Hvilken front og center høytaler til en samlet pris på maks 15 000kr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken front og center høytaler til en samlet pris på maks 15 000kr?

Hei!
    Jeg her hatt logitech Z-680 i snart 2 år nå, det siste halvåret har venstre bakhøytale vært helt stille.... Så nå når sommerjobben er i boks synes jeg det er på tide å oppgradere litt!

Da vil jeg starte med receiver (eller heter d forsterker? :P), fronthøytalere, centerøytaler og muligens en sub (sub kan vente) Jeg aner ikke hva jeg skal legge mest penger i, så derfor setter jeg bare opp en makspris på alt utstyret til 15 000kr
    Jeg vil ha muligheten til å plusse på me to bakhøytalere senere...

Selv har jeg liten peiling på slikt, så jeg vil bare komme med noen få krav: Skal være verdt pengene Må kunne brukes sammens med xbox 360 ved hjelp av optisk kabel, skal være minst like god på musikk som på film, enkel i bruk. høytalere, sub og receiver må samarbeide bra. Ellers vet jeg faktisk ikke hva mer en skal stille krav til...... utseende er ikke så viktig

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Beta 50
    Infinity Beta C360
    Pioneer VSX-AX2AV-S

Alt dette får du levert hjem til deg til total pris på ca NOK 15.000,-. Tror dette er VELDIG mye for pengene. Med de frontene kan du fint vente litt med sub også!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så meget interessant ut pnerbye! Har studert litt priser, og fyndbørsen selger jo recieveren for minst 2-3000 billigere en de andre! Er det noen hake tro?

Jeg har null erfaring med fyndbørsen, men jeg får søke litt og se hva dere har erfart med de.

Men jeg har god tid, må jobbe 2-3 uker til før jeg kan bestille noe uansett! så kom gjerne med flere forslag og egne erfaringer på anlegg og utstyr til den prisklassen!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som har gode erfaringer med Fyndborsen.

Receiveren skal være noe av det bedre en kan få i den prisklassen, men du har mange forskjellige høyttalere å velge mellom i prisklassen til Infinity Beta 50. Poenget mitt med å velge en så stor høyttaler er først og fremst fordi du da kan vente en stund med sub. Infinity Beta C360 kom på andreplass i en test av centere i fjor. B&W's LCR600 vant.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gravd opp noen tidligere diskusjoner om infinity høytalerne, noen er meget fornøyde, mens andre er rett og slett missfornøyde.

Dette er jo subjektivt selvsagt. Men dette blir vanskelig for meg når jeg ikke sitter inne med mer kunnskaper rundt dette området enn det jeg har...
    feks. hva menes når det blir sagt at de ikke "farger" musikken? De krever vist også en skikkelig receiver, vil pioneer receiveren du nevnte takle front, center, sub og bakhøytalere av samme serie bra nok? Fikk også litt inntrykk av at de var godt egnet til film, men ikke fult så godt egnet til musikk! Musikk er viktig for meg, vil tro de kommer til å bli brukt mer sammens med musikk og spill enn til film....
    Men for all del! film er også viktig

Shit! dette ække så enkelt!

Skal jeg kanskje bare høre på kameratene mine og kjøpe bil istedenfor!?
    NIX!! jeg vil ha et nytt anlegg!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Ikke lett dette gitt. Jeg var ute etter anlegg med samme budsjett som deg. Jeg er nå oppe i 40000 bare for lyden, og det er kun fordi jeg fant ut at jeg var gladere i musikk enn jeg først trodde! Hehe...

Med en gang du drar ut på lytterunde vil du finne ut hvordan du hører forskjell på høyttalere, og da blir det dyrt!

Infinity Beta 50 har jeg ikke hørt selv, men jeg vet at en del på forumet her mener dette er mye for pengene. Selv valgte jeg Focal og kjøpte både receiver og høyttalere på www.hifihuset.no. Mine høyttalere er ganske detaljerte i diskanten, og dette kan bli slitsomt hvis en ikke er flink og demper førsterefleksjoner. Lyden skal jo helst kun nå øret direkte.

Med ditt budsjett har du ikke allverdens å velge mellom. Med en gang du finner noen flotte høyttalere vil du oppdage at du trenger masse forsterker til å drive dem, og forsterker koster. Jeg mistenker at du vil komme langt med den Pioneer receiveren og at den vil passe bra med de fleste høyttalere. Dermed vet du litt om hvilken prisklasse du bør lete etter høyttalere i. Det er mye flott brukt å få kjøpt også. Dropper du center inntil videre vil du ha mere penger til fronter, og så får heller center komme senere.

Hvis du kan fortelle litt om hva slags lyd du ønsker, eller hva slags musikk du hører på er det lettere å hjelpe deg med hva slags høyttalere du bør dra å høre på. Du bør ikke handle noe som helst uten å høre det først egentlig.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at www.dynabel.no driver og selger en hjemmekinopakke.. Kanskje denne er av interesse?.. Har ikke testa den selv, men hvis noen har så fyr løs.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører på det aller meste av musikk! punk, punkrock, pop, rock, rolige melodier fra f.eks. lotr og det hender seg det blir litt trance.... hører ikke på jazz og blues da!

Men jeg har regnet litt på tallene!
    Pioneer VSX-AX2AV-S har jeg igrunn bestemt meg for, den tror jeg at jeg skal jeg ha!
    Men hvis jeg utsetter kjøpet til den 12. august, altså neste lønning!
    Da kan jeg strekke meg til å betale ca 15 000 for bare center og front.

Jeg har ikke noe imot å bruke alt jeg tjener i sommer på anlegg, det er jo bare morro

Så hvis jeg kan få merkbart bedre høytalere hvis jeg plusser på fra ca 6 000kr til 15 000 kr på bare center og front så skal jeg smøre meg med tålmodighet å gjøre det! Jeg vil jo ha noe som jeg kan være godt fornøyd med å kose meg med i flere år fremover

Edit: Hvis det blir tilfellet at jeg venter med å handle til da, så lager jeg en ny tråd i august der hvor jeg spørr etter front og center i den prisklassen!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sveinung
    Så hvis jeg kan få merkbart bedre høytalere hvis jeg plusser på fra ca XXXXkr til XXXXX kr på bare center og front så skal smøre meg med tålmodighet å gjøre det! Jeg vil jo ha noe som jeg kan være godt fornøyd med å kose meg med i flere år fremover
    Den tankegangen har jeg brukt nå i flere år, og den fungerer utmerket... ved hver eneste oppgradering...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det åpner seg en del nye muligheter med 15000 til front og center. Du får søke litt rundt i forumet her og se om du finner noe du synes er interessant.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Den tankegangen har jeg brukt nå i flere år, og den fungerer utmerket... ved hver eneste oppgradering...
    Hehe! Så lenge en bestemmer seg for det, og samtidig er tålmodig så skal det gå bra! Men jeg kunne gjerne vært litt mer tålmodig da.... synes nesten ikke dagene kan gå raskt nok! Men det skal gå bra

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det åpner seg en del nye muligheter med 15000 til front og center. Du får søke litt rundt i forumet her og se om du finner noe du synes er interessant.
    Da er det avgjort, venter til august jeg Så da får jeg titte litt her og der så lenge

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjerne lufte ideene dine her. Gøy å se hva du ender opp med til slutt, og hvorfor!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.bmaudio.no/?pg=News&newsID=41

+

http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...eiver_Sort.htm

=

13.000 kr. (Flott pakke til å begynne med...)

Hvis du kan "smøre deg med tålmodighet" så kan du kjøpe større høyttalerpakke av samme type, til 5.000 kr. mer (http://www.bmaudio.no/default.asp?mn...g=Info&pID=242) og da tror jeg at du vil være veldig fornøyd lenge. Det er lettdrevne høyttalere så du får høyt nok lyd sammen med recieveren i linken... I såfall likte Lyd & Bilde pakka godt også:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, dere skal få høre om mine tanker og planer! vil jo høre hva dere mener også

Mine planer nå er altså å gå for receiver, center og front til en samlet pris på ca 25 000kr! Pioneer VSX-AX2AV-S vil jeg tro skal takle et muligens 7.1 system som jeg kanskje helt til slutt vil ende på, så receiver er vel i boks
    Da har jeg altså ca 15 000 igjenn til center og front.
    iPod Terminal, betyr det at jeg kan koble til min ipod eller no slikt?

Den høytalerpakken for 15 000 virket jo interessant! skal grave frem litt mer stoff om den, men det er igrunn mest sannsynlig at jeg satser på bare front og center først, så får jeg spare litt penger til høsten igjenn for bakhøytalere og sub
    Da kan jeg jo kose meg skikkelig med film, musikk og spill til jul! :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt noen receiver før, vet faktisk ikke helt hva Pioneer VSX-AX2AV-S kan gjøre. Men er det slik at jeg kan koble xbox 360 bak i receiveren ved hjelp av component, så ved hjelp av en annen component kabel på ca 8 meter fra receiveren inn til prosjektor for så å få bilde?
    For det er vel det "component in" og "component out" er der for? Eller?
    Det vil jo isåfall bety at jeg endelig kan omøblere litt også

Nå har jeg jo konsollen og dvd spilleren nesten oppom taket for at kablene skal nå frem til prosjektor......

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har DVD-spiller tilkoblet min receiver med DVI for bilde og med toslink for lyd. Videre har jeg tilkoblet min PS2 med komponent, og en reise-TV på samme måte. Alt sammen oppskaleres av receiver og vises på min projektor (en om gangen selvsagt ). Veldig kjekt å slippe unna med 1 kabel til projektoren.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hehe.. Ikke lett dette gitt. Jeg var ute etter anlegg med samme budsjett som deg. Jeg er nå oppe i 40000 bare for lyden, og det er kun fordi jeg fant ut at jeg var gladere i musikk enn jeg først trodde! Hehe...

Med en gang du drar ut på lytterunde vil du finne ut hvordan du hører forskjell på høyttalere, og da blir det dyrt!
    Er det ikke slik det går med oss alle? Denne hobbyen går bare en vei som regel. Jeg trodde jeg kunne klare meg med et anlegg til 10 000 i stereo. Så ble det 15 000, nå er jeg oppe i nesten 35 og er i ferd med å oppgradere. Var innom og hørte på et stereooppsett med Legacy HT (ca 70 K) i front på 50 K i elektronikk og da kjente jeg VISA kortet skalv i buksa. Men en må jo besinne seg da...

En tommelfingerregel er at dyrere HT krever dyrere elektronikk, så totalprisen stiger ofte mer enn mellomlegget på høyttalerne.

Jeg vil anbefale deg å holde gluggene oppe og følge med på bruktmarkedet. finn ut noen produkter du kan tenke deg og følg med så dukker det opp noe plutselig.

Sjekk ut:
    - avtorget her på siden
    - hifisentralen.no
    - audiophile.no
    - finn.no (til en viss grad)

Håper du kommer frem til noe! Og hvis rommet ikke er voldsomt stort så gjør en god sub såpass mye av seg at noen satelitter kan holder hvis det er film som teller. F.eks. surround-settet av SVS.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe!
    Forstår godt at pengene fyker unda i denne kostbare hobbyen! Men jeg er 18 år, har fremdeles et år igjenn på videregående, å to-tre nye år med skole etter det! Så jeg har ikke noe valg, grensa på front og center går desverre på 15 000kr
    Men vil alikevel kjøpe nytt :P

Har sett litt på disse:

Front: http://www.hificenter.no/shop_item.c...7,22,71&id=720
    Center: http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?id=727

Noen formeninger?

Edit: Selv er jeg litt usikker, virker som de er sterke på film, men kanskje ikke fult så sterk på musikk!?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •