Flott stativ HT med stor lyd til mellom 8-13 tusen? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 121
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Sub´en jeg har til test gir ingen trøkk.. null komma null.. Gir bare ut dype toner brum brum..

Jeg vil ikke anbefale SF og VA om stativmodellene har samme signatur som de store.

Cobalten gir brukbar dypbass den, men ikke kraftig.

Påvirker jeg deg for mye Cybervision?

Prøv en Velodyn eller Rel sub så skal dere merke mer trøkk ja,pluss at de leverer ekte dypbass.Disse subbene er fri for buldring.
    En god sub merkes ikke at den står på før dere skrur den av og lar høyttalerene spille alene.Da føles lydbilde helt nakent og litt pusslete.
    Skal dere teste sub,så hold dere til en av disse merken som har mod med fjærnkontroll.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cobalten gir brukbar dypbass den, men ikke kraftig.

Påvirker jeg deg for mye Cybervision?
    Jeg vil kalle det dypbass, ikke avgrunnen, men hvertfall rundt 40 hz. Anyway...

Påvirke? Neida, men det virker som om vi har litt av de samme preferansene innen lyd, så det er jo interessant å se hva du kommer frem til i og med at du har mulighet til å få hørt alle disse godsakene. Til syvende og sist må jeg jo ta et valg selv.

BGuarden:
    Har hørt Klipsch før, og det er noe ubeskrivelig rart over lyden, synes jeg da, tror ikke de er noe for meg.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basse
    Skal dere teste sub,så hold dere til en av disse merken som har mod med fjærnkontroll.

Hvorfor det?

Jeg føler ikke at jeg trenger fjernkontroll til min. Men så har ikke jeg fernkontroll til forsterkern heller...
    SVS har ikke fjernkontroll. Ei heller Aerial, Totem, Linn, James eller andre gode subber.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antonx; Hvorfor vil du ikke anbefale VA eller SF?

- Glem det. Jeg har lest tråden din nå...

Heldigvis har vi forskjellige preferanser.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hvorfor det?

Jeg føler ikke at jeg trenger fjernkontroll til min. Men så har ikke jeg fernkontroll til forsterkern heller...
    SVS har ikke fjernkontroll. Ei heller Aerial, Totem, Linn, James eller andre gode subber.
    Tok ikke den helt jeg heller. Sikkert greit å kunne justere suben, men sist jeg hadde sub så stilte jeg den inn, og justerte veldig sjelden på den. Og jeg trenger ikke no monster på en liten 25 kvm hybel. Regner nesten med at stativhøyttalerne kan levere varene der.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonus Faber Conserto domus hadde en rar klang. Nasalt. Innelukket. Mørk. Ikke særlig raffinert heller. Sommervikaren i butikken syntes det samme faktisk. Han prøvde med mange forskjellige forsterkere od CD spillere. Det var for øvrig interesant.. Det låt litt anderledes men SF signaturen forsvant ikke..

Vienna acustics er bra den men i min smak blir dette altfor mykt og bløtt. Lite trøkk i bassen? (? fordi jeg hørte den i bassfattig rom).

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Det kan jo virke som at Polk er en kandidat også, men jeg har en følelse at denne kan bli vel "amerikansk", men jeg får sjekke hvor langt jeg må for å finne en selger av disse.

Ofte snakker mennesker om å slå seg til ro med sin skjebne, og jeg har sånn smått begynt å innse at jeg nok må hekte på en (liten) sub i bunnen dersom jeg skal ha stativ, men igjen, en får jo flere plasseringsmuligheter slik. Med nøytral, mener du da at den er veldig homogen og fin i lyden med jevn frekvensgang, eller at den spiller tamt og kjedelig?
    Med nøytrale mener jeg at de hadde en fantastisk dynamikk i mellomtonen, men i mellombass og nedre bass flatet de ut. Etter min mening ble det kjedelig å høre på. Opplevde det samme med monitorene fra Proac.
    Vurderer du derimot en sub som kan hjelpe til i bunnen har du jo endel mer å gå på
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg prøvde å finne ut hva du har selv. Hva spiller du med?
    Hva synes du om disse to?

Det hadde vært kjedelig om alle hadde samme preferanser.. Jeg er nok litt påvirket av Focal lyden nå, og da kan HT som er i andre enden av skalalen låte for mykt,snilt og mørkt i mine ører men låte riktigere hos en som er vant til denne klangen. Alt er relativt ;-) Men nasal, innelukket lyd liker vel ingen :?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å finne ut hva du har selv. Hva spiller du med?
    Hva synes du om disse to?

Det hadde vært kjedelig om alle hadde samme preferanser.. Jeg er nok litt påvirket av Focal lyden nå, og da kan HT som er i andre enden av skalalen låte for mykt,snilt og mørkt i mine ører men låte riktigere hos en som er vant til denne klangen. Alt er relativt ;-) Men nasal, innelukket lyd liker vel ingen :?
    Når jeg hadde SF Concertino spilte jeg med Magnum Dynalab tuner, Doxa 012 (? ) pre og Linn LK 140 effekt.(Hybelanlegg som ble litt for dyrt...) SF er litt daffe med for liten forsterker. De krever litt krutt for å åpne seg.

Har kun hørt på VA Haydn hos Stereofil. Hørte også noen timer på Strauss hos en kompis, men han har Krell KP25S CD/pre og FPB250MC forsterkere. Der spilte det meget bra, men det teller vel ikke...

Ellers var jeg endel enig i de høyttalerne som du skrev om, og som jeg også har hørt. Linn for eks. Synes også de spiller litt tørt. Jeg tenkte faktisk på det den gangen jeg hørte dem på K-punkt. Men det liker jeg.. Liker driven og rytmen til mange engelske høyttalere.

Hjemme har jeg Naim CD 3.5/Flatcap. (Ekstra PSU). Naim Nait 3 forsterker på 2x30watt. Kef Q90 høyttalere og en Bag End sub som spiller med på CD og DVD, men ikke på vinyl. Stort og litt lytt rom på 40kvm.

Du er hjertlig velkommen en dag hvis du skulle ønske det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kombo jeg er spent på å høre er Focal Chorus 807V sammen med Chorus SW800V.
    Er ikke sikker,men tror begge vil ligge på ca 8000kr.
    En kombo til 16k,som jeg tror er mulig å prute ned til ca 10-12k hos Andre.
    Dette tror og håper jeg blir skremmende bra,kanskje så bra et jeg legger bort planene om Electra 1007Be for en god stund.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så var det designet da...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kombo jeg er spent på å høre er Focal Chorus 807V sammen med Chorus SW800V.
    Er ikke sikker,men tror begge vil ligge på ca 8000kr.
    En kombo til 16k,som jeg tror er mulig å prute ned til ca 10-12k hos Andre.
    Dette tror og håper jeg blir skremmende bra,kanskje så bra et jeg legger bort planene om Electra 1007Be for en god stund.

Så du velger kvantitet framfor kvalitet - akkurat som de 95% andre på dette forumet....Kjipt.

Hvor stort er rommet ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AntonX har gjort et bra kjøp.Gratulerer.
    Selv har jeg ikke lånt med meg så mange høyttalere,men jeg har kjøpt og solgt en god del.En mye dummere og dyrere valg.Har dere muligheten så lån med dere flere par høyttalere.
    Har selv Proac Response D15,som jeg synes er en kanonbra høyttaler.
    Hvem som er best av de og Dynaudio Focus 220 er umulig og si,men det er de 2 beste høyttalerene jeg har hatt/har.

Av stativhøyttalere under 10k er Dynaudio Focus de beste jeg har hørt,og jeg ville valgt den fremfor Eisa vinneren Jmlab Electra 906 og og B&W Nautilus 805 (den gamle).

Jeg kan begrunne det jeg sier fordi jeg har hatt dem alle untatt Focal 110,som jeg lånte med meg hjem.

HER ER EN LISTE OVER MINE TIDLIGERE HØYTTALERE I KRONOLOGISK REKKEFØLGE:

Canton Ergo 70 (1992)

Jmlab Chorus 714S - 705S - 707S (2003)

Jmlab Cobalt 816 - 806 - CC800(senter) (2003/2004))

Jmlab Electra 926 - 906 - CC900(senter) (2004)

Focal Profile 918 (2005)

B&W Nautilus 804 - 805 - HTM2(senter) (2005)

Canton Vento 809DC - 802 - 805CM(senter) (2005)

Magnat Quantum 908 - 903 - 916(senter) (2005)

Eben By Emilie S2 (2005)

Dynaudio Focus 220 (2005)

Epos M12.2 (2006)

Proac Response D15 (2006 og fortsatt eier)

SUBBER:

Jmlab Chorus SW700 (2 stykker.2003 og 2004)

Rel Storm 5 (2005)

Rel Stampede (2006)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, interessant. Det lukter Focus av det hele, men det jeg er mest redd for er at de skal virke amputert i bånn. At jeg nyter den flotte mellombass, mellomtonen og diskant, og hele tiden føler det mangler litt i bånn.

I dag skinner sola og jeg nyter heller den vakre naturen (damer i bikini) enn høyttalere, så jeg får tenke litt mer når det kommer noen regnværsdager. Får jo ikke hørt på så mye musikk for tiden. Men er bra å få innspill, spesielt for de av dere som har hørt mye forskjellig.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SUBBER:

Jmlab Chorus SW700 (2 stykker.2003 og 2004)

Rel Storm 5 (2005)

Rel Stampede (2006)
    Litt OT: Hvordan syntes du REL er kontra den (de?) JM Lab du har testet? Og hvordan er Stampede sammenlignet med Storm 5?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Exacten går, eller gikk for å være ganske tungdreven. Tore Dag Nilsen i Fidelity brukte en DP6.4 på 2x250watt på den. Finner selvfølgelig ikke omtalen i Audio der den ble testet.

Testen i Audio m.f ligger på elteks hjemmeside: http://www.mamut.com/dynabel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Litt OT: Hvordan syntes du REL er kontra den (de?) JM Lab du har testet? Og hvordan er Stampede sammenlignet med Storm 5?

Rel er i en klasse for seg av de subbene jeg har hørt.

I et lite rom 10-20 kvm er Stampede helt konge,nesten halve prisen av Storm 5,og helt klart den som gir mest for pengene.
    Den gir ikke bare en hærlig integrert dypbass,men får en høyttaler til å virke dobbelt så stor og slagkraftig.
    For dere som ikke har hørt den,så hør en i nærmeste forhandler som fører Rel,og dere vil forstå bedre hva jeg mener.ANBEFALES.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyttet du noen gang til Aurum Cantus?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rart dette med lyd.

I juni syntes jeg JMlabene var harde litt harde på sibilanter og ikke helt min kopp med te. Nå har de fått litt innspilling i 2 mnd der jeg har jobbet mye og lyttet lite. Har nå fått dem inn på hybelen min og her er diskanten rett og slett behagelig. Når jeg vurderer plassering så har jeg trukket dem ca 45 cm fra bakvegg og med antydninger til toe-in. Lyden har fått en helt annen dybde. Jeg begynner å skjønne hva André på hifihuset mente med lang innspilling. Nå spiller høyttalerne høyt på ca. 20% av forsterkerens effekt og det er virkelig flott å høre på. Faktisk så bra at jeg sitter og vurderer om jeg i det hele tatt har lyst til å bytte dem inn, da de har kvaliteter som jeg tviler på at en stativhøyttaler kan klare å matche. Satte på Mozarts dødsmesse i går og der jeg før satt og tenkte "hmm, er dette noe bra" satt jeg bare nå i en transe og nøt lyden... Merkelige greier.

Tror jeg skal ta en lytterunde allikevel bare for å ha gjort det. Hmmm, ikke lett dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he...