Polk Audio Lsi15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Polk Audio Lsi15

Polk har tidligere hatt flere bra serier av høyttalere, men det sies at høyttalere av nyere dato ikke er av samme klasse som før. Stemmer det?

Har lest mye bra om lillebroren lsi9, og for meg ser det ut som om lsi15 er samme høyttaleren bare med en 8" slave i bunnen.

Hadde vært spennende å fått noen uttalelser fra noen som har hørt lsi15 :???:

Jeg har i lengere tid nå vært på leting etter nye høyttalere og finner ikke noe som passer mine ører. Har hørt på jmlab, klipsch, dali og B&W. Jeg har noen gamle polker fra før og de har en varm spenstig klar og fyldig lyd. Tror vel muligens at jeg har sansen for såkalt "amerikansk" lyd da..

Håper det er noen her som har noe å melde her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt lsi15 men har selv lsi9. Dette er en liten perle av en høytaler. I ett moderat stort rom spiller den meget bra med en øre vennlig diskant og enormt mye bass till størrelsen (kan gå litt ut over evnen till og spille kanonhøgt da man kan bli bekymmret om elementene skal gå over sin slaglengde). Ser av specs`n til lsi15 at det ser ut som di er ganske lik i diskant og mellomtone. Hvist du sjekker på polk.com så er tilbakemeldingene på lsi15 meget bra.Men det ser ut som den trenger litt watt for og komme helt till rette.

Newcomer Synergy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LSi 15 er en meget god høyttaler med meget god bass om du får den til! Som nevnt trenger den en del effekt. Minst 150 seriøse watt bør det nok være.

Synes LSi 9 og LSi 15 spiller ganske forskjellig selv om de deler den litt fete amerikanske signaturen.

LSi 15 har mye mer kontroll i mellomtone og bassregisteret enn LSi 9.
    LSi9 har en tendens til å flyte ut i bassen og mellomtonen så det blir bare rot. Slik er det ikke med LSi15, om du har nok kraft i hvert fall!

LSi 9 har bassport bak og er en 2 1/2 veis konstruksjon. Det at disse 13cm elementene skal spille bass roter til det hele. I LSi15 spiller disse elementene uten noen bassport og kun i mellomtoneregisteret, dermed blir det mye mer definert!

LSi 15 spiller meget behagelig og oppløst i toppen, med en varm mellomtone og stram bass. Faktisk en av de beste høyttalerne jeg har hatt opp til 50K!

mvh
    Tidligere LSi 9 og 15 eier.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann..

Jeg har anskaffet meg et par LSI15 høytalere og trenger en ny forsterker/reciever til dette.

Kommer nok til å kjøpe både center og bakhøytalere i samme serie med tiden også og lurer på om noen har forslag til hva jeg trenger for å drive disse høytalere.

Vil helst ikke bruke titusenvis av kroner på det, så om noen har et godt forslag, så tar jeg i mot det med glede. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Polk Lsi 15

Jeg har disse og er særdeles fornød. Jeg har en Pioneer VSX-1017 av-k receiver og det funker bra uten at jeg har noe å sammenligne med. Jeg skal og videreføre Polk i resten av mitt prosjekt som blir Polk senter, bak og voffer ( når jeg blir bemidlet) hører gjerne om hvordan receiver du fant, og om andre som har erfaring med Polk.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både Lsi9 og Lsi15 i hus. Dette er etter min mening utrolig bra høyttalere som gir mer valuta for pengene enn mange av de dyrere prisede konkurentene. Har du mulighet anbefaler jeg deg virkelig å høre på disse. Vil pesielt fremheve diskanten som er utrolig bra i dem. Et alternativ til Polk Audio som er verd å sjekke ut er Monitor Audio GS serien. Fikk en demo på GS20 forrige uke, og de imponerte stort. Liker du ikke Klipsch lyden er dette en vei å gå.
    Jeg opplevde aldri at mine Lsi9 rotet til bassen som det er nevnt i et innlegg over. Heller motsatt. Så lenge de fikk nok strøm hadde de full kontroll hele veien og spilte som en gulvstående høyttaler. Lsi15 var likevel naturlig nok noen hakk bedre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •