Innstillinger på sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstillinger på sub?

Foran på subwooferen min har jeg en vrider som man kan stille Hz på, det laveste man kan sette den på er 40Hz, og det høyeste er 180Hz? Hva skal slikt stå på?

Bak på subwooferen er det også en bryter som heter Phase, man kan sette den på "Nom" eller "Rev" hva er dette for noe?

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjer det noe forsjell på lyden når du prøver å vri på dem? det kunne du jo prøve :-P bare husk å ikke sette lydnevået på max når du gjør det :?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emce
    Foran på subwooferen min har jeg en vrider som man kan stille Hz på, det laveste man kan sette den på er 40Hz, og det høyeste er 180Hz? Hva skal slikt stå på?
    Dette er det mange som kan mye mere om enn meg, men jeg kan pröve å gi deg et svar allikevel. 40-180Hz er området du kan velge hvor subwooferen skal begynne å ta over å spille bassen for höyttalerne dine. Setter du den over 80Hz er det sannsynlig at du lett vil kunne höre hvor subwooferen er plassert, noe som i de fleste tilfeller ikke er önskelig. Setter du den på 80Hz eller mindre er det mere sannsynlig at du ikke så lett kan höre hvor lyden kommer fra. Da spiller subwooferen fra ca 80Hz og nedover. Pröv deg frem selv, men du kan pröve å sette den på 80Hz til å begynne med. Så kan sikkert andre forklare närmere hva som skjer og hva du bör gjöre. Du kan også söke litt rundt her på forumet.

Sitat Opprinnelig postet av Emce
    Bak på subwooferen er det også en bryter som heter Phase, man kan sette den på "Nom" eller "Rev" hva er dette for noe?
    Det kan du lese litt om her:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...ighlight=phase
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •