Tannoy MX1 / 2 eller Tannoy Fusion 1 / 2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tannoy MX1 / 2 eller Tannoy Fusion 1 / 2?

Hei, lurer på om jeg skal spare 400kr på å kjøpe MX1 på "tilbud" eller om de nye Fusion høyttalerne er verdt de 400kr ekstra.
    Lurer også på om det er stor forskjell mellom MX1 vs MX2 samt Fusion1 vs Fusion2.
    Hvilken effekt har bassreflex foran (fusion) vs bak (mx)?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for fusion du, nyere serie og mer forseggjort.. nå har jeg MX1 selv, som faktisk blir brukt i front (pc-oppsett... nuff said :| ).. og de spiller veldig, veldig bra. Men tror fusion 1 spiller spiller betraktelig bedre enn MX1.
    En annen fordel med Fusion-serien er at den kan bi-wires.

Fusion 2 er bestykket med et større basselement (6.5" kontra 5.25"), og vil gå dypere i bassen. Den vil nok også klare å levere litt høyere lydtrykk.

Jeg ville personlig gått for Fusion 2 om jeg skulle ha nye i dag, de finner du f.eks. her for 2495kr

... Vær også oppmersom på at selv om fusion 1/2 er små, så vil de med riktig forsterker (nok guffe) oppleves som en større høyttaler

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Hos meg er det også snakk om et pc oppsett hvor jeg skal ha høyttalerne i hvert hjørne av et stort skrivebord. De skal drives av Arcam alpha 8 (50W), har for tiden Mission 780 hvor det ene elementet har tatt kvelden, så jeg bruker i mellomtiden Tannoy mxr høyttalere, men de er jo ment for å være bakhøyttalere i et surround oppsett og holder ikke mål som front stereo høyttalere.

Har forøvrig hatt muligheten for biwiring med Mission, men har ikke gjort det. Vil man virkelig kunne høre forskjellen?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mye effekt man får av å bi-wire høyttalerne, er sikkert litt, men jeg har ikke prøvd, så vil ikke uttale meg om det

mxr blir nok litt små for et sånt oppsett ja, tror fusion 2 vil være nydelige til sånt bruk, uten behov for sub i første omgang også (eller, hm.. en SVS sub til pc? fristende )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •