Focal sub'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Focal sub'er

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal sub'er

Siste skritt i oppgraderingen nærmer seg, etter at lillebror glisende gikk ut med hele det gamle oppsettet mitt.

Sitter for tiden og lurer på hva slags sub man bør ende opp med... Har pr nå en sw700 på lån fra André, og venter på at de nye seriene skal komme.

Her kommer det store spm opp: Skal man ta den nye sw800 som har samme element som sw700, mer guff og noen instillinger på fronten av kassa, eller skal man ta profile-sub'en som har 13" element, egen fjernkontroll og enda mer guff... Evt om man dropper hele focal på sub-biten og kjører svs da...

Sitter med en følelse av at profilen er nærmest det jeg er ute etter med tanke på å få trykk på musikk og skikkelig rumlebass på film, men den er jo også riiiimelig dyr da. Veil.pris er vel såpass at man fint får både en svs12plus og en 10'er for samme beløpet... Selv med litt pruting så vil den nok koste både skjorter, bukser og helsetrøyer...

I tillegg er samboeren ikke helt komfortabel med designet på den nye 800-serien til focal (likte ikke vinklene foran), og profilen vil nok ha en mye høyere waf enn både sw800 og svs.

I tillegg må det tas i betraktning at vi bor i en blokkleilighet med kombinert stue(kino)/spisestue/gang hvor kinodelen er enden av stuen lengst fra gangen. Kino og spisestue er paralellforskjøvet med ca 1,4 m i forhold til hverandre, og sub vil bli stående på hjørnet mot spisestuen (ikke i et hjørne, men på kanten av et ytre hjørne... for de som hang med der... ) Rommet er på ca 45m2, så det er mye rom å lage lyd i...

Noen som har en profile-sub og vil dele litt erfaringer her? Gjerne noen som også har hørt den opp mot svs.

Noen som har andre tanker/input som kan hjelpe meg på vei mot ny sub? Innhandling skjer rundt 15 aug når ferien er ferdig, så alle tips før den tid mottas med stor takk! Sub'en skal spille sammen med Electra 915.1, cc900, sr800 (ny serie) og alt drevet av en ax4.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har testet profile sub her? Trenger litt input...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk råd om å heller kjøpe ordentlige subber, og det gjorde jeg. Gudene vet hva jeg går glipp av, men jeg finner det sannsynlig at det heller er noen andre som går glipp av noe! :shock: :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •