AudioPro Ace-Bass 2 VS. SVS PB10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AudioPro Ace-Bass 2 VS. SVS PB10

Veit selvfølgelig at svs ikkje er noe tull! MEN lurte vikevel på om AudioPro Ace-Bass 2 er noe å satse på? får den jo til under 5000 på fyndbørsen.
    Har sjøl erfaring med PB12 plus2 som eg har hørt hos Adyton sin hjemmekino! og ble passlig sjokket!
    Men som sakt, AudioPro Ace-Bass 2??

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke jeg tar feil tror jeg at Manic Miner har en ting eller to å si om denne saken.
    Jeg har veldig lite peiling på subwoofere, men du skal ikke bli overrasket hvis du får som svar at SVS'en danser lett rundt Audio Pro'en.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

De 2 subbene er ikke helt i samme klasse. AB2 fungerer fint innenfor dens begrensninger, men den møter også veggen rimelig hurtig når det står film på programmet.

Den vil ikke under noen omstendigheter kunne komme i nærheten avdet som du hørte Plusen gjøre, så om det er målet skal du heller kjøpe PB10.

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt audio pron på musikk, der var den meget bra, hadde en pb10, den fikk ikke jeg til å spille musikk bra, det var sikkert min feil :-/

Men hifi hjørnet i drammen har en sånn en til 5200kr
    http://www.jfssoundsystems.no/

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt ap`en, syns den var veldig bra til prisen! Særlig prisen som er på fyndborsen! Pluss at den er jo faktisk noe og se på også! Er ikke mange sub`er som er det! Men syns iallfall den var ganske rå i det rommet den sto i, har ikke hørt SVS`en, så kan ikke uttale meg om den! Til musikk ville jeg valgt AP, og til film ville jeg valgt SVS, valget er ditt;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for alle svar! :wink: blir vel pb10 som eg hadde tenkt...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle var opplevelsen av anvendbarhet til musikk stikk motsatt. Ace Bass 2'en gikk ikke vesentlig dypere, eller gjorde noe bedre enn mine høytalere. Dermed så hadde den ikke noe å bidra med.

Har du et par stativ høytalere, da tror jeg den kan være et fint suplement.

Når jeg ser på anlegget til joiki forstår jeg godt at PB10en ikke hadde så mye å bidra med til musikk. Store gode høytalere, og plenty med effekt, det er grenser for i hvilke anlegg at PB10en kan overta basstjenesten i musikk, og bidra med noe positivt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en test av AB2 der målinger viste at den hadde fint lite å gi under 33 Hz...kan den i det hele tatt kalles en subwoofer da?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har jo nettopp bestilt QLN 603 mkII og DENON AVR-1706 som er valgfri delefrekvens på sub utgangen som trengs på pb10! trur ikkje QLN frontene har så mye bass å gi så da blir nok pb10 bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Audio Pro Ace Bass II og har vært igjennom ulike vurderinger ang. anskaffelse av sub. SVS og en rekke andre ble vurdert men ut fra mine hensyn der størrelse, de utmerkede musikalske egenskapene samt lydtrykksmessige hensyn (små barn og naboer) endte valget på AceBassen.

Dette er sålangt jeg kan bedømme en utmerket sub som følger musikken på en meget fordelaktig måte og meddeler godt hva som befinner seg i de lavere områder. Synes den slår godt ifra seg på filmfronten også! Nå er det vel slik at trolig er SVS (spesielt pris tatt i betraktning) er suveren på film men det betyr på ingen måte at andre subber ikke kan levere varene på en fremragende måte heller!

Uansett hva andre vil mene om denne saken kan jeg bare si at jeg er strålende fornøyd med min anskaffelse. Knall saker!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •