Hvilken front og center høytaler til en samlet pris på maks 15 000kr? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sveinung
    Hehe!
    Forstår godt at pengene fyker unda i denne kostbare hobbyen! Men jeg er 18 år, har fremdeles et år igjenn på videregående, å to-tre nye år med skole etter det! Så jeg har ikke noe valg, grensa på front og center går desverre på 15 000kr
    Men vil alikevel kjøpe nytt :P

Har sett litt på disse:

Front: http://www.hificenter.no/shop_item.c...7,22,71&id=720
    Center: http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?id=727

Noen formeninger?

Edit: Selv er jeg litt usikker, virker som de er sterke på film, men kanskje ikke fult så sterk på musikk!?
    Er du glad i musikk så velger du noe annet, men det er jo bare å ta seg en lytterunde på byen med musikk du liker. Velg ut låter som avslører forskjellige detaljer i diskant, mellomtone, mellombass og dypbass. Da har du noen kriterier du kan måle høyttalerene opp mot hverandre på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Er du glad i musikk så velger du noe annet, men det er jo bare å ta seg en lytterunde på byen med musikk du liker. Velg ut låter som avslører forskjellige detaljer i diskant, mellomtone, mellombass og dypbass. Da har du noen kriterier du kan måle høyttalerene opp mot hverandre på.
    Jeg får vel gjøre det Bor et stykke utenfor trondheim! Noen som kan nevne noen butikker innenfor trondheim der hvor jeg kan teste høytalere? Er dårlig kjent i byn, men hvis dere nevner noen butikknavn så skal jeg klare å finne frem kart selv

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse virker litt interesante!
    Front:
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...,22,71&id=1344

Center:
    http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?id=1365

Problemet er vel å finne en butikk hvor jeg kan teste de, for dette er vel en ren nettbutikk?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei!

Hi-Fi Center kjeden Trondheim
    Man-fre: 11-17 / Tors: 11-19 / Lør: 10-15
    Butikksjef: Stig Aune
    Adresse: Fjordgt. 34, 7488 Trondheim
    Telefon: 73 52 10 35
    Telefax: 73 53 37 82
    E-post: trondheim@hi-fi-center.no

Tror den serien fra JBL er bedre enn Northridge, men jeg har ikke hørt dem. Ellers bør du høre SA1550 eller SA1750 mens du er der. QLN kan også være verdt å få med seg.

Ellers vurderte jeg lenge 5 ganger SA510 + sub. Tror det blir god lyd.

Edit:

Du finner Tonart i Trondheim. Der kan du finne Klipsch, PSB, Patos, Tannoy og Audiopro med mer.

Hør blant annet på:
    Klipsch RF35
    Audio Pro Black/Blue Diamond V2
    PSB Image T55/T65
    Patos Basic 410/510
    Tannoy Sensys DC2

Åpningstider:
    Hverdager 11.00 - 17.00
    Torsdag 11.00 - 19.00
    Lørdag 10.00 - 15.00

Vår adresse:
    Ton Art A/S
    Fjordgata 11
    7010 Trondheim
    Telefon: 73 51 09 15
    Faks: 73 51 71 14

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert!
    Hva skulle jeg gjort uten deg pnerbye!
    Da blir det en bytur på meg iløpet av de neste dagene

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe!
    Forstår godt at pengene fyker unda i denne kostbare hobbyen! Men jeg er 18 år, har fremdeles et år igjenn på videregående, å to-tre nye år med skole etter det! Så jeg har ikke noe valg, grensa på front og center går desverre på 15 000kr
    Men vil alikevel kjøpe nytt :P

Har sett litt på disse:

Front: http://www.hificenter.no/shop_item.c...7,22,71&id=720
    Center: http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?id=727

Noen formeninger?

Edit: Selv er jeg litt usikker, virker som de er sterke på film, men kanskje ikke fult så sterk på musikk!?
    Dersom du vurderer disse vil det lønne seg å legge til en tusenlapp å kjøpe komplett surround pakke med en gang fremfor å kjøpe stykkevis.
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...=7,109&id=1256

En komplett hjemmekinopakke til 15k:
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...,90,96&id=1139
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...=7,109&id=1431

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forandret tittelen litt jeg PKD, forandring i planene skjønner du
    Northridge er ikke aktuell lenger siden den blir for dårlig på musikk.....

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Patos Lyric 402 mk2 front og 202 mk2 center.. Dette er høyttalere som er utmerket på musikk og flotte på film.. Råder deg til å ta en lytt på de høyttalerne.. www.patos.no

Newcomer Anarion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt noen receiver før, vet faktisk ikke helt hva Pioneer VSX-AX2AV-S kan gjøre. Men er det slik at jeg kan koble xbox 360 bak i receiveren ved hjelp av component, så ved hjelp av en annen component kabel på ca 8 meter fra receiveren inn til prosjektor for så å få bilde?
    For det er vel det "component in" og "component out" er der for? Eller?
    Det vil jo isåfall bety at jeg endelig kan omøblere litt også

Nå har jeg jo konsollen og dvd spilleren nesten oppom taket for at kablene skal nå frem til prosjektor......
    Jeg har pioneer ax4, og ax4 merker jeg har en del bugs når man kjører videosignaler gjennom den. Når jeg kjørte komponent fra 360 til receiver, og komponent fra receiver til prosjektor, fikk jeg et ekkelt grønnskjør over bildet.

Nå har jeg dvd spiller koblet til med hdmi, 360 med komponent, og hdmi ut fra receiver til prosjektor. Det går som oftest bra. Men plutselig når jeg skrur på enten dvd spiller eller 360 vil fargene være helt rare og vimsete, da trenger jeg bare trykke litt fram og tilbake på receiveren så plutselig ordner det seg. En liten irritasjonsfaktor, men ellers fungerer det utmerket. Mindre kabelrot blir det jo også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anarion
    Jeg har pioneer ax4, og ax4 merker jeg har en del bugs når man kjører videosignaler gjennom den. Når jeg kjørte komponent fra 360 til receiver, og komponent fra receiver til prosjektor, fikk jeg et ekkelt grønnskjør over bildet.

Nå har jeg dvd spiller koblet til med hdmi, 360 med komponent, og hdmi ut fra receiver til prosjektor. Det går som oftest bra. Men plutselig når jeg skrur på enten dvd spiller eller 360 vil fargene være helt rare og vimsete, da trenger jeg bare trykke litt fram og tilbake på receiveren så plutselig ordner det seg. En liten irritasjonsfaktor, men ellers fungerer det utmerket. Mindre kabelrot blir det jo også.
    Skal bli meget kjekt å bli kvitt noen kabler ja! Ikke minst det å få flyttet alt under leretet!
    Rart det der med grønnskjær, men sikker på at det ikke bare er noen løse kontaker fra komponent kabelen din da? blir jo fort noen spesielle farger da.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cinema_mort
    Har du vurdert Patos Lyric 402 mk2 front og 202 mk2 center.. Dette er høyttalere som er utmerket på musikk og flotte på film.. Råder deg til å ta en lytt på de høyttalerne.. www.patos.no
    Jepp! skal notere meg disse også!

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To kandidater du kan se på også, er:

B&W DM604 S3 + LCR600

eller

Dali Ikon 7 + Vocal 2

Synes begge disse er glimrende, har selv 604 og er meget fornøyd! Og Ikon sin diskant er sinnsykt oppløst!
    Anbefales å høres på

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at veldig mye av det jeg har foreslått over er i prisklasse +/- 10000 for front + center. Jeg skulle ønske du kunne høre frontrekka mi. Den er fantastisk! Som Dali Ikon er diskanten utrolig detaljert, og det blir et spørsmål om smak og behag. Du bør høre både Dali Ikon 6/Vocal 2 og B&W DM604 S3/LCR600 som Frodo foreslår. Tror begge disse oppsettet skal kunne drives av en Pioneer AX2, men B&W er relativt tungdrevet. På sikt kan det i så fall bli moro med en effektforsterker på frontene.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 604 er tungdrevne, men med skikkelig effekt spiller der rimelig heftig! Har fortsatt til gode å få høre Focal jeg :-?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå tilgode å høre 604. Har kun hørt 602.5 og 603. Du får si i fra når du er på Ski. Entusiaster ønskes velkommen! Men vent gjerne til jeg får fiksa scenemolton langs veggene. Diskanten er litt røff inntil jeg får dempet førsterefleksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss! Det er en del høytalere å velge mellom!
    Akurat nå har jeg studert og lest litt om dali ikon 6!
    jeg liker det jeg leser, spesielt dens egenskaper den vist nok skal ha innenfor musikk! Er jo ikke så kostbar heller

Men er det noen som vet hvordan dali ikon 6 er under film og spill?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den bra til musikk er den bra til film. I alle fall mener mange det. Ikon 6 gir i alle fall bra med punch i bass og mellombass, så jeg vil tro den er morsom også til film og spill. Den er imidlertid svært detaljert i diskanten, så jeg vil tro du fort blir lei mp3. En kompis av meg har Ikon 5, og han la umiddelbart over til lossless. Han mener forøvrig at høyttaleren er like festlig til klassisk som til Rammstein!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den bra til musikk er den bra til film. I alle fall mener mange det. Ikon 6 gir i alle fall bra med punch i bass og mellombass, så jeg vil tro den er morsom også til film og spill. Den er imidlertid svært detaljert i diskanten, så jeg vil tro du fort blir lei mp3. En kompis av meg har Ikon 5, og han la umiddelbart over til lossless. Han mener forøvrig at høyttaleren er like festlig til klassisk som til Rammstein!!
    Hvordan fungerer lossless? Hvis jeg forsto det riktig så kopierer den musikk fra cd plater, halverer størrelsen men forandre ikke på kvaliteten! Stemmer det?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lossless er komprimering av data uten å fjerne informasjon. Dette er ikke helt ulikt zip.

WMP er omtrent udugelig, så installer heller EAC for lossless-ripping. WMA fungerer greit, så du må installere WMA-driver. Installer også plugin for Accurate Rip. Det er en database med data som forteller om du har fått en eksakt kopi eller ikke ifht andres erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lossless er komprimering av data uten å fjerne informasjon. Dette er ikke helt ulikt zip.

WMP er omtrent udugelig, så installer heller EAC for lossless-ripping. WMA fungerer greit, så du må installere WMA-driver. Installer også plugin for Accurate Rip. Det er en database med data som forteller om du har fått en eksakt kopi eller ikke ifht andres erfaringer.
    ok, dette må jeg teste!

Edit: brukte denne oppskriften: http://www.chrismyden.com/bestmp3guide.php
    Fungerte bra den!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •