Aktiv Sub koblet direkte fra LCD-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aktiv Sub koblet direkte fra LCD-TV

Jeg har kjøpt en LG 42LP1R. Mottar denne om et par dager. Jeg er ikke interessert i å anskaffe et tungt lydanlegg, men lurer på om noen her vet om man kan koble en aktiv (liten) sub direkte til TV? Dvs. om det er en eller annen utgang som suben kan benytte. Er for øvrig spent på hva LG har klart å få til her.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil anta det, men det spørs jo hvilken utgang du skal bruke. Har skjermen egnet stereo-uttak må sub'en ha delefilter slik at den kun jobber i det frekvensområdet den skal, mulig du kan oppleve problemer med å justere volumet dersom skjermen kun har linje-ut signal.

Er også litt skeptisk til hvordan dette vil låte. Kjenner ikke skjermen du nevner men jeg vil anta at sub'en sannsynligvis vil spille "fletta" av høyttalerene på skjermen. Det beste er å gå via en receiver/forsterker og la den dele signalene, og benytte egne separate fronthøyttalere og sub. Det skal ikke rare investeringen til for å heve lydkvaliteten betraktelig i forhold til de innebygde høyttalerene i skjermen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •