Foranding fryder, så det er på tide å bytte ut noe.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med ny sub!
    Denne blir nok konge i kinoen, og bare så det er sagt - forumet er intet alternativ - det er et must! ;-)

Legg ut dine målegrafer her på forumet, så vil vi selvsagt gjøre alt vi kan for å hjelpe deg til å nå enda lengre med kalibreringen.

En gjennomtenkt kalibrering henter frem det store ekstra du forventer av en slik sub. Og det er der også, tro du meg... :-)

Fortsatt god sommer!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette burde jo bli knallbra!
    Snart er det min tur også, men jeg må nok ty til litt eksperthjelp når det kommer til kalibrering...:wink:

Gratulerer så mye ;D

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Gratulerer med ny sub!
    Denne blir nok konge i kinoen, og bare så det er sagt - forumet er intet alternativ - det er et must! ;-)

Legg ut dine målegrafer her på forumet, så vil vi selvsagt gjøre alt vi kan for å hjelpe deg til å nå enda lengre med kalibreringen.

En gjennomtenkt kalibrering henter frem det store ekstra du forventer av en slik sub. Og det er der også, tro du meg... :-)

Fortsatt god sommer!
    He, he Takk for tipset RoKo, jeg tror jeg bestiller en Radioshac dings like godt med en gang, mens jeg er i modus. Trenger vel denne for å få litt mer presis måling enn min eksisterende (har ikke avviks data på denne mht. nivå på lave frekvenser)

Mvh og fortsatt god sommer til deg også !

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Dette burde jo bli knallbra!
    Snart er det min tur også, men jeg må nok ty til litt eksperthjelp når det kommer til kalibrering...:wink:

Gratulerer så mye ;D

Ja jeg håper dette blir bra kid, for det er et stort monster å slepe opp til Loft Stua. Kalibreringen må nok jeg også ha hjelp til, men det er jo så mye flinke og trivelige ressurser på dette forumet, så det skal nok gå bra.

Ha en fortsatt fin sommer

Mvh,

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens litt O.T, men bør Portene "peke" inn mot rommets senter eller mot "bakvegg" ?

Jeg Møblerer litt i tankegangen og prøver å se for meg alternative steder og sette beistet...

Ideelt skulle denne stått ved siden av sjefstolen som et "nusselig hjørnebord", men det kan muligens by på problemer. Dersom den blir stående her, bør da port åpningene peke inn i rommet ?

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er alle på ferie (som meg, men breiband på Hytta må vi ha )
    Portene mot bakvegg (normalt i front), men jeg skal ha beistet 90 grader til venstre for god stolen som et bord.

Port forover (mot lerret), eller bakover mot Takutløft (vinduer og et lite utløft) eller muligens på tvers

?

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste utrop,
    AnyOne Out There => ?

Kjekt å vite når beistet kommer på plass om to uker

/L

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...

Mål begge varianter. Det som gir best måleresultat er det du jobber videre med.... ;-)

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Port forover (mot lerret), eller bakover mot Takutløft (vinduer og et lite utløft) eller muligens på tvers

?

/L

Jeg har min ved siden av stolen, med portene bakover. Funker som en kule hos meg, men ville vel målt begge alternativene hvis jeg var deg. Det varierer jo en del fra rom til rom.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestillt Radio Shack SPL måler (har en fra før, men de kan ikke oppgi avvik mht. fallende måle verdier i forhold til lave frekvenser).

Tror rommet mitt peaker på ca. 80Hz, så PEQ kan bli godt å ha.

/L

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    .....Tror rommet mitt peaker på ca. 80Hz, så PEQ kan bli godt å ha.

/L
    I så fall første gangen at jeg opplever at noen klarer å peake på standard delefrekvens................THX-standard ;-) og den følger jeg (nesten)slavisk............men for opplevelsen's skyld må jeg tøye THX prinsippet til nye ytterligheter. Mye vil ha mer...........:grin:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel her Radioshack kommer inn, den SPL greia jeg har i dag er veldig variabel mht. avlesning på lave frekvenser og jeg sikkert Boostet SUB (som er satt til 80Hz) litt høyt. Dagens oppsett låter "best" når Front er satt til Large. Dagens SUB står på linje med Front, noe som muligens ikke er så smart.

Når /Plus 2 kommer, vil jeg sette denne som et hjørnebord eller dytte den helt inn i hjørnet bak i rommet og fjerne Brontes som en test. Deretter måle resultatene med ny Radio Shack måler og benytte regneark med avvik. Jeg er ikke opptatt av en helt Flat linje, men vil lete etter stygge "peeker" og prøve å få disse utjevnet.

Ferien varer i 1 og en halv uke til og jeg har skummet manualen på Monsteret.

Er det noe vits med en kvalitets RCA kabel (vil bli ca. 5 eller 10 meter lang) eller duger en Claes Ohlson variant ?

/L

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    claes ohlson-variant funker nok greit, men ikke kjøp det tynneste snøret du finner.. jeg bruker selv biltema-signalkabel fra pc til forsterker (digital) uten problemer

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    claes ohlson-variant funker nok greit, men ikke kjøp det tynneste snøret du finner.. jeg bruker selv biltema-signalkabel fra pc til forsterker (digital) uten problemer
    Uten problemer...?
    Er det problemene du leter etter? Hvorfor ikke bare se etter det som gir deg den beste lyden - ikke problemene... ;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •