Dali 18mkII delefilter kaputt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Dali 18mkII delefilter kaputt?

Noen som har greie på delefilter? Ene høyttaleren får forsterkeren til å slå seg av. Alle elementer er byttet så feilen må ligge i delefilteret. Kan det være en kondensator som er ødelagt? Prøver å finne noen tegninger/datablad på nettet men de er visst gamle. Er det mulig å måle motstander rundt om kring for å evnt finne feilen? :neutral:

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis forsterkeren slår seg av så kan det godt være kortsluttning i den ene høyttaleren. Hva får du hvis du måler DC-motstand over høyttaler-terminalen? Er den nær null så er det sikkert en intern kortslutning en plass. Er det lett å komme til filteret?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Filter kaputt.

Endelig fekk eg Dali'ane i hus. Demonterte de med en gang og fant delefilteret til bassene. Der hadde en spole "smeltet" og falt av. Det var til og med svimerker i treet bak spolen. Så er har det vært varmeutvikling. Dette var identisk på begge høyttalerene. Kanskje forråsaket av brente basser. De ble i allefall byttet alle sammen for en tid tilbake da høytalerene hadde vært inne til rep i Bergen. Det mest fantastiske er at HIFI-klubbens teknikere ikke kunne finne noe annet galt. Vel, nå har eg sendt mail direkte til DALI.DK. Får eg ikkje noe tilbakemelding der så regner eg med at ELTEK kan reprodusere nye delefilter til meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •