Flott stativ HT med stor lyd til mellom 8-13 tusen? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 121
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    110 gikk flatt ned til 40 i rette rom vistnok

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi faktisk på samme stadium. Og leter etter samme høyttaler? Du beskriver Cobalt omtrent slik jeg ville gjort med nevnte problem. Jeg har også Moon Harbour (som du sikkert vet). Du har vel lest trådene mine så du vet hvor jeg står så langt.
    Focus 140 har jeg ikke hørt, men jeg skal snart ta enda en lytterunde. Jeg skal høre Dynaudio igjen sammen med min Creek, 140 og 220. Linn og Proac sammen med Creek. Cabasse? Epos? Spendor er jeg mest spent på. Usher(tror de er for store for mitt lille rom).

Saken er vel som med deg at jeg vil ha med de samme gode egenskapene til Cobalt. Da blir det ikke enkelt, men jeg gir meg ikke før jeg finner dem. Blir det lett å selge Cobalt tro?

Ps. Det sies at f.eks. André sin godt brukte Cobalt ikke er til å kjenne igjen i forhold til en ny Cobalt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Da er vi faktisk på samme stadium. Og leter etter samme høyttaler? Du beskriver Cobalt omtrent slik jeg ville gjort med nevnte problem. Jeg har også Moon Harbour (som du sikkert vet). Du har vel lest trådene mine så du vet hvor jeg står så langt.
    Focus 140 har jeg ikke hørt, men jeg skal snart ta enda en lytterunde. Jeg skal høre Dynaudio igjen sammen med min Creek, 140 og 220. Linn og Proac sammen med Creek. Cabasse? Epos? Spendor er jeg mest spent på. Usher(tror de er for store for mitt lille rom).

Saken er vel som med deg at jeg vil ha med de samme gode egenskapene til Cobalt. Da blir det ikke enkelt, men jeg gir meg ikke før jeg finner dem. Blir det lett å selge Cobalt tro?

Ps. Det sies at f.eks. André sin godt brukte Cobalt ikke er til å kjenne igjen i forhold til en ny Cobalt.
    Har sett på trådene ja. Og vi har nok noe av det samme ønsket med lyden. For mellomtonen og bassen i Cobalt er "to die for". Etter det jeg har lest meg til så er Focus mye snillere over hele registereret. Det tolker jeg dithen at den er nokså homogen i lyden. Men en annen grunn til at jeg selger er fordi en stativ er greiere for meg å flytte rundt, og jeg har ikke rom som yter Cobaltene rettferdighet. Regner med å få solgt Cobalt nokså greit. Men en kan jo aldri vite. I et stort rom tror jeg Cobaltene ville fungere annerledes, men jeg vil ikke ha et anlegg som kanskje når sitt fulle potensiale i et nytt hus om 5 år.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt rom passer heller ikke helt til Cobalt. Husker en som sa at han hadde hørt Cobalt hos en venn hvor de slett ikke låt optimalt men hjemme hos seg selv spilte de ypperlig. Høyttalerne mine er like kresne som meg selv!

Jeg bare leier leilighet ennå så jeg kommer til å flytte etterhvert uansett. Derfor vil jeg ikke legge alt for mye vekt på romtilpassning. Jeg synes størrelsen til Cobalt er grei, men litt minndre er bare positivt. Selv om jeg ikke har bil skal jeg nok få forflyttet dem. Jeg velger ikke høyttaler ut fra det. Alikevel synes jeg Triangle, som er den som har imponert meg mest, blir litt vel stor. Og med samme problem som Cobalt i mitt rom??? Bare i litt mindre grad? Tror Dynaudio blir litt vel snill for min preferanse. Noe du burde tenke på om du digger mellomtonen til 816s. 816s har en stram veldefinert og hurtig bass, men litt slank synes jeg.

Ja, burde ikke være vanskelig å selge. I rette rom er det ikke lett å finne en bedre høyttaler til den prisen!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

hvorfor ikke kjøpe gulvstående egentlig? det tar jo ikke mer plass hvis du likevel skal kjøpe stativer og ha de på gulvet. Jeg er helt enig med alle som annbefaler dynaudio, har de selv, og vurderer å oppgradere til en klasse over, da de rett og slett er BEST fra midten av registeret til toppen( selvfølgelig i forhold til pris).
    Ikke hørt den nyeste serien til dynaudio(focus), men låter den like bra som audience, eller faktisk bedre, så er det bare til å knalle til!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hehe, finishen er nok flott, men jeg synes den ser noe snodig ut med den skrå fronten og den lille kula på toppen. Ja, jeg er kresen.
    Helt enig!! Eneste jeg kan si negativt om 700 serien til BW, er det merkelige designet, men tenkt på meg da, jeg må jo leve med det . Men lyden er i spitze klasse . Men jeg liker jo ikke designet til 800 serien heller da. En høyttaler skal være firkanta, da syns jeg de er penest oftest.

F.eks Cerwin Vega E/VE serien, og Klipsch RF.. knall design!! .

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    En høyttaler skal være firkanta, da syns jeg de er penest oftest. .
    Smaken er som baken. Personlig syntes jeg ikke akkurat design-avdelingen til hverken Klipsch eller Cerwin-Vega bør være noen referanse for andre produsenter....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om design er Dali Helicon 300 meget flotte. De låter bra også.

Oppfordringen min er å legge minimal vekt på design men ta det som et bonus.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Smaken er som baken. Personlig syntes jeg ikke akkurat design-avdelingen til hverken Klipsch eller Cerwin-Vega bør være noen referanse for andre produsenter....

Hehe . Er nok MANGE som er enige med deg der gitt .

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger litt vekt på design, men kun hvis "lyden" også er der. Jeg kjøpe ikke en dårlig høyttaler med flott design for å si det slik. Men høyttalere blir jo endel av møblementet så det er jo greit at de ser nokså pene ut.

Las gjennom siste fidelity og der var det en sammenligningstest mellom Usher, Dynaudio og no svensk hjemb(r)ygg. Her er RODA nokså positiv til alt ved Dynaudio bortsett fra at han mener bassen er litt unyansert av og til. Han skal visstnok teste 110en fra denne testen mot 140 i neste nummer - som kommer ut i, å la meg se. September var det ja. Uansett må jeg vel få hørt dem selv først.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du Spendor S5e har tilfredsstillenede design? Da jeg hørte Focus 220 og Triangle hos NHC tenkte jeg at en mellomting hadde passet i mitt rom. De mente Spendor er tingen(ærlige karer til å være selgere). Du sier at du vil ha en liten høyttaler, men nogenlunde bass. Denne er liten og skal visst spille imponerende i forhold til størrelsen. En som hadde Electra og som tenkte som oss(tror jeg), ble såpass imponert at han kjøpte den (testet den hjemme). Jeg håper på å få hørt den i neste uke.

Den er 79cm høy.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den svei ikke i øya den heller, men er ikke koster ikke Spendor mange $$$$? Får sjekke... norskhificenter?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den svir kanskje litt i pungen ja.. 14.900,- 2k avslag..

http://www.norskhificenter.no/

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jojo, men en leker jo ikke hifi-frelst

Focusene koster jo 13490 så spranget er jo ikke gigantisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Cobaltene dine veil,- 14.500,-

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Monitor Audio Silver 5 eller 6.

Femmern koster 6000,-

Seksern koster 8500,-

Men jeg vet ikke hvor godt de passer til elektronikken din.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å teste ut KEF xQ1 eller xQ3 (litt over din maxpris)?
    xQ1 (SEK 9490,- + 1490 for stativ)

xQ3 (NOK 14.998,- sikkert + stativ)

...lite skrevet om disse, men det lille jeg har funnet er udelt positivt. I mine øyne en riktig juvel også designmessig :-) Og dessuten er jeg veeeldig interessert i å finne ut mer om dem...

EDIT: buril bruker vel xQ1 >>>>>>

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy

...lite skrevet om disse, men det lille jeg har funnet er udelt positivt. I mine øyne en riktig juvel også designmessig :-) Og dessuten er jeg veeeldig interessert i å finne ut mer om dem...

Jeg holdt på å kjøpe XQ5(?), den største modellen ihvertfall. og de er rett og slett helt rå og høre på, trenger ikke så veldig mye krefter heller, 100w er plenti! og hvis du kjøper de i ferrarri-rød, så har du en høyttaler som også er kunst i hjemmet, noe som sikkert en eventuel WAF trenger

og man trenger IKKE sub til de heller

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hva med Monitor Audio Silver 5 eller 6.

Femmern koster 6000,-

Seksern koster 8500,-

Men jeg vet ikke hvor godt de passer til elektronikken din.

Ikke akkurat stram bass i disse.. Liker du stram bass som hos Cobalt bør du nok se en annen vei. Ellers flott.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy

Jeg har absolutt ingenting negativt å si om XQ1. De spiller, på mange områder, bedre enn de fleste gulvstående til prisen. Designet er nydelig (synes jeg). Hvis du setter pris på en høyttaler med masse detaljer + en dynamikk som setter spor, kan du godt vurdere XQ1.
    Problemet er vel at det finnes så mange alternativer

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •