"Kraftverk" til B&W 604 s3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Kraftverk" til B&W 604 s3?

Har planer om å etterhvert kjøpe med disse høytallerene, men har hørt de trenger masse krefter. Kunne tenke meg å koble de sammaen med en DENON AVR-3806 og kjøre 5.1 lyd og Bi-wire frontene på de to ledige forsterkerkanalene ( noe som skal være mulig med denne forsterkeren ) Det skulle da bli ca 2x120 watt på hver høytaller. Vil de da få nok strøm eller burde de kobles på noe ende kraftigere saker?

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv samme oppsettet som du kikker på. Bruker en Rotel RB-1080 som effekt på 604. Kjøpte Rotel'n da jeg hadde Denon 3805 da jeg savnet litt kontroll på høytalerene når det skulle spille i "party" modus. Les høyt.

Rotel forsterkeren holder meget god kontroll på BW høytalerene, og svikter aldri uansett hvor mye du drar på. Iallefall innenfor hva jeg tør å gjøre.

Jeg har også prøvd kun 3806 på høytalerene. Ved normal lydstyrke er det kun marginale forskjeller. Ved høyere lydnivå merker det er mindre kontroll på bass.

Mitt råd er prøv uten effektforsterker først og se om du blir fornøyd. Er det noe du savner, så lån med deg en forsterker hjem og se om dette hjelper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •