Ødelagt Subwoofer :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer anders91 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Ødelagt Subwoofer :(

Hei,
    Nå skal dere høre. Jeg kjøpte en UsCarvor Subwoofer på netthandelen, noe som jeg sikkert ikke skulle ha gjort, men jeg er jo en fattiglus og jeg endte opp med å betale den nette summen 1360,-.
    Men når den endelig kom så virket den jo selvfølgelig ikke...
    Så frustrert som jeg var ringte jeg netthandelen og sammen med supportmannen fant vi ut at det beste var at jeg skulle bytte ut selve forsterkeren i subben, slik at jeg kunne få orden litt raskere og jeg fikk også beholde den ødelagte.
    Nå har det seg slik at jeg ikke har så veldig mye greie på hvordan i huleste jeg skal greie å lodde dettte skikkelig (jeg vil jo ikke ha noe kluss).

Hvordan gjør jeg dette?? er det ein eller aen side som viser dette?

Med vennelig hilsen en fattiglus som ikke har så veldig mye peiling. :???:

Newcomer trulsd sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytt hele greia?

Beste hadde vel vært å sendt hele den defekte varen tilbake, og fått en ny en. Hvordan blir det med garanti når du som "ukyndig" skal begynne å tukle med reprasjon?

Nei, ring tilbake og få ny sub som funker!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netthandelen har jeg aldri hatt noe godt fohold til. Å la kundene reparere produkter, hjelper ikke på inntrykket.

Synd med subwooferen, men du må nok sende hele saken i retur. Å begynne å fikse på det selv, kan ødelegge all fremtidig garanti.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, ja, litt ergelig å bytte hele greia. det vil jo ta år, iallefall uker til jeg får en ny tilbake, og så er den så jævla tung (over 20 kg, unnskyld språket...)
    men men, dere har kansje rett men jeg tror alikevel jeg vil prøve å fikse den. Fikk nemlig nesten "top score" på prøven om strøm... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders91
    hmm, ja, litt ergelig å bytte hele greia. det vil jo ta år, iallefall uker til jeg får en ny tilbake, og så er den så jævla tung (over 20 kg, unnskyld språket...)
    men men, dere har kansje rett men jeg tror alikevel jeg vil prøve å fikse den. Fikk nemlig nesten "top score" på prøven om strøm... :wink:
    Teori er jo noe helt annet en praksis da! Hehe. Men så lenge du har en stødig hånd burde det gå greit å lodde. Selv om det lureste hadde vert å sende den i retur...

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Nå har det seg slik at jeg ikke har så veldig mye greie på hvordan i huleste jeg skal greie å lodde dettte skikkelig (jeg vil jo ikke ha noe kluss).

Hvordan gjør jeg dette?? er det ein eller aen side som viser dette?
    Det er mulig du slipper å lodde noe som helst...
    Skru ut forsterkeren, napp ut ledningene som går til elementet (disse kan være loddet på).. Disse flyttes over til neste forsterker, som skrues inn igjen..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel greit å bare hive på noe lodde tinn for sikkrets skyld. Er jo ikke så vanskeli at det gjør noe...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Teori er jo noe helt annet en praksis da! Hehe. Men så lenge du har en stødig hånd burde det gå greit å lodde. Selv om det lureste hadde vert å sende den i retur...
    Helt enig!!
    Men.. skulle du være så uheldig at den nye heller ikke virker så kan det være at de legger skylden på deg og loddingen din. Nei bytt den inn!!

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytt!

Her er det bare å bytte med en gang. Og til tullingen på support - hallo - man ber ikke en kunde om å "røske" ut en forsterker, dette virker svært uproft :?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel greit å bare hive på noe lodde tinn for sikkrets skyld. Er jo ikke så vanskeli at det gjør noe...
    ja,det tror jeg og, men så har det seg slik at jeg ikke vet helt hvordan man skal lodde og denslags.. trenger kansje ett lite råd, en link til ei side eller noe lignende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja,det tror jeg og, men så har det seg slik at jeg ikke vet helt hvordan man skal lodde og denslags.. trenger kansje ett lite råd, en link til ei side eller noe lignende.
    Det er vel bare 2 punkter du må lodde. Om du skrur ut forsterkeren som står i nå, så ser du på den kabelen som går fra elementet til forsterkeren. Der den er festet til forsterkeren er den samme plassen du fester på den nye forsterkeren. Fatter du? Du lodder bare litt over kobberet på kabelen. Slik at tinnet kommer i kontakt med terminalen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare 2 punkter du må lodde. Om du skrur ut forsterkeren som står i nå, så ser du på den kabelen som går fra elementet til forsterkeren. Der den er festet til forsterkeren er den samme plassen du fester på den nye forsterkeren. Fatter du? Du lodder bare litt over kobberet på kabelen. Slik at tinnet kommer i kontakt med terminalen.
    nja, ikke helt men jeg får håpe att pug-nose har rett att jeg ikke trenger å lodde, fant ei side om lodding og jeg må si att det så ikke så veldig kjekt ut...
    Får se om jeg muligens kan ordne det med litt teip ellers så er det vel bare å få låne litt verktøy...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja, ikke helt men jeg får håpe att pug-nose har rett att jeg ikke trenger å lodde, fant ei side om lodding og jeg må si att det så ikke så veldig kjekt ut...
    Får se om jeg muligens kan ordne det med litt teip ellers så er det vel bare å få låne litt verktøy...
    Hehe. Det beste hadde jo bare vert å levere den inn? Uansett, skal du gjøre dette med teip så bruk elektriker teip(svart liten rull) Den smelter bare om det skulle skje noe litt uten om det vanlige:wink:

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du begynner å lodde, mister du garanti, og vil ikke kunne bytte noe eller kreve pengene tilbake og noe går i stykker.

Mitt tips er å sende subben tilbake, uten å skru ut noe som helst og kreve en NY.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Takk for all hjelp hittil, jeg tror jeg skal prøve å teipe først, se om den virker, hvis den gjør kan jeg kansje lodde og hviss ikke krever jeg en helt ny!
    Jeg skal og ringe han service fyren for å få litt mer informasjon.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Pug-Nose sa trenger du sikkert ikke å lodde. Antakelig er det to ledninger som er koblet til høyttalerelementet med kabelsko. Denne er det bare å "røske" av :-) og sette på de nye fra den nye forsterkeren.

På forhånd må fortserkeren være skrudd ut. Er du litt nevenyttig er hele operasjonen utført på under en halvtime, den gamle forsterkeren selger du for en hundrings til en på forumet (meg f.eks.) som kanskje kan fikse den.

Dersom du oppgir bosted/område kan de jo hende at det er noen som kan hjelpe dag i nærheten også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •