Hva er galt med høyttaleren og finnes det verksteder som repererer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Beklager at jeg ikke formulerte meg bedre. Jeg loddet av ledningene på delfilteret, ikke ved elementet. Jeg fant senere ut at det var enkelt å skru opp høyttaleren foran og at elementet var koblet via kabelsko

Har nå tatt ut begge elementene for å sammenlikne, vedlagt xvid video av resultatene (2.8MB), kort fortalt får jeg lyd med det ene, men ikke andre elementet:
    Video: mission780-element-test

Her er elementet (bilde av baksiden)

Er elementet k.o.? hvordan går jeg eventuelt fram for å skaffe passende elementer til kassene?

Tusen takk for all hjelp så langt

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert på tide med nye allikavel? ser at de kostet 2-300 dollar nye. ikke store tapet. kan jo kanskje bruke den ene som centerkanal en gang?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    sikkert på tide med nye allikavel? ser at de kostet 2-300 dollar nye. ikke store tapet. kan jo kanskje bruke den ene som centerkanal en gang?
    jeg ga 4000 kroner for de 5 år siden, garantien gikk ut 11 dager siden

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det spindelvev på terminalene til elementet der? :lol:

Må nesten si meg litt enig med Einis, det er kanskje like greit å se seg om etter noen nye.
    Det er helt sikkert mulig å finne erstatninger for basselementene men det kan fort bli like dyre som et nytt par høyttalere og det er ingen garanti for resultatet.

Regner med at det er 6ohms element de har brukt i denne høyttaleren, sjekk rundt på nett om du finner løse elementer som ser ut til å passe hullet i kassene dine, som er 6ohm og forhåpentligvis har omtrent samme sensitivitet og en frekvensgang som går langt nok opp, det er vel en to-veis konstruksjon disse 780'ene(?) og da spiller bassen ganske langt opp i frekvens.

Og du må jo seff bytte i begge høyttalere for å få lik lyd på begge sider, prisen for erstatninger kan da fort bli 1000,- eller mer...
    Etter mine erfaringer med forskjellige elementer som erstatninger for smelta basselementer i 760i så ville jeg bare begynt å se etter nye høyttalere med en gang :wink: Men jeg var såpass heldig at jeg hadde forskjellige 5,25" elementer liggende for å teste med..

A

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, tusen takk for all hjelp! Skal sjekke f.eks. Tannoy Fusion1, trenger bare 2 små høyttalere til arbeidspulten min, liker missions nøytrale (?) lyd og ønsker å finne noe liknende i budsjettklasse. Det er ikke spindelvev på terminalene forresten are_e det var "dotter" fra foringa i høyttaleren

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gandhi2
    ok, tusen takk for all hjelp! Skal sjekke f.eks. Tannoy Fusion1, trenger bare 2 små høyttalere til arbeidspulten min, liker missions nøytrale (?) lyd og ønsker å finne noe liknende i budsjettklasse. Det er ikke spindelvev på terminalene forresten are_e det var "dotter" fra foringa i høyttaleren
    Tannoy har ganske lik lydsignatur som mission, men der mission kan bli litt spiss og slitsom i diskanten er tannoy bare helt herlig. Tannoy har bedre kvalitet, tåler mere effekt og spiller høyere dersom du mater dem med tilstrekkelig effekt.
    Man blir ikke lyttetrett av å høre på tannoy, kan spille på ganske høyt volum i lange perioder uten å bli sliten i ører eller hodet; men dette forutsetter at det ikke er andre komponenter i kjeden som har fæl lydsignatur :razz: Jeg har hatt svært negative erfaringer med denon effektforsterkere feks.
    De har også en utmerket service og har stort sett alle deler på lager hvis uhellet skulle være ute.

Jeg er nok litt inhabil siden jeg eier mange tannoy høyttalere og sannsynligvis kommer til å holde meg til tannoy i mange år fremover
    Men liker du lyden i mission så vil jeg anbefale deg en lytterunde på tannoy.

A

Edit: sjekk http://www.finn.no/finn/bap/object?f...59&pos=8&tot=8
    Kan være at disse er noe for deg, kjøper du brukt kommer du billigere unna, men prøvelytting kan ofte være et problem men det får du høre med selger om ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tenkte at jeg skulle melde ifra at jeg fikk tak i nytt element til mine høyttalere via http://www.internationalaudiogroup.com/

Kostet forøvrig 447 kr + 150 i forenklet fortolling

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •