Magnetisk skjerming (av M65) ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer trulsd sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Magnetisk skjerming (av M65) ?

Ja, da har jeg fått mine Dynavoice M65, S5 og C5 i hus. Forsåvidt fornøyd, mangler kanskje litt i bunn, men sub er under planlegging

Men det store minuset er den fraværende magnetiske skjermingen på frontene. Før øyeblikket står de veldig kronglete plassert for å ikke virke inn på tven min. Noen som vet av noen guider til hvordan man skjermer høytalere?

Fant noen små oppskrifter her på forumet, men skulle gjerne ha lest litt mer rundt hvordan det gjøres. Noen som har noen linker? :???:

Kan det være nok å ta snarveien, og bare legge noe stål mellom ht og tv?

Håper å kunne ta en snarvei her, slik at jeg slipper å åpne ht. De har bare 6,5" bass, så det er ikke store hullet å jobbe inni, hvis jeg må legge stål inni.

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVor langt fra TV'en står høytalerne plassert? Vurderer også å kjøpe meg et par med m65, men en for kraftig magnet kan nok gjøre at jeg ombestemmer meg. Du kan jo eventuellt montere metallplatene på utsiden av høytalerne eller kjøpe deg en LCD-skjerm.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det hadde gjort seg.

Sitat Opprinnelig postet av Oyfinn
    .. eller kjøpe deg en LCD-skjerm.
    Hadde det bare vært så lett, men med mindre stipend og studielån økes betraktelig, så er nok det ganske så uaktuelt. De står ikke så langt unna skjermen, kanskje en drøy meter, og virker fremdeles inn på tv. Er ingenting imellom ht og tv da, bare luft. Har de litt fremfor tvën nå, og da går det bra.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt merkelig situasjon som har oppstått. Har sett mange anlegg hvor m-65 høytalerne står tett plassert opptil CRT-skjermen. Her er et eksempel ( http://www.minhembio.com/HuggeT ) Her er noen flere ( http://www.minhembio.com/produktbilder/19831 )

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig jah!

Har faktisk også sett de bildene tidligere, har en Philips CRT 32" ganske lik en på et av de bildene. Er vel neppe forskjell fra m65 til m65, må nesten være tvene og kanskje andre ting rundt som påvirker dette? Jeg har som nevnt tidligere ingenting mellom ht og tv. Men det virker som den ene siden av tven er mer mottakelig enn den andre. Har av-inngang på den minst "følsomme" siden. Er kanskje noe der som utgjør en forskjell.

Vurderer å bygge en hylle til å legge center på, og kle innsiden av denne med stål. Noen formeninger om hvordan det vil funke? Hyllen vil selvfølgelig ramme inn tven.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metall mellom magnet og CRT gjør susen. Jeg brukte en uskjermet celestion som senter for lenge siden og da tok jeg lokket til en gammel videospiller og kuttet til slik at det ble like stort som "fotavtrykket" til CRT monitoren, det funka fint :grin:
    En hylle som er kledd i stål vil sikkert være en bra løsning, men husk å sjekke at platene du bruker leder magnetisme, test om en kjøkkenmagnet feks fester seg, henger den der så vil også magnetfeltet bøye av og følge denne plata. Blir den ikke hengende så burde du bruke et annet materiale :razz:

Når det gjelder forskjellene fra hvordan folk har plassert og hvor mye det påvirker så er det forskjellene på CRT skjermene som gjør dette. Noen TV/monitorer har et slags "bur" av metall rundt mesteparten av glasstuben (bak plasten) og dette bidrar effektivt til å skjerme mot evt. magneter rundt skjermen.
    De fleste eldre dyre CRT pc skjermer har slike "bur" og tåler derfor endel magnetisme.

Sliter selv med en loewe monitor som tydeligvis er veldig følsom, men det går ganske greit så lenge jeg passer på at det er over 70cm fra kanten av skjermen til høyttalerene. Sub'en min ga store utslag når den stod ca en meter unna, den måtte derfor plasseres på andre siden av rommet :-| Og ikke der hvor jeg helst ville ha den....
    A

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Jeg fant løsningen!

Jeg fant løsningen på problemet mitt. Den var forsåvidt ikke så rimelig som jeg hadde håpet, men desto mye mye bedre enn å begynne med hyllebygging. Uansett så ble løsningen denne:

SAMSUNG LE-32M51B

Den løste problemet på en utmerket måte :grin:

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsd
    Hadde det bare vært så lett, men med mindre stipend og studielån økes betraktelig, så er nok det ganske så uaktuelt. De står ikke så langt unna skjermen, kanskje en drøy meter, og virker fremdeles inn på tv. Er ingenting imellom ht og tv da, bare luft. Har de litt fremfor tvën nå, og da går det bra.
    Trodde du sa at det ble for dyrt? Uansett....Gratulerer med ny TV :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •