet og shine on you crazy diamond var behagelig å høre på, men manglet litt i forhold til det jeg har hørt i mine sennheiser hd-580 precision. Kan ikke helt forklare med ord, men var ikke noe for meg :?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer konstruktiv tilbakemelding hadde kanskje vært på sin plass?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Sa 1550 510av, 510,

Etter en del lytte runder ble det denne pakken til 9995,-
    I lag med pioneer ax2, synns jeg at di spiller sinnsykt bra til prisen,
    angrer ikke at jeg gikk fra dali consept til disse,..,,
    Men selvfølgelig dette er min erfaring og mange mener sikkert at dette
    er helt feil, men som alle vet er smaken som Ræva vi alle sitter på og hører på denne vidundelige ht, pakken,,,,

Ps: Meget førnøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •