Hvordan spille inn sub? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 94 av 94
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av phonar
    men nå...

er det UFC 61 !!!!!!
    Obs! OT! Nå er det vel på tide at "gammern" gir opp å prøve å banke "Bad Boy'en". De 5-6 siste albuene i loop kan kanskje brukes til å spille inn en sub?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Obs! OT! Nå er det vel på tide at "gammern" gir opp å prøve å banke "Bad Boy'en". De 5-6 siste albuene i loop kan kanskje brukes til å spille inn en sub?
    Hehehe, send Tito på subben og etter et par minutter med ground'n'pound er den innspillt til skraphaugen... BTW Tim Sylvia mener han er er på nivå med Fedor Emelianenko nå.....

Håkon: Bra innlegg, mange interessante punkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest hele tråden her, men har nettop fått meg en Avanti SW-500 og spilt mye de tre siste dagene og jeg merker STOR forskjell fra da jeg fikk den (må si jeg ble prektig skuffet da jeg først fikk den i hus :S). Noen som tør tippe på hvor lang tid det tar før den er helt på topp?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Noen som tør tippe på hvor lang tid det tar før den er helt på topp?

Kommer an på hvor lang tid du bruker på å kalibrere det

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på hvor lang tid du bruker på å kalibrere det
    Hmm?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innspilling

Det hevdes at det er størst forskjell de første 20 timene de spiller, for deretter gradvis oppnå optimal mykhet etter opptil 200 timer. Avhengig av merke vel og merke...

Ellers er mitt bidrag til diskusjonen følgende:
    Kjøpte 2 stk Dali Concept 2 høyttalere. De låt direkte ille de første to dagene (ble kanskje spilt i 4-6 timer tilsammen da).
    Lyden var altfor skarp, bassen nærmeste fraværende og i tillegg kom det en veldig plagsom lyd når bokstaven S ble uttalt. Omtrent som når man "spytter" i en microfon. Så ille var det at jeg gikk tilbake til butikken og klaget. Lyttet igjen på de som stod fremme og bestemte meg for å prøve litt til. Noen timer med spilling senere var de "som nye". Dvs diskanten myknet opp, bassen stod mer frem og sist med ikke minst, alle S´ene hørtes normale ut igjen. :-D

Så, kjøpte ny 8" XTZ sub. Også her var jeg like fra å sende den inn igjen da lyden var direkte elendig og 2000 spenn føltes kastet ut av vinduet.
    Her tok det faktisk litt lengere tid, men noen uker senere kom bassen bedre frem.

Jeg hadde hørt om innspilling før jeg kjøpte utstyret, men hadde aldri i verden trodd det var SÅ stor forskjell, og jeg kan ikke se noen annen forklaring enn at høyttalerne trengte innspilling. Jeg gjorde ingen spesifikke ting av innstillinger, plassering etc for å oppnå dette...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde spilt suben i sikkert over hundre timer og var egentlig ganske fornøyd med den, men så skjedde det noe. I går fikk jeg hivd ut familien og vi hadde et ganske høylytt vorsspiel her hvor volumet på både fortsterker og sub ganske raskt ble skrudd borti maks/0db. Det dundret ganske kraftig for å si det sånn og jeg var mektig imponert over hvor langt suben egentlig gikk (er en Avanti SW500), og nå, dagen etter, spiller suben min mye bedre! Er det noe jeg innbiller meg, eller kan faktisk et skikkelig råkjør i 3-4 timer hente ut det ekstra med futt som ligger igjen i suben? For nå merker jeg at bassen er mer pressis, og jeg kan liksom føle dunkinga i brystkassa mye bedre selv om volumet er lavt. Eneste jeg mangler nå er spikes (vil jeg merke enda mye mer forskjell når jeg får kjøpt det?)

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bletch

Ellers er mitt bidrag til diskusjonen følgende:
    Kjøpte 2 stk Dali Concept 2 høyttalere. De låt direkte ille de første to dagene (ble kanskje spilt i 4-6 timer tilsammen da).
    Lyden var altfor skarp, bassen nærmeste fraværende og i tillegg kom det en veldig plagsom lyd når bokstaven S ble uttalt. Omtrent som når man "spytter" i en microfon. Så ille var det at jeg gikk tilbake til butikken og klaget. Lyttet igjen på de som stod fremme og bestemte meg for å prøve litt til. Noen timer med spilling senere var de "som nye". Dvs diskanten myknet opp, bassen stod mer frem og sist med ikke minst, alle S´ene hørtes normale ut igjen. :-D
    Kjenner meg godt igjen med det du sier om "S"-lyden. Hadde samme opplevelse både med dali consept 6 og 1. Heldivis forsvant lyden etter noen timer med innspilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har all musikken på pcen så hver gang jeg har spilt av musikk har det vært fra mp3 arkivet på den bærbare. Etter å ha lest litt om digital media, avspilling fra en god CD spiller og forskjellen mellom Wav og Mp3 dro jeg fram en gammel CD plate og satte den i dvd spiller. Hei og hå! Er blitt sterkt religiøs da jeg har blitt frelst hver gang jeg har oppnådd noe nytt med suben min Det trykket jeg ville ha i brystkassa fant jeg i et støvete skap sammens med en haug med gamle cder Lyden er jo mye klarere og spesielt bassen, den er jo nydelig og pressis Synd det er så vanvittig mye enkelere og billigere å laste ned sanger fra nettet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ved å bruke den he-he.
    Eller gnikke rolig, men inntenst på membranet

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller last ned "Test Tone Generator" så kjører du en 20-25hz sinustone gjennom dem=) Da kan de stå på over natten uten at noen blir plaget, dog med begrenset volum.

Gruer meg til jeg skal spille inn mine:-?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Eller last ned "Test Tone Generator" så kjører du en 20-25hz sinustone gjennom dem=) Da kan de stå på over natten uten at noen blir plaget, dog med begrenset volum.

Gruer meg til jeg skal spille inn mine:-?
    På min XTZ 99 W10.16 står det i bruksanvisningen at det trengs fra 50 til 100 timer før de er innspillt skikkelig :shock:
    Men under innspillingstiden så kan den brukes helt normalt... Så det gjør jeg

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at noen subber gir en natt og dag forskjell før og etter innspilling, andre merker man ikke mye til.

Jeg blir jo og å spille normalt med mine under innspillingsperioden, da kan jeg leke litt med romplasering fram til de er innspilte. så kan jeg begynne med den store kalibreringsjobben etterpå.

Kansje jeg tar meg en fest for å spille dem inn fortere, men da blir jeg nokk jaget ut av leiligheten rimelig fort, har bestilt 4stk 13" subber :grin:

Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Fornuftig. Kjøpte meg nettopp Calibrator selv. Virker som et godt verktøy for pengene....
    hva er en calibrator? og hva brukes den til?

-Nüb

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •