Dali Concept eller Patos Basic - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde Patos Basic 510 før. Før jeg kjøpte de, hørte jeg på Dali concept 8, lyden var mye mere riktig i Patosene, mere oppløst. Det var mye mere punch i bassen og den gikk dypere. For meg så var valget enkelt:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QPVision
    Jeg hadde Patos Basic 510 før. Før jeg kjøpte de, hørte jeg på Dali concept 8, lyden var mye mere riktig i Patosene, mere oppløst. Det var mye mere punch i bassen og den gikk dypere. For meg så var valget enkelt:wink:
    Hørte du begge i samme rom og på samme elektronikk? Det har en del å si... Nå har jeg aldri hørt Patos, så kan vel egentlig ikke utalle meg. Meg har mine tvil på at det var mer punch og dyprere bass i patosene...! Blir nødt til å høre disse selv etter å ha lest hva alle skriver om de i denne tråden. Håper bare ikke de spiller bedre:-? Da må jeg jo muligens oppgradere! Hehe

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt i forskjellig rom, ubruklige rom begge to egentlig, concept`ene på Nad med 216 THX effekten og Patosene på Harman kardon, den med 2X70 watt..!

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange som sier at 410 spiller bedre enn 510

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er etter smaken det, de låter omtrent 100% bortsett ifra bassen til 510, som er rå! Men det er god bass i 410. Angående at mange mener at 410 låter bedre en 510, trur jeg du blander litt her. Trur du tenker på Lyric serien nå. Der mange mener at 402 låter bedre enn 502, men trur det er rommet og elektronikken som bestemmer dette. 502 burde ha større rom en 402, og en mye større forsterker, lyric serien er virkelig tungdrevene.!

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen tvil om at b 510 spiller dypere en consept 8.. Med de målingene patos har satt er det målt 30 hz +/-3db å det er dypt for fronthøyttalerne selv om det ikke ser imponerende ut på papiret!

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QPVision
    Det er etter smaken det, de låter omtrent 100% bortsett ifra bassen til 510, som er rå! Men det er god bass i 410. Angående at mange mener at 410 låter bedre en 510, trur jeg du blander litt her. Trur du tenker på Lyric serien nå. Der mange mener at 402 låter bedre enn 502, men trur det er rommet og elektronikken som bestemmer dette. 502 burde ha større rom en 402, og en mye større forsterker, lyric serien er virkelig tungdrevene.!
    jeg har sett en del skrevet at BASIC 410 låter bedre enn 510 pågrunn av mellomtona, men det er jo en smaksak da bare så det er sagt så har jeg ikke hørt noen av dem så JEG kan ikke uttale meg om no.. bare det jeg har lest

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har sett en del skrevet at BASIC 410 låter bedre enn 510 pågrunn av mellomtona, men det er jo en smaksak da:wink: bare så det er sagt så har jeg ikke hørt noen av dem:wink: så JEG kan ikke uttale meg om no.. bare det jeg har lest:wink:
    ALLE har forskjellig smak vettu! Og heldigvis for det:wink:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute i samme ærend som trådstarter.
    Vil bytte ut mine concept 6, spekulerer da i patos siden de virker som utrolig mye for pengene. Rent økonomisk sett er det vel basic serien som vil passe best for meg tror jeg. Antagelig 410 siden jeg ikke har all verdens med krefter i forsterkeren enda. (Denon 2106). Eller er det andre alternativer for en som vil ha detaljerte rocka høytalere?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •