Flott stativ HT med stor lyd til mellom 8-13 tusen? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 121
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Jeg har absolutt ingenting negativt å si om XQ1. De spiller, på mange områder, bedre enn de fleste gulvstående til prisen. Designet er nydelig (synes jeg). Hvis du setter pris på en høyttaler med masse detaljer + en dynamikk som setter spor, kan du godt vurdere XQ1.
    Problemet er vel at det finnes så mange alternativer

Hvilket andre høyttalere har du testet mot?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Hvilket andre høyttalere har du testet mot?
    Testet mot polk LSi9, Sonus faber consertino domus og BW 805.
    Jeg synes KEF XQ1 låt vesentlig bedre enn de nevnte, og kjøpet var et faktum
    Polk var endel tøffere i bassen, men KEF viste muskler i resten av frekvensområdet.

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Epos M12.2 iforhold til nevnte?
    Om noen har erfaringer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert Epos M5 eller M12.2 og kjørt dem sammen med f.eks en Rel Stampede Sub.Samlet ville dette komme på ca 12000-15000kr.

Dette er så bra at alle burde vært tvunget til å høre det.
    Avstanden fra (rimelig) budsjett hifi til high-end har vel aldig vært mindre.

Mellomtonen til Epos er high-end.Diskanten og bassen er også unik bra.
    Sammen med rel subben låter dette som en enormt stor gulvstående som går ned til 16Hz!!!

En annen skamrost høyttaler er Proac Tablette 8,som ligger på ca 10000kr.
    En liten kruttønne som er klasse B i Stereophile.Svært lettdreven,dynamisk og musikalsk.Matchet min Creek Classic 5350SE svært bra.

Ikke lett å kjøpe nye høyttalere i dag når utvalget og kvaliteten har blitt så høy.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basse
    Ikke lett å kjøpe nye høyttalere i dag når utvalget og kvaliteten har blitt så høy.
    Kødder du?

Jeg synes det er utrolig vanskelig. Kef XQ1 ser jo flotte ut, men for å være bånn ærlig så ser de jo litt "pingle" ut, men jeg har jo lært at en ikke skal sku hunden på hårene. Får ta å surfe litt til da

Takker og bukker for anbefalinger og meninger, setter stor pris på det!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen positiv ting med Uni-Q elementet, er at spredningen er veldig stor. Sweetspotten blir større. Det er fint om dere er flere som ser på film med kun to høyttalere.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fyrer av noen flere forslag.

Rega er kjent for platespillere, men de lager også høyttalere. Lite kjent, iallefall her på dette bass og lydtrykksforumet.
    De er også små i størrelse.

Rega R5 til 8000,- Ekte trefiner er fint for eiergleden.
    Den har frontmontert refleks, og da vil jeg tro at du kan sette den litt nærmere bakvegg. (Mange engelske høyttalere er laget slik, fordi britene ofte har, eller har hatt, veldig små stuer hvor det er viktig å ta vare på plassen).

Montana Monitor:

Kjempemessig byggekvalitet. 10000 kroner i Norge. 7" bass. Går ned til 35Hz. 17 kilo per stykket. 46cm høy. Finish: her kan du velge tresort selv, eller alle mulige ekte pianolakkfarger, eller metallfinish. Dette er mye for penga:

Sjekk ut www.highend.no

Salgsnettverket er forøvrig omtrent det samme som for SVS. Det betyr at prisene holdes nede.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat stram bass i disse.. Liker du stram bass som hos Cobalt bør du nok se en annen vei. Ellers flott.

Har du hørt dem i et skikkelig oppsett?

Hva slags forsterker og kilde brukte du?

(Jeg vurdere en av dem, nemlig...)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av dem? Cobalt eller MA?

Hørte med mine egne kretser, Jungson Moon Harbour og Creek 5350 SE. Lite kontroll i bassen hos MA. Flyter litt ut. Motsatt av Cobalt. Vidt forskjellig spillestil i bassen mellom de to. MA farger lyden litt også. Enten liker man den eller så gjør man ikke det. Men den har en delikat mellomtone. Snill og behagelig å høre på.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på MA.

Sikker på at det ikke er JMLab som farger lyden? Eller kanskje oppsettet ditt?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja den er skummel.

Selgeren sa det faktisk men at mange liker den. Jeg skal være litt forsiktig her fordi jeg selv ikke tenkte på det da jeg lyttet på dem. Jeg tror det er slik at man ikke tenker på det så lenge man liker lyden? Ikke heng deg opp i det. Jeg hang meg opp i bassen og fraskrev den av den grunn. Har G20 samme basskarekteristikk er den uaktuell for meg. Har enn å ikke fått en mulighet til å høre den.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg hørt MA, så jeg skal ikke si noe om dem, men Cobalten er meget tight i bånn samtidig som den går godt nedover. Har egentlig ikke savnet sub siden jeg fikk dem, men nå har jeg da aldri vært vant med respons under 50 hz tidligere.

De Montana sakene var jo og litt kule da, men med en gang noe er amerikansk blinker varsellampene litt. Hvordan spiller sånt sammenlignet med annet på markedet?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Montana. Men det sies at det er veldig mye for penga. Samt meget gode omtaler i pressen - norsk som utenlandsk.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Har ikke hørt Montana. Men det sies at det er veldig mye for penga. Samt meget gode omtaler i pressen - norsk som utenlandsk.
    Jeg finner ikke så mange tester på nettet, har du sett noen, eller er det mest i blader de er å finne?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Montana Monitor er en kliss ny modell. Tror den kom rundt årsskiftet. Kanskje ikke så rart at den ikke har så mange omtaler enda.

Angående byggekvalitet, så ligger det endel bilder på www.highend.no . Verdt å titte på. Bare det at Monitor veier 17kilo per stk. sier jo sitt...

Importør/selger holder til i Tønsberg. Det er en privatperson, som her flere anlegg hjemme. Tipper det bare er å ta seg en tur.

Eventuelt legg ut spørsmål på hifisentralen. Der er den et par stykker med Montana-utstyr. De kan sikkert svare på alle dine spørsmål.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå tenkt litt frem og tilbake og utvalget er så stort at det er jo ikke godt for en person med liten mulighet til å få hørt så mye å vite hva en vil like. Jeg begynner også å innse at mine krav er litt mer enn antall kroner jeg er villig til å legge ned i galskapen per dags dato. Montana Monitor er nok en knall høyttaler, men finishene og designet appelerer ikke så mye til meg.

Kandidater jeg lurer på er Helicon 300, Focus 140, XQ1...

Prata med NAT i går angående Focus 140 for å høre hva de mente. Personen i andre enden sa at det var god bass i 140 kontra 110 og det var nok av bass, dog ikke som en gulvstående. Roda i Fidelity (karen som tester komponenter rundt 10K og kjøper hvis de er bedre enn de han har) hadde visstnok testet dem til September-nummeret og han kjøpte dem visstnok, da kan de jo ikke være så steingale. Jeg har bare litt problemer med å forestille meg så små høyttalere spille stort. Helicon 300 har tilsynelatende flott finish, så hvis noen har noen ord å komme med om deres musikalske ferdigheter så hadde jo det vært artig å høre om.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må være obs på at helicon 300 ikke er lettdrevne. Din Atoll er kanskje i svakeste laget? Men de er meget lekre! Penere i virkeligheten enn på bilder.
    Den fineste av de jeg har sett selv. Særlig med deres egne stativer!! Men da blir de ikke billige.
    Jeg har sikkert sagt det før, men jeg tror ikke du tråkker mye feil med 140. Du kan jo oppgradere til sub senere. Alikevel, for å forvirre deg igjen hehe, vil jeg tippe at du synes de låter litt kjedelig. Mest fordi du har blitt litt vant til Focal lyden. Litt synsing, så ikke hør for mye på meg ang det.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er dette for lite for helicon300 er ikke de høyttalerene mye å samle på iallefall!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din Atoll er kanskje i svakeste laget?
    Synser du veldig mye, Antonx?

Atollen har en strømforsyning på 660VA og 30000uF, og kan ikke kalles svak...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg legger meg flat. Jeg bare trodde den var oppgitt til ca 100W. Alså omtrent som min egen. Atoll er tydelivis strømsterk.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •