Dali Concept eller Patos Basic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Dali Concept eller Patos Basic

Hei :grin:

Jeg skal kjøpe meg nye fronthøytalere, men klarer ikke å bestemme meg for hvilke... Jeg ser etter en høytaler med god bass og behagelig diskant som kan spille høyt :-P
    Valget står vel egentlig mellom Patos Basic 510 og dali concept 8, som er det høyeste jeg kan strekke meg når det gjelder pris.
    Har hørt på begge to, men har ikke hørt de med høyt volum...??
    Har Nad reciever nå, men kommer til å kjøpe meg nad C272 Effektforsterker.
    Hvem av høytalerene ville dere anbefalt, me tanke på hvilke forsterker jeg skal bruke???

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke en liten tvil en gang, vis du ikke går for Patos 510 er du dum!!;-) Hadde de selv før, danker alt i denne prisklassen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et bestemt svar
    Da blir det nok Patos ja

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke går for Concept 8 er du dummere.
    Lykke til med valget :grin: :grin: :grin:

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos uten tvil ja. Men hør også 410 før du kjøper. Er ikke sikker, for 510 har jeg ikke hørt, men i lyric serien likte jeg 402 mye bedre enn 502.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruudster1
    Hvis du ikke går for Concept 8 er du dummere.
    Lykke til med valget :grin: :grin: :grin:
    Du gjør det enkelt for meg :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Patos uten tvil ja. Men hør også 410 før du kjøper. Er ikke sikker, for 510 har jeg ikke hørt, men i lyric serien likte jeg 402 mye bedre enn 502.
    Lyric-serien blir nok for dyr for meg desverre...
    Har hørt såvidt på 410, men ble litt lite bass for meg ;-) Blir en stund til jeg køper meg sub, så trenger litt ekstra bass når jeg ser på kino. Men 410èn spiller sinnsykt fint da :smile:
    Ganske OK med litt ekstra bass når jeg kjører stereo òg :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syns dere om kombinasjonen Nad Patos da? Holder vel med C272 som er på 2x150w på Basic 510 går jeg utifra...?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt både patos b500 og concept 6(selv om det her er snakk om concept 8, er de rimelig like unntatt bass). Like Patos best pga mellomtone og bass/fyldighet, men diskantmessig var Concept6 hakket bedre etter min mening.. Men kan hende de har byttet ut diskant på B510. Synes uansett du skal høre på begge før du bestemmer deg, gjerne på samme elektronikk. B500 var iallfall lettspilt, men hørte forskjell da jeg brukte 3805s effektrinn kontra m3s effektrinn. Men det skulle vel bare mangle

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Her kommer alle som har Patos eller har hatt Patos til å si det er det merke du bør gå for. Og omvendt. Når du kun står og vurderer to merker bør du selv få hørt de spille høyt. Som du nevner du ikke har fått gjort. Jeg har consept 8, men kan ikke si noe her pga jeg har aldri hørt Patos. Som forøvrig ser veldig bra ut og har mange stolte eiere.
    Har dere som anbefaler han Patos i det hele tatt hørt Consept? Om dere har, kan dere ikke fortelle et par uliketer på høye volum? Så kan muligens det hjelpe litt. Men på dette spm du stiller vil du få 50/50 med svar i begge ender. Tror nok du må ta en tur å høre på de igjen:wink:

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hehe. Her kommer alle som har Patos eller har hatt Patos til å si det er det merke du bør gå for. Og omvendt. Når du kun står og vurderer to merker bør du selv få hørt de spille høyt. Som du nevner du ikke har fått gjort. Jeg har consept 8, men kan ikke si noe her pga jeg har aldri hørt Patos. Som forøvrig ser veldig bra ut og har mange stolte eiere.
    Har dere som anbefaler han Patos i det hele tatt hørt Consept? Om dere har, kan dere ikke fortelle et par uliketer på høye volum? Så kan muligens det hjelpe litt. Men på dette spm du stiller vil du få 50/50 med svar i begge ender. Tror nok du må ta en tur å høre på de igjen:wink:
    Som sagt, har hatt begge(Unntatt at det var gamle B500 i stedet for B510 og Concept6 i stedet for 8) og vil si at begge høyttalerne er gode både til musikk og til film. Anbefaler at han hører begge høyttalerne med samme materiale og elektronikk. Vil tro trådstarter blir fornøyd uansett hva han velger

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Det spørs nok det ja.. tror de har puttet ny diskant i basic 510 ja. Men er ikke helt sikker. Vet hvertfall at diskanten koster runft 1500,-

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gå for Patos...

Jeg ville gått for Patos.... Men vær obs på at 510 trenger litt krefter... Det beste du kan gjøre er å låne med deg hjem.. Hvis du har muligheter for dette...?

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raggern
    Det spørs nok det ja.. tror de har puttet ny diskant i basic 510 ja. Men er ikke helt sikker. Vet hvertfall at diskanten koster runft 1500,-
    Er du sikker på at du ikke blander med Lyric serien...?

Mener jeg har hørt at de ikke koster mere enn 3-400 kr...

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten på Patos basic koster ikke 1500,-.. De er langt billigere men låter utrolig bra til prisen. Å ja, det har blitt bedre diskanter fra den gammle til den nye serien

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Som sagt, har hatt begge(Unntatt at det var gamle B500 i stedet for B510 og Concept6 i stedet for 8) og vil si at begge høyttalerne er gode både til musikk og til film. Anbefaler at han hører begge høyttalerne med samme materiale og elektronikk. Vil tro trådstarter blir fornøyd uansett hva han velger
    Er enig med deg her. Men du har jo ikke hørt akuratt de moddelene han tenker på. Consept 8 synes jeg låter ganske så ulikt consept 6. Mye mulig dette er pågrunn av de 8". Men consept 8 har jo en annen mellomtone... Kan føye til at på consept serien har de lagt mest vekt på bassområdet. Da jeg kjøpt mine consept 8 htre ble jeg fortalt at en 8" koster 1200kr. Digger bassen i de Men har jo ikke hørt Patos, så kan som sakt ikke utalle meg om hva jeg synes låter best...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raggern
    Var det et svar til meg? Hehe. Fatta ingen ting:?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale Patos! jeg har patos b510 og er fornøyd! jeg har ikke hørt så mye av dali men det jeg har hørt er bra men ikke patos bra

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker å spille høyt og behagelig så er kanskje disse noe for deg: PSB T65

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/9376

Jeg hadde Patos 510, men solgte de p.g.a. ubehagelig diskant på høyt volum (skarpe S-lyder) og litt slitsomt stereoperspektiv. Så kjøpte jeg Patos 402mk2, de er mye bedre etter min mening. Begge disse Patos høytalerne er tungdrevne, krever seperat effektforsterker for å komme til sin rett, det gjør ikke disse PSB T65, de spiller høyt og behagelig på min Pioneer VSX-1015.

Som du ser er det jeg som selger PSB høytalerne, men kun fordi jeg skal oppgradere til Klipsch RF-83

HT

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg tror eg ville ha valgt Concept 8 pga forsterkeren du skal bruke. for Concept 8 og nad det spiller vanvittig bra sammen.uten at eg veit korleis patos+ nad spiller da,for eg har eg aldrig hørt patos.
    men eg har concept 6 og kan anbefale den, og eg skal snart kjøpe concept 8.

eg snakte med hifi klubben og dei sa at concept 8 var nok den beste alround høytaleren dei hadde.

men har du mulighet,så for alldel hør begge to før du gjør noe mer.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •